حکم شرعی تزریق ژل

حکم شرعی تزریق ژل

در این مقاله آموزشی قصد داریم که حکم شرعی تزریق ژل را از نظر برخی از مراجع محترم دینی بررسی نماییم، بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک تخصصی پوست ندای سلامت تهران به ویژه در ماه مبارک رمضان این سوال را دارند که آیا انجام عمل های زیبایی مانند تزریق کردن ژل و بوتاکس روزه آنها را باطل می‌ کند یا خیر، و یا اینکه به طور کلی استفاده از این عمل‌ های زیبایی از نظر شرعی و دین اسلام حرام است و یا از نظر شرعی مشکلی ندارد، در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا حکم شرعی تزریق کردن ژل و بوتاکس را مورد بررسی قرار دهیم، تا با کسب اطلاع از  این موضوع با خیالی آسوده نسبت به مسائل شرعی به سراغ عمل‌ های زیبایی بروید.

حکم تزریق ژل
حکم تزریق ژل

حکم تزریق ژل

با توجه به تحقیقات بسیار زیادی که ما در بسیاری از وب سایت‌ های اینترنتی انجام دادیم و همچنین از طریق ارتباطات تلفنی نظر برخی از مراجع محترم را نیز جویا شدیم، از نظر شرعی استفاده از متد های زیبایی مانند تزریق کردن ژل در صورتی که آسیبی به صورت و بدن انسان نرساند حرام تلقی نمی‌ شود، در نقطه مقابل اگر متدهای زیبایی مانند استفاده از ژل‌ های تزریقی توسط افرادی که پزشک نیستند انجام شود و درحین انجام کار دست نامحرم بدن شما را لمس نماید باز هم این امر از نظر شرعی حرام تلقی می‌ شود.

نکته: در احکام اسلامی پزشک محرم انسان تلقی می‌ شود به دلیل اینکه پزشک برای نجات جان انسان انجام وظیفه می‌ کند.


برای مشاهده انواع روش های تزریق ژل و برند های معتبر تزریق ژل در کلینیک ندای سلامت می توانید به صفحه تزریق ژل مراجعه کنید.
حکم شرعی تزریق ژل لب
حکم شرعی تزریق ژل لب

حکم شرعی تزریق ژل لب

حکم تزریق ژل لب نیز به این صورت است که اگر انجام این کار به سلامتی شما آسیبی نزند از نظر شرعی حرام تلقی نمی‌ شود، در ادامه نظر مراجع محترم تقلید را در این باره به اطلاع شما می‌ رسانیم که البته اگر به جملات زیر دقت نمایید وجه اشتراک نظر تمامی مراجع محترم این است که هرگونه آرایش و عمل جراحی زیبایی اگر که ضرر قابل توجهی داشته باشد و یا اینکه باعث لمس و نظر حرام باشد و همچنین اگر باعث تشبه به جنس مخالف محسوب شود از نظر شرعی جایز نیست.

توجه» برای آشنایی با اصول تزریق کردن ژل به لب شما می توانید به صفحه تزریق ژل لب مراجعه نمایید، در این صفحه لیست نمونه کارهای قبل و بعد از تزریق کردن ژل به لب به همراه هزینه و اطلاعات دقیق در مورد این روش زیبایی ذکر شده است.

احکام تزریق ژل لب

در بخش زیر با ما همراه باشید تا احکام شرعی استفاده از روش های زیبایی را از نظر مراجع مختلف مشاهده نماییم، در تمامی این احکام ذکر شده است که تزریق کردن ژل نباید به سلامت صورت و بدن انسان آسیبی بزند که شرط انجام این کار استفاده از برند های معتبر ژل مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است، بعد از مطالعه نظر علمای بزرگوار، پیشنهاد می کنیم که به صفحه لیست ژل های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه نمایید و در این صفحه برند های معتبر ژل را مشاهده کنید.

حکم شرعی ژل لب و انجام عمل‌ های زیبایی از نظر حضرت امام خامنه‌ ای

حضرت امام خامنه‌ای در این رابطه فرموده اند که استفاده از عمل‌ های زیبایی برای فرد و برای آرایشگر اگر ضرر قابل توجهی نداشته باشد فی نفسه اشکالی ندارد.

حکم شرعی تزریق ژل و عمل‌ های زیبایی از نظر آیت الله العظمی سیستانی

استفاده از عمل‌ های زیبایی به خودی خود حرام نیست.

حکم شرعی تزریق ژل و عمل‌ های زیبایی از نظر آیت الله شبیری زنجانی

آیت الله شبیری زنجانی در این مورد فرموده اند که انجام این امور فی نفسه جایز است اما بخش‌ هایی که در معرض دید نامحرم هستند اگر به صورت محرک باشند باید از دید نامحرم پوشانده شوند.

حکم شرعی تزریق ژل و عمل‌ های زیبایی از نظر آیت الله نوری همدانی

استفاده از عمل‌ های زیبایی اگر مستلزم ضرر قابل توجهی برای بدن باشد جایز نیستند.

حکم شرعی تزریق جلد و عمل‌ های زیبایی از نظر آیت الله وحید خراسانی

حضرت آیت الله وحید خراسانی در این باره فرموده‌ اند که انجام این امور اگر ضرر برای بدن داشته باشند حرام تلقی می‌ شوند، همچنین استفاده از این عمل‌ های زیبایی اگر موجب کار حرامی شوند به عنوان مثال زمینه لمس و یا نگاه مرد نامحرم را فراهم سازند باز هم حرام تلقی می‌ شوند.


اگر نمی دانید مزوژل چیست و با انواع آن آشنا نیستید می توانید مقاله آموزشی مزوژل چیست را مطالعه نمایید.

حکم شرعی تزریق ژل و عمل‌ های زیبایی از نظر آیت الله مکارم شیرازی

همکاران ما به صورت تلفنی با دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ارتباط تلفنی برقرار کردند و نظر ایشان در این رابطه این است که تزریق کردن ژل در ماه رمضان چون ماده‌ ای است که جذب بدن نمی‌ شود و زیر پوست قرار می‌ گیرد اشکالی ندارد، در خصوص دیگر ایام هم ایشان هم نظر با سایر مراجع هستند.

برای لذت بردن از رابطه جنسی و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی خود می توانید به صفحه ژل جهت حجیم کردن آقایان مراجعه کنید.

آیا تزریق ژل لب گناه است

در بخش قبلی شما نظرات مراجع محترم را در خصوص عمل‌ های زیبایی منجمله تزریق کردن ژل مشاهده کردید، طبق گفته اکثر مراجع محترم استفاده از هر کدام از متد های زیبایی در درجه اول نباید به بدن انسان آسیبی بزند که از نظر شرعی حرام تلقی نشود، در درجه دوم استفاده از این روش‌ های زیبایی نباید موجب لمس و یا نگاه نامحرم شود، در صورتی که شما این دو فاکتور مهم را در زمان استفاده از روش‌ های مختلف زیبایی در نظر داشته باشید می توانید از نظر شرعی آسوده خاطر باشید که ماز و روزه شما باطل نمی‌ شود.


جهت آشنایی با ژل های ژنیتال می توانید به صفحه ژل ژنیتال مراجعه کنید.

حکم شرعی تزریق ژل در ماه مبارک رمضان

اگر در ایام ماه مبارک رمضان تصمیم گرفته‌ اید که از روش‌ های مختلف زیبایی مانند تزریق کردن ژل و بوتاکس استفاده نمایید، این نکته را به خاطر داشته باشید که در زمان استفاده از این متد های زیبایی اگر که روش‌ های زیبایی موجب شود که شما نتوانید روزه بگیرید، در نتیجه این مورد می‌ تواند روزه شما را باطل کند.

همچنین مواردی مانند عدم آسیب رساندن به بدن و دوری از نگاه نامحرم نیز در ماه مبارک رمضان هم باید لحاظ شود.


جهت آشنایی با برند رووفیل به عنوان یکی از برند های معتبر تزریق ژل به صفحه ماندگاری ژل رووفیل مراجعه کنید.

آیا تزریق ژل نماز را باطل می‌ کند

تزریق کردن ژل به هیچ وجه موجب باطل شدن نماز نمی‌ شود اما از آنجا که در خصوص مراقبت های بعد از تزریق ژل لب گفته می‌ شود که تا ۲۴ ساعت نباید آب به سطح پوست برسد، پس در نتیجه بهتر است که به جای وضو از تیمم برای نماز خواندن در طول این ۲۴ ساعت استفاده نمایید.

جهت آشنایی با تزریق ژل آلانسه به عنوان یکی از برند های معتبر تزریق ژل به صفحه تزریق ژل الانسه مراجعه کنید.

حکم شرعی تزریق چربی به صورت

حکم شرعی تزریق کردن چربی و سایر روش های زیبایی دقیقا همانند تزریق کردن ژل به صورت می باشد، البته از نظر علمی تزریق در کردن چربی از آن جا که از چربی بدن خود فرد برای عمل ساکشن استفاده می شود، این روش می تواند عوارض کمتری را برای بدن داشته باشد، پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به صفحه تزریق چربی به لب اطلاعات کافی را در خصوص این روش زیبایی بدست آورید.

نماز خواندن بعد از بوتاکس

در مورد حکم نماز خواندن بعد از بوتاکس نی نی سایت باید گفت که از آن جا که بوتاکس خاصیت درمانی هم دارد، و برای برطرف کردن برخی از مشکلات بدن انسان نیز می توان از آن استفاده کرد و در صورت استفاده از برند های معتبر بوتاکس هیچگونه ضرری هم به بدن نمی زند، لذا باعث باطل شدن نماز و یا روزه هم نخواهد شد، جهت آشنایی با متد زیبایی بوتاکس و همچنین برند های معتبر آن می توانید به صفحه عکس قبل و بعد بوتاکس لب مراجعه کنید، در این صفحه توضیحات تخصصی در مورد بوتاکس ارائه شده است.

حکم شرعی تزریق ژل به بینی

تزریق کردن ژل به بینی با هدف برطرف کردن انحراف بینی و فرم دادن به بینی انجام می شود و در صورت استفاده از برند های معتبر ژل هیچ ضرری هم برای بدن و سلامتی انسان ندارد و یک روش کاملا بی خطر و بدون عوارض است، لذا از نظر شرعی هم موجب باطل شدن روزه و یا نماز نمی شود، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش زیبایی پرطرفدار به صفحه تزریق ژل به بینی مراجعه نمایید.

حکم شرعی تزریق ژل شقیقه

تزریق کردن ژل به ناحیه شقیقه نیز یکی از متد های زیبایی صورت است که مانند تزریق کردن ژل به لب یک روش بی خطر و بدون عوارض محسوب می شود، برند های معتبر ذکر شده برای تزریق کردن ژل به لب باید برای شقیقه نیز مورد استفاده قرار گیرد که آسیبی به بدن نرساند و از نظر شرعی هم موجب باطل شدن نماز و روزه نشود.

به منظور آشنایی بیشتر با روش زیبایی تزریق کردن ژل به شقیقه پیشنهاد می کنیم که به صفحه تزریق ژل به شقیقه مراجعه نمایید.

حکم شرعی تزریق ژل گونه

حکم شرعی تزریق کردن ژل به گونه نیز مانند لب، شقیقه و بینی می باشد، و شما در صورت رعایت دو اصل مهم، یعنی آسیب نزدن به بدن و عدم جلب نگاه نامحرم می توانید این روش زیبایی را انجام دهید، جهت آشنایی با برند های معتبر تزریق ژل به گونه و کسب اطلاعات پزشکی و علمی کامل در مورد آن می توانید به صفحه عکس تزریق ژل گونه قبل و بعد مراجعه نمایید.

حکم شرعی تزریق ژل چانه

تزریق ژل به چانه علاوه بر داشتن خاصیت زیبایی به دلیل ایجاد زاویه سازی برای فک و چانه، خاصیت درمانی نیز دارد و افرادی که به دلیل سکته و یا برخی از مشکلات مادرزادی فرم چانه آن ها دچار مشکل شده است، خیلی وقت ها به دستور خود پزشک اقدام به تزریق ژل در ناحیه چانه می کنند، جهت آشنایی با این روش و نحوه انجام آن در کلینیک ندای سلامت تهران شما می توانید به صفحه تزریق ژل چانه مراجعه کنید.

حکم شرعی تزریق ژل باسن

تزریق کردن ژل به باسن به منظور زیبایی و خوض فرم کردن این ناحیه، جایز نیست که توسط پزشک آقا برای خانم ها و پزشک آقا برای خانم ها انجام شود، بهتر است خانم هایی که قصد انجام تزریق کردن ژل به باسن را دارند به یک پزشک خانم مراجعه نمایند، همچنین برای این که نحوه انجام این روش زیبایی و مزیت های علمی آن را مشاهده نمایید می توانید به صفحه تزریق ژل به باسن مراجعه کنید.

حکم شرعی تزریق ژل واژن

برای انجام تزریق ژل و یا بوتاکس به واژن و یا ناحیه تناسلی نیز بهتر است که به پزشک خانم مراجعه نمایید، البته نگران این موضوع نباشید، معمولا در اکثر کلینیک های زیبایی معتبر و شناخته شده هم پزشک خانم هست و هم پزشک آقا، ضمنا استفاده از روش های زیبایی مانند تزریق کردن ژل به واژن مزیت های زیادی را برای خانم ها به همراه دارد، پیشنهاد می کنیم همین حالا به صفحه تزریق ژل به واژن مراجعه کنید و در این صفحه فواید انجام این روش زیبایی را مطالعه نمایید.

سوالات متداول؟

حکم شرعی تزریق ژل لب چیست؟

در این مقاله با بررسی نظر مراجع محترم گفته شده که در صورتی که تزریق کردن ژل به بدن آسیبی نزند و موجب نگاه و یا لمس نامحرم نشود، حرام تلقی نمی شود.

تزریق ژل لب روزه را باطل میکند؟

در صورتی که باعث آسیب زدن به بندن و به تعویث انداختن فرایض دینی نشود، خیر روزه را باطل نمی کند.

حکم شرعی تزریق چربی به صورت چیست؟

دقیقا همانند تزریق ژل نباید به بدن آسیب بزند و نباید موجب نگاه و یا لمس توسط نامحرم شود.

بوتاکس روزه را باطل میکند خامنه ای؟

حضرت امام خامنه‌ای در این رابطه فرموده اند که استفاده از عمل‌ های زیبایی برای فرد و برای آرایشگر اگر ضرر قابل توجهی نداشته باشد فی نفسه اشکالی ندارد.

حکم بوتاکس پیش دکتر مرد؟

در احکام دینی ذکر شده است که دکتر و طبیب به دلیل این که وظیفه نجات جان انسان را بر عهده دارد، و از آن جا که ماده بوتاکس خاصیت درمانی نیز دارد اشکالی ندارد.

حکم بوتاکس اهل سنت چیست؟

تقریبا مراجعه شیعه و اهل سنت در مورد احکام عمل های زیبایی هم نظر و هم عقیده هستند.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین