چگونه جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم

چگونه جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم

در این مقاله آموزش قصد داریم بررسی کنیم که چگونه می توانیم جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم و چند نمونه روش درمان سریع جوش سرسیاه برای بینی و دیگر نقاط صورت را به شما ارائه دهیم.

پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با معضل جوش های سرسیاه روی بینی و جوش های روی صورت خود مواجه هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا راهکار های موثر برای برطرف کردن این مشکل را بررسی نماییم.

از بین بردن جوش سرسیاه بینی

جوش های سرسیاه که اصطلاحا به آن ها کومدون هم گفته می شود همانطور که از نام آنها مشخص است جوش های بسیار ریز و کوچک هستند که به دلیل گرفتگی منافذ باز پوست توسط فولیکول های مو بر روی بینی و سایر نواحی صورت و یا قسمت های از بدن شما به وجود می آیند.

از نظر برخی از پزشکان متخصص پوست این نوع جوش ها می توانند نوعی خفیف از آکنه هم باشند.

اما حالا سوال اینجاست که راه های از بین بردن جوش های سرسیاه بینی چیست و ما چگونه میتوانیم برای همیشه این جوش های ریز را بر روی نواحی مثل بینی و یا جاهای مختلف صورت خود از بین ببریم.

از بین بردن جوش سرسیاه بینی

درمان سریع جوش سر سیاه بینی

برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی ابتدا یک سری روش های علمی و تخصصی که در کلینیک های زیبایی پوست اقلام مورد استفاده قرار می گیرد را به شما معرفی می کنیم و سپس به سراغ یک سری روش های خانگی برای حل این مشکل می رویم.

برای مطالعه » آشنایی با منافذ باز پوست و راه های بستن این منافذ برای حفاظت از پوست

درمان سریع جوش سر سیاه بینی

استفاده از میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی

یکی از روش های نوین و علمی که می‌تواند برای از بین بردن جوش های سرسیاه به شما کمک کند استفاده از میکرودرم ابریژن است.

کمکی که روش میکرودرم به شما می کند این است که با تراش برداری بسیار نازک از سطح پوست شما به کمک دستگاهی خاص باعث میشود که جوش های سرسیاه برای همیشه از روی بینی و سطح صورت شما برداشته شوند بدون اینکه بخواهد جای لک و اثرات آن بر روی پوست صورت شما باقی بماند.

و جالب است بدانید که استفاده از این روش یک روش کاملا غیر تهاجمی و بدون درد می باشد و معمولا بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه زمان میبرد که تمامی لک ها و جوش های سر سیاه بر روی پوست صورت شما را از بین ببرد.

البته استفاده از این روش در یک جلسه انجام نمی شود و پزشک متخصص پوست با توجه به بررسی های انجام شده بر روی پوست صورت شما معمولا بین ۴ تا ۱۷ جلسه درمانی برای شما در نظر می‌گیرد.

برای مطالعه » بررسی علت جوش روی چانه و راههای برطرف کردن جای جوش روی چانه و نقاط مختلف صورت

استفاده از میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی

استفاده از روش کرایوتراپی برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی

یکی دیگر از روش های نوین برای از بین بردن جوش های سرسیاه روی بینی و پوست صورت و همچنین سایر آکنه ها و لک های صورت، استفاده از روش کرایوتراپی یا سرما درمانی می باشد، که این روش هم یک روش سرپایی و غیرتهاجمی می‌باشد که می‌تواند برای درمان برخی از ضایعه های پوستی از جمله از بین بردن جوش های ریز سر سیاه روی بینی و روی پوست صورت به شما کمک کند.

در این روش در محلی که جوش های سرسیاه قرار دارند با استفاده از کاهش دما فرایند سرما درمانی بر روی ناحیه مورد نظر انجام می گیرد.

در صورتی که پزشک متخصص پوست تصمیم بگیرد که از این روش برای درمان جوش های سرسیاه استفاده نمایند با توجه به بررسی انجام شده بر روی پوست شما چند جلسه درمانی برای شما در نظر گرفته می شود.

برای مطالعه » قرص هیرویت چیست و چه اثراتی بر پوست صورت و رشد موها دارد؟

استفاده از روش کرایوتراپی برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی

استفاده از روش میکرونیدلینگ برای درمان جوش های سرسیاه بینی

یکی دیگر از روش های بسیار موثر و پرطرفدار برای درمان ضایعات پوستی و زیبایی پوست صورت استفاده از روش میکرونیدلینگ می باشد.

این روش در واقع باعث بالا رفتن غلظت کلاژن در پوست می شود و در عین حال باعث منظم شدن رشته های کلاژن و الاستین در پوست آسیب دیده می‌شود و می‌تواند به طور کلی تمامی جوش های سرسیاه بر روی بینی و پوست صورت شما را درمان کند.

و تمامی این مراحل به کمک وسیله ای به نام درمارولر انجام می شود.

درمارولر با ایجاد منافذ بسیار ریز بر روی سطح پوست صورت شما سلولهای بنیادی پوست را تحریک کرده و وادار به تکثیر مجدد میکند تا زمانی که جوش های سرسیاه از روی پوست صورت شما از بین رفت دیگر اثراتی مثل لک بر روی پوست شما باقی نماند.

برای مطالعه » علت عرق کف دست چیست

استفاده از روش میکرونیدلینگ برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از روش مزووایت BBGLOW برای درمان جوش های سرسیاه بینی

کرم پودر دائمی BBGLOW که اصطلاحا به آن مزووایت تراپی هم گفته می شود، دیگر از روش های موثر برای درمان سریع جوش های سرسیاه بینی محسوب می شود.

استفاده از این روش علاوه بر از بین بردن جوش های سرسیاه بر روی پوست صورت شما می تواند باعث رفع سیاهی و تیرگی نواحی مختلف پوست شما نیز شود.

این روش در کلینیک های تخصصی پوست در مدت زمان ۳ تا ۷ جلسه انجام می شود، و این روش هم مانند روش های قبلی یک روش کاملا بی خطر و بدون عوارض است و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن انجام می شود.

برای مطالعه » رفع سیاهی کشاله ران

استفاده از روش مزووایت BBGLOW برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از روش فیشیال برای درمان جوش های سرسیاه بینی

فیشیال هم روش دیگری است که می‌توان از آن برای درمان جوش های سرسیاه استفاده کرد، درواقع فیشیال صورت می‌تواند در چند مرحله از جمله بخار، ماسک صورت، لایه برداری و پاکسازی کامل پوست و ماساژ صورت و استفاده از برخی کرم ها و لوسیون ها انجام شود.

این روش جدید علمی علاوه بر از بین بردن جای جوش های سرسیاه بر روی پوست صورت شما می تواند باعث طراوت و شادابی پوست صورت شما نیز شود.

این روش هم مانند روش‌های قبلی کاملا غیر تهاجمی است و به صورت سرپایی انجام خواهد شد.

با توجه به کلینیکی که شما برای از بین بردن جوش های سرسیاه خود به آن مراجعه می‌کنید، اگر که پزشک تصمیم بگیرد از روش فیشیال برای درمان جوش های سرسیاه استفاده کند می تواند از برند های متداول مانند برند کلینیک، بادی شاپ، اون، تاچا و غیره استفاده نماید.

نکته : البته این روش می‌تواند برای برطرف کردن ترک های روی پوست هم موثر باشد که برای اطلاع از این موضوع شما می توانید مقاله بهترین دکتر برای ترک های پوستی را مطالعه کنید.

استفاده از روش فیشیال برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از دستگاه پیشرفته هایفو برای درمان جوش های سرسیاه بینی

در این بخش قصد داریم که یکی از روش های بسیار پرطرفدار در بین مراجعه کنندگان برای درمان جوش های سرسیاه و عارضه های پوستی را به شما معرفی نماییم.

استفاده از روش هایفوتراپی یکی از موثرترین روشهای نوین علمی برای برطرف کردن جوش های سرسیاه و همچنین جوانسازی پوست محسوب می‌شود، که در این روش به کمک امواج پرتوان مافوق صوت می توان بسیاری از عارضه های پوستی را بدون احساس هیچگونه درد و یا عوارضی از بین برد.

این روش هم همانند روش های قبلی به صورت سرپایی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

در صورت استفاده از این روش شما می توانید با خیالی آسوده تمامی جوش های سر سیاه بر روی صورت خود و تمامی چین و چروک ها و خطوط ایجاد شده بر روی پوست صورت خود را از بین ببرید.

برای مطالعه » آشنایی با نحوه آموزش ماساژ صورت و ماساژ بخش های مختلف صورت

استفاده از دستگاه پیشرفته هایفو برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از روش کانتورینگ برای درمان جوش های سرسیاه بینی

یکی دیگر از روش هایی که به تازگی در کلینیک‌های تخصصی پوست برای درمان جوش های سرسیاه و از بین بردن عارضه های پوستی از آن استفاده می شود استفاده از روش کانتورینگ صورت است.

کانتورینگ می‌تواند با استفاده از روش های مختلف انجام شود، از جمله کانتورینگ با استفاده از تزریق ژل، یک نمونه از روش های استفاده از کانتورینگ است.

یا به عنوان مثال کانتورینگ با استفاده از روش تزریق چربی که این روش هم مشابه روش قبلی می باشد.

همچنین می توان از روش کانتورینگ به صورت کانتورینگ به کمک تزریق بوتاکس هم استفاده کرد که این مورد در برخی از کلینیک های پزشکی در دستور کار قرار می گیرد.

در ضمن در برخی از کلینیک های زیبایی به جای استفاده از واژه کانتورینگ اصطلاحا از واژه مادلینگ صورت هم استفاده می شود.

روش های ذکر شده در قسمت قبلی یک سری از روش های نوین و علمی هستند که برای درمان جوش های سرسیاه بینی در کلینیک های تخصصی پوست از آنها استفاده می شود، به غیر از این روشها یک سری روش های خانگی هم برای درمان جوش های سرسیاه وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم.

برای مطالعه » پسوریازیس چیست

استفاده از روش کانتورینگ برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از لیزر برای درمان جوش های سرسیاه بینی

لیزر هم یک روش موثر و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی یا همان WHO برای درمان ضایعه های پوستی، رفع کک و مک، رفع برخی خطوط و برطرف کردن جای جوش ها، و از بین بردن جوش های سرسیاه برروی پوست است.

برای انجام لیزر درمانی از دستگاه های مختلفی با توجه به تجویز پزشک استفاده می شود، که شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش های و دستگاه های مختلف برای انجام لیزر درمانی به صفحه لیزر موهای زائد مراجعه نمایید.

توجه » علاوه بر روش های ذکر شده برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی، برای کوچک کردن و زیباسازی فرم بینی های گوشتی می توانید از روش مزوتراپی بینی استفاده نمایید.

استفاده از لیزر برای درمان جوش های سرسیاه بینی

روش های خانگی برای درمان جوش های سرسیاه بینی

بنا به درخواست برخی از کاربران وب سایت کلینیک تخصصی پوست ندای سلامت در این بخش در مورد یک سری از روش های خانگی هم برای درمان جوش های سرسیاه و محافظت از پوست صحبت می کنیم.

البته به یاد داشته باشید که از نظر علمی و پزشکی بهتر است که پوست شما توسط یک پزشک متخصص مورد بررسی و معاینه قرار گیرد، چون شما ممکن است که پوستتان به برخی از مواد حساسیت داشته باشد، پس باید حتما به این نکته توجه کافی داشته باشید.

برای مطالعه » علائم زگیل تناسلی

روش های خانگی برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از جوش شیرین برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از جوش شیرین میتواند برای درمان جوش های سرسیاه و همچنین از بین بردن منافذ باز پوست و رفع جوش های سرسیاه به شما کمک کند.

شما می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری کمی آب مخلوط کنید، و صبر کنید که مخلوط شما مانند مایع چسب شود، سپس این ماده را بر روی نواحی که دارای جوش سرسیاه است بمالید و خوب ماساژ دهید و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا خشک شود و سپس صورت خود را با آب ولرم و صابون تمیز بشویید.

و از آنجا که استفاده بیش از حد از جوش‌شیرین ممکن است به پوست شما آسیب بزند و یا موجب خشکی پوست شما شود سعی کنید که از این روش هفته ای یکبار فقط استفاده نمایید.

برای مطالعه » پرمویی (هیرسوتیسم) چیست

استفاده از جوش شیرین برای درمان جوش های سرسیاه بینی

استفاده از عسل برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی

همانطور که حتما اطلاع دارید و می دانید که عسل خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی دارد و می‌تواند برخی از میکروب ها و ویروس های روی پوست را از بین ببرد، پس عسل هم جز موادی است که می‌تواند برای درمان جوشهای سرسیاه به شما کمک کند.

برای استفاده از این ماسک صورت شما باید یک قاشق چای خوری عسل را گرم کرده و آن را روی قسمت هایی که جوش سرسیاه دارد بمالید و ماساژ دهید و سپس اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت شما بماند و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم تمیز بشویید.

برای مطالعه » هیالورونیک اسید چیست

استفاده از عسل برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی

استفاده از بلغور جو دوسر برای درمان جوش های سرسیاه بینی

بلغور جو دوسر هم جزو روشهای خانگی است که می تواند برای درمان جوشهای سرسیاه به شما کمک کند.

و برای استفاده از آن شما باید یک لیوان جوی دو سر را همراه با یک لیوان آب بپزید و در صورت امکان می توانید از آب جوشیده هم استفاده نمایید و سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید تا جو دو سر سرد شود، و بعد آن را بر روی قسمت هایی که دارای جوش سرسیاه هستند بمالید و ماساژ دهید و بعد از ۲۵ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

برای مطالعه » رفع تیرگی زیر بغل

استفاده از بلغور جو دوسر برای درمان جوش های سرسیاه بینی

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

یکی دیگر از روش های خانگی برای درمان قطعی جوش های سرسیاه استفاده از وازلین است، و شما می توانید در یک بازه زمانی مشخص، مرتبط با کمک وازلین پوست خود را چرب کرده، و ماساژ دهید.

البته سعی کنید که علاوه بر استفاده از وازلین برای درمان جوش های سرسیاه، پوست خود را همیشه تمیز نگه دارید، به صورت مرتب دوش بگیرید، و از کرم های مرطوب کننده پوست نیز برای مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از خشکی پوست نیز استفاده نمایید.

برای مطالعه » پروفایلو چیست

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

چسب بینی برای جوش های سرسیاه

شما می توانید با خرید چسب بینی از داروخانه ها، برای از بین بردن جوش های سرسیاه، و کندن آن ها استفاده نمایید.

البته استفاده از این روش زیاد توصیه نمی شود، چرا که بعد از کندن چسب، و برداشتن جوش های سرسیاه، ممکن است که جای آن ها برروی پوست شما باقی بماند و این اصلا اتفاق خوشایندی برای شما نیست.

برای مطالعه » گونه گذاری چیست

چسب بینی برای جوش های سرسیاه

ماسک برای کندن جوش سر سیاه

تهیه ماسک های مختلف صورت هم از داروخانه ها می تواند برای درمان سریع جوش های سرسیاه به شما کمک کند.

که در بخش های قبلی چند نمونه ماسک صورت را به شما معرفی کردیم، اما قبل از استفاده از این نوع ماسک ها بهتر است که شما با رعایت موارد بهداشتی و نظافت پوست، و استفاده از کرم های مرطوب کننده پوست، شادابی و طراوت پوست خود را حفظ نمایید.

برای مطالعه » راه های کوچک کردن بینی

ماسک برای کندن جوش سر سیاه

برای مطالعه » آشنایی با لیفت ابرو

استفاده از قرص های راکوتان و ایزوترتینوئین برای از بین بردن جوش های سرسیاه

با استفاده از داروهای شیمیایی که حاوی خاصیت آبرسانی به سطح پوست و تامین ویتامین های مورد نیاز پوست هستند نیز شما می توانید جوش های سرسیاه بینی را از بین ببرید.

با مراجعه به مقاله آموزشی قرص ایزوترتینوئین برای جوش می توانید با ساختار این نوع دارو ها آشنا شوید، البته به یاد داشته باشید که مصرف این نوع دارو ها با تما با تشخیص و نظر پزشک انجام شود.

استفاده از قرص های راکوتان و ایزوترتینوئین برای از بین بردن جوش های سرسیاه

علت به وجود آمدن جوش های سرسیاه بینی

در بخش قبلی شما با روش های مختلف برای درمان جوش های سرسیاه آشنا شدید، حال می خواهیم بررسی کنیم که اصلا علت به وجود آمدن این جوش های ریز و یا اصطلاحا جوش های سرسیاه بر روی پوست صورت و یا سایر نقاط بدن چیست.

مهمترین عواملی که می تواند باعث به وجود آمدن جوش های سرسیاه شود عبارتند از :

  • تغییرات هورمونی
  • نزدیک شدن به دوره قاعدگی
  • مصرف قرص ضد بارداری
  • افزایش چربی خون
  • تحریک فولیکول های مو
  • تجمع برخی باکتری ها برروی پوست
  • تغدیه نامناسب
  • استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی
  • استرس و اضطراب زیاد
  • استفاده از لوازم آرایشی غیر استاندارد

برای مطالعه » آشنایی با لیفت شقیقه

علت به وجود آمدن جوش های سرسیاه بینی

برای مطالعه » آشنایی با عمل زیبایی واژن و روش های مختلف آن در بهترین کلینیک زیبایی تهران.

سئوالات متداول در مورد از بین بردن جوش های سر سیاه ؟

علت ایجاد جوش های سرسیاه روی بینی چیست؟

تغییرات هورمونی، نزدیک شدن به دوران قاعدگی، استفاده از داروهای ضد بارداری، افزایش چربی خون، تحریک فولیکول های مو،تجمع برخی باکتری ها برروی پوست، تغذیه نامناسب، استرس و اضطراب زیاد.

چگونه جوش قرمز روی بینی را از بین ببریم؟

برای از بین بردن جوش های قرمز روی بینی هم، تمامی روش های علمی و نوین که دراین مقاله در مورد آن صحبت شد می تواند در یک کلینیک زیبایی مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین کلینیک پوست برای از بین بردن جوش های سر سیاه؟

کلینیک تخصصی پوست ندای سلامت، با مدیریت خانم دکتر ندا بابازاده یکی از بهترین مراکز زیبایی پوست در تهران است.

که این مجموعه با بکارگیری بهترین متخصصین پوست، خدمات خود را به شما مراجعه کنندگان عزیز ارائه می دهد.

برای مطالعه » آشنایی با روش درمان ماه گرفتگی پوست در بهترین کلینیک زیبایی تهران

جوش های سر سیاه چیست؟

جوش های سرسیاه که اصطلاحا به آن ها کومدون هم گفته می شود همانطور که از نام آنها مشخص است جوش های بسیار ریز و کوچک هستند که به دلیل گرفتگی منافذ باز پوست توسط فولیکول های مو بر روی بینی و سایر نواحی صورت و یا قسمت های از بدن شما به وجود می آیند.

در مقاله چگونه جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم، سعی کرده ایم که تمامی نکات علمی که می تواند برای درمان و از بین رفتن جوش های سرسیاه به شما کمک کند را به شما معرفی نماییم.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید در انتهای این صفحه و در بخش نظرات، سئوالات و پرسش های خود را وارد نمایید تا تیم پشتیبان مطب زیبایی ندای سلامت دراسرع وقت به سئوالات شما پاسخ دهند.

همچنین شما می توانید با مراجعه به کانال آپارات ندای سلامت، فیلم ها و نمونه کارهای بهترین کلینیک زیبایی تهران را مشاهده نمایید.

پیج اینستاگرام کلینیک تخصصی پوست ندای سلامت هم در دسترس شماست تا بتوانید از طریق این اپلیکیشن پر طرفدار هم با تیم مشاوره کلینیک تخصصی پوست تهران در ارتباط باشید.

برای مطالعه » بهترین روغن برای پوست صورت

استفاده از کرم های لایه بردار برای رفع جوش های سرسیاه؟

استفاده درست و اصولی از برخی کرم های لایه بردار نیز می تواند از بروز جوش های سرسیاه جلوگیری نماید، کرم هایی نظیر کرم لایه بردار پرودرما و یا کرم هیدرودرم برای پوست بسیار مفید است، جهت آشنایی بیشتر با طرز استفاده از کرم های لایه بردار پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار را مطالعه نمایید.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین