اصلاح فرم بینی بدون جراحی

اصلاح فرم بینی بدون جراحی

با توجه به این که در نگاه اول بینی تاثیر به سزایی در ظاهر افراد دارد و این به این دلیل است که بینی در مرکز صورت قرار گرفته است وجود بینی نامتناسب و یا بزرگ و دارای انحنای غیر عادی برای آن ممکن است برای فرد ازار دهنده باشد.

برای رفع این اشکال اولین راهی که به نظر می‌رسد جراحی است. جراحی همیشه در ایران طرفداران زیادی داشته است.

پیشنهاد ویژه: دریافت مشاوره رایگان از بهترین مطب زیبایی در تهران

اما یکی از گلایه های کسانی که این عمل را انجام داده اند درد بسیار زیاد و هزینه بسیار بالای آن و مراقبت های جدی بعد از عمل است که همه آن ها این عمل را حتی با این که امروزه در ایران یک عمل خیلی عادی محسوب می‌شود کمی مشکل نموده است.

برای این که دچار این مشکل نشوید راه های جدیدی وجود دارد که با استفاده از آن ها می‌توانید مشکلات خفیف بینی خود را برطرف نمایید.

این روش ها که به روش های اصلاح فرم بینی بدون جراحی معروف هستند شامل تزریق فیلر، استفاده از نخ لیفت و فرم دهی بینی با دستگاه پلاسما جت هستند.

اما اگر تصمیم دارید قوز بینی خود را برطرف کنید به شما روشی را پیشنهاد می‌کنیم که به نام سوهان کشی بینی بدون جراحی شناخته می‌شود.

پیشنهاد ویژه » در مقاله آموزشی راه های کوچک کردن بینی روش های غیر جراحی به هزینه مناسب برای تغییر فرم بینی به شما معرفی شده است.

اصلاح فرم بینی

سوهان کشیدن بینی بدون جراحی

برای سوهان کشیدن بینی بدون جراحی دو روش وجود دارد که انتخاب آن با بیمار است. یکی سوهان کشی با بیهوشی و دیگری سوهان کشی با بی حسی موضعی.

در روش سوهان کشی با بیهوشی بیمار در طول درمان خواب است و متوجه مراحل انجام آن نمی‌شود ولی در روش بی حسی موضعی بیمار متوجه لرزش ها و مراحل سوهان کشی می‌شود و چون ممکن است در طی این مراحل از لحاظ روحی آسیب ببیند پزشکان ترجیح می‌دهند که از روش بیهوشی استفاده نمایند.

برای سوهان کشیدن از دو روش باز و بسته استفاده می‌شود که در جراحی باز ابتدا پوست بینی را بالا می‌برند و سپس آن را سوهان می‌کشند و در روش بسته از طریق سوراخ های بینی سوهان کشی انجام می‌شود.

معمولا این سوهان کشی به عنوان روش های ترمیمی و پس از جراحی بینی انجام می‌شود. به طور معمول روش پیشنهادی پزشکان روش بسته است زیرا در این روش بافت بینی آسیب کم تری می‌بیند.

ضمنا لازم به ذکر است که اگر سوهان کشی به عنوان ترمیم جراحی قبلی انجام می‌گیرد حداقل باید یک سال از زمان جراحی گذشته باشد.

سوهان کشیدن بینی بدون جراحی

هزینه سوهان کشیدن بینی بدون جراحی

سوهان کشی بینی حتما باید تحت نظر پزشک متخصص زیبایی و در یک کلینیک یا بیمارستان مجهز و تحت شرایط کاملا استریل انجام شود.

هزینه آن بستگی به پزشک معالح و کلینیک مورد نظرتان دارد. معمولا در جلسات مشاوره پزشک یا مشاور میزان هزینه ای را که قرار است برای این عمل متقبل شوید را به اطلاعتان می‌رساند.

این هزینه ها شامل دستمزد جراح، دستمزد متخصص بیهوشی، هزینه بیمارستان و هزینه انجام ازمایشات مربوطه می‌باشد.

هزینه سوهان کشیدن بینی بدون جراحی

فیلم سوهان کشیدن قوز بینی

برای اشنایی بیش تر شما با مراحل سوهان کشی بینی در این قسمت فیلم سوهان کشیدن قوز بینی را اماده کرده ایم که بعدا در این قسمت قرار داده خواهد شد.

 سوهان بینی چیست؟

سوهان بینی هم مثل سوهان ناخن ابزاری است که جنس آن از فلز است. اگر بینی شما انحنای جزئی دارد از این ابزار که دندانه های ریزی دارد برای صاف کردن انحنای جزئی بینی استفاده می‌شود.

جنس این ابزار ممکن است از تنگستن باشد.

سوهان بینی برامدگی های استخوان بینی را صاف کرده و ارتفاع پل بینی را کم می‌کند، امروزه علاوه بر سوهان های دستی از سوهان های اتوماتیک با سرعت های مختلف استفاده می‌شود.

سوهان بینی چیست

مراقبت بعد از سوهان کشیدن بینی

بعد از انجام عمل رسپینگ یا عمل سوهان کشی بینی همان مراقبت های بعد از جراحی را باید انجام دهید به این صورت که از ضربه یا تکان شدید بینی را محافظت نمایید و برای نتیجه بهتر از چسب های مخصوص استفاده نمایید.

بهتر است تا یک هفته پس از انجام عمل سوهان کشی بینی در مقابل سرما و گرمای شدید هوا قرار نگیرید. از شنا کردن پرهیز کنید و همچنین از فعالیت های شدید و خوردن دارو های حاوی ویتامین ای که خون را رقیق می‌کنند خودداری نمایید.

خوردن غذاهای حاوی ویتامین ای نیز مانند ماهی در این دوران پیشنهاد نمی‌شود.

قوز بینی تا چه اندازه با سوهان کشیدن برطرف می‌شود

این ابزار مخصوص برای از بین بردن ناصافی های جزئی و کوچک روی تیغه بینی استفاده می‌شود ولی اگر قوز بینی خیلی زیاد باشد لازم است که از جراحی استفاده کنید. البته سوهان کشی معمولا بعد از عمل جراحی بینی به عنوان یک عمل ترمیمی هم توصیه می‌شود.

توجه » یکی از روش های بسیار موثر برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی استفاده از روش مزوتراپی بینی است.

مشکلات سوهان کشیدن بینی

ممکن است استفاده از سوهان بینی بافت نرم بینی را زخم کند و این زخم موجب تورم بینی بعد از عمل شود. البته با روش های پزشکی جدید این تورم کم تر شده است ولی همان را هم با استفاده از چسب بینی یا اسپلینت برطرف می‌کنند.

برای مطالعه » آشنایی با روش لیفت بینی بدون جراحی

اصلاح فرم بینی با بوتاکس

به غیر از روش سوهام کشیدن روش های دیگری نیز برای اصلاح فرم بینی وجود دارد، که بدون نیاز به جراحی و بستری شدن در بیمارستان با کمک این روش ها نیز می توان فرم بینی را اصلاح کرد.

یکی از این روش ها بوتاکس بینی است، در این روش پزشک ابتدا یکسری نقاط که نیاز به زیباسازی دارند را بر روس بینی مشخص می کند، سپس با استفاده از تکنیک تزریق بوتاکس به نقاط مورد نظر فرم بینی شما اصلاح می شود.

استفاده از این روش برای اصلاح فرم بینی کاملا مورد تایید سازمان بهداشت و درمان می باشد.

اصلاح فرم بینی با استفاده از هایفو

استفاده از روش هایفو بینی هم یکی دیگر از روش هایی است که به کمک آن می توانید فرم بینی خود را اصلاح نمایید.

روش هایفو به این صورت است که امواج اولتراسوند با استفاده از دستگاه های پیشرفته هایفوتراپی در سطح زیر پوست شما اقدام به کلاژن سازی می کنند، و نتیجه این کار جوانسازی و رفع تمامی خطوط و چین و چروک های ایجاد شده در اطراف بینی شما است، ضمنا این روش برای جلوگیری از افتادگی بینی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

اصلاح فرم بینی با استفاده از تزریق کردن فیلر:

یکی دیگر از روش های بسیار پرکاربرد غیر تهاجمی و غیر جراحی برای زیباسازی فرم بینی استفاده از روش تزریق ژل به بینی است.

در این روش یک برند معتبر فیلر با استفاده از سوزن به نقاط مختلف بینی تزریق می شود، البته این روش به هیچ وجه برای کوچک کردن بینی های بزرگ مناسب نیست.

تزریق ژل برای خوش فرم کردن و زیباسازی بینی می تواند بین 8 ماه تا یک سال برای شما ماندگاری داشته باشد.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین