حکم لیزر بیکینی از نظر آیت الله خامنه ای و سیستانی، نوری همدانی

حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای

آیا لیزر بیکینی حرام است؟ حکم موهای زائد بدن از نظر اسلام چیست؟ با توجه به اینکه لیزر از جدید ترین شیوه های رفع موهای زائد می باشد و استفاده از شیوه های سنتی دیگر چندان رضایت بخش جوانان نیست. در این مقاله قصد داریم به بررسی نظر مراجع در مورد لیزر بیکینی، حکم لیزر بیکینی در ماه رمضان، حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای، سیستانی، احکام لیزر بیکینی و ……. بپردازیم.

مطب زیبایی ندای سلامت یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز لیزر موهای زائد می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید و به صفحه لیزر موهای زائد مراجعه نمایید.

حکم لیزر بیکینی چیست

حکم لیزر بیکینی چیست

حكم ليزر بیکینی چیست؟ آیا لیزر بیکینی گناه دارد؟ در خصوص حکم شرعی لیزر بیکینی نی نی سایت «بدن زائد تناسلی حکم لیزر بیکینی» باید بدانید استفاده از لیزر بیکینی به عنوان یک روش پایدار برای از بین بردن موهای نامطلوب معمولاً توسط افرادی انتخاب می‌شود که می‌خواهند موهای بیکینی خود را کاهش دهند یا از بین ببرند، به خصوص در صورتی که دچار تراشیدگی، التهاب یا خارش پوستی شده‌اند. این روش معمولاً توسط متخصصان پوست و زیبایی انجام می‌شود و نیاز به چند جلسه تکمیلی دارد تا نتایج دائمی به دست آید. اما در طی سال های اخیر متناسب با درخواست و رضایت کاربران از این شیوه درمانی در مقابل احکامی در این خصوص وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. لیزر بیکینی از نظر اسلامی حکم دینی دارد. در اسلام، از نظر شریعت، حفظ پوست و حفظ زیبائی نیکوها امری مشروع می باشد اما در پی آن لیزر بیکینی دارای احکامی می باشد که در بخش زیر به بررسی احکام لیزر از نظر شرعی می پردازیم.

اگر نمی دانید نواحی لیزر بیکینی شامل کجا می باشد، حتما مقاله لیزر بیکینی شامل کجا است، را مطالعه نمایید.

حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چیست؟ همانطور که می دانید لیزر بیکینی یکی از مورد توجه ترین موارد در جامعه امروزی می باشد که توجه افراد زیادی را جلب کرده است. به همین خاطر افراد به دنبال حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی هستند، ما در ادامه قصد داریم به بررسی حکم لیزر عورت زنان بپردازیم.

حکم لیزر عورت زنان

آیا لیزر بیکینی مشکل شرعی دارد؟ حکم لیزر عورت زنان چیست؟ آیا از بین بردن موهای زائد شرمگاه زن به صورت دائمی از طریق شیوه های پزشکی مانند لیزر درمانی جایز می باشد؟

می فرمایند: دو نکته را باید در خصوص نظر داشته باشید:

اولین مورد حکم برداشتن موهای بدن توسط لیزر می باشد و دیگری حکم نگاه کردن به عورت مسلمان می باشد.

لیزر بدن از نظر شرعی

در خصوص نکته اول باید بدانید: در حالت کلی رفع موهای زائد بدن جایز می باشد، تنها در مورد شیوه های آن باید این مورد را مهم و رعایت کرد و اینکه از شیوه های استفاده نشود که برای بدن زیان آور باشد، چرا که خداوند می فرمایند: وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» (بقره 195) : و خود را به دست خود به هلاکت نیفکنید.

همچنین پیامبر (ص) می فرمایند: «لاضرر و لاضرار» به معنی این می باشد که نه به خود ضرر برسانید و نه به دیگران.

مطابق با موارد ذکر شده در بخش بالا هر شیوه درمانی که به جسم و بدن زیان وارد کند، بکارگیری آن شیوه جایز نمی باشد و حرام است.

متناسب با این موارد باید گفت : استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای بدن به صورت دائم و یا موقت جایز است، البته به شرط آنکه برای بدن زیان آور نباشد به گونه ای که سلامتی شخص را در معرض خطر قرار دهد.

از نظر شرعی لیزر بیکینی گناه دارد

نکته دوم که در بخش بالا ذکر شده است مهم تر می باشد، این است که بر هر فردی، مرد یا زن واجب می باشد تا عورت خود را بپوشانند و حق این را ندارند که عورت خود را به فردی به جز همسر خود نشان دهند، جز آنکه ضرورتی حاد پیش آید که در این موارد به قدر نیاز جایز می باشد تا عورت نشان داده شود.

اما حد عورت زنان برای مردان متفاوت می باشد:

اولین مورد حدود عورت زن برای مرادن غریبه: کل بدن می باشد البته بعضی از بزرگان فرموده اند پوشاندن صورت و دو کف دست ضروری نمی باشد مگر آنکه زن زیبا باشد و احتمال این وجود داشته باشد که مردان را در فتنه بیاندازد در این شرایط بانوان باید از نقاب استفاده کنند.

دومین مورد حد عورت بانوان مسلمان در برابر بانوان مسلمان دیگر و مرد های محرم مانند: عمو، فرزند، برادر: عبارتند از قسمت ناف تا زانو، یعنی هر زن مسلمانی باید حتما از قسمت ناف تا زانویش را به فردی از بانوان حتی مادرش نمایان نکند، همچنین حایز نیست که فردی از مردهای محرم او این بخش از بدن زن را ببینند، در غیر ایت صورت هز زن به موجب نپوشاندن عورت و هم زن و مردی که به او نگاه می کنند، گناهکار محسوب می شوند.

اما در خصوص مواردی مانند برداشتن موهای زائد به عنوان ضرورت قابل قبول نمی باشد، به عبارتی دیگر کسی نمی تواند برای رفع موهای زائد شرمگاهش آن را نمایان کند، چه به پزشک خانم چه به پزشک مرد، مگر اینکه پزشک همسر او باشد.

البته در برخی از فقهای مذاهب گفته شده است که اگر رفع موهای شرمگاه برای فردی سخت و دشوار باشد، مثلا موهای شرمگاه زیاد باشد و رفع آن با استفاده از ابزار های دیگر مقدور نباشد، در این حالت زن و یا مرد می توانند برای از بین بردن موهای زائد شرمگاه خود نزد پزشک بروند. البته توجه داشته باشید زن باید نزد پزشک زن و مرد نیز باید نزد پزشک مرد برود.

با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به بررسی حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای نی نی سایت «حکم لیزر بکینی» بپردازیم.

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم

حکم لیزر بیکینی با عینک

حکم لیزر بیکینی با عینک

حکم لیزر بیکینی با عینک چیست؟ در خصوص حکم شرعی لیزر بیکینی با عینک باید بدانید همانطور که گفته شد در مواقعی لیزر بیکینی موردی ندارد که رفع آن برای افراد سخت و دشوار باشد. بنابراین در چنین شرایطی افراد باید به متخصص مراجعه نمایند. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی نظرات مراجع و حکم لیزر بدن خامنه ای و حکم لیزر موهای زائد بیکینی از نظر شرعی می پردازیم.

روشن شدن ناحیه بیکینی از دسته مواردی می باشد که اکثر افراد به دنبال راهکارهای آن هستند؛ شما نیز می توانید برای آشنایی با راهکار های روشن شدن این ناحیه به صفحه رفع تیرگی واژن با لیزر مراجعه نمایید.

حکم لیزر بیکینی آیت الله سیستانی

حکم لیزر موهای زائد از نظر اسلام چیست؟ حکم لیزر ناحیه تناسلی از نظر آیت الله سیستانی چیست؟ اگر به دنبال حکم لیزر بیکینی سیستانی هستید، در این بخش با ما همراه باشید، در ادامه قصد داریم به بررسی حکم شرعی لیزر بیکینی سیستانی بپردازیم.

بسم الله الرحمن الرحیم
والسلام علی عبادالله الصالحین و رحمةالله و برکاته

لیزر موهای شرمگاه ضمن اینکه توسط هم جنس انجام شود، جایز نمی باشد مگر آنکه توسط همسر صورت گیرد. همچنین ایشان در ادامه این مبحث اعلام کرده اند، رشد و روئیدن مو در نقاط مختلف بدن دارای حکمت هایی می باشد که ما در ارتباط با آن نمی دانیم و بخش زیادی از سلامتی افراد در وجود همین موها می باشد.

امام صادق (ع) در ارتباط با حکمت خلق موی زیر بغل و موی عانه (اطراف ناحیه شرمگاهی) می فرمایند: إِنَّ الْمَنَّانِيَّةَ وَ أَشْبَاهَهُمْ حِينَ أَجْهَدُوا فِي عَيْبِ الْخِلْقَةِ وَ الْعَمْدِ عَابُوا الشَّعْرَ النَّابِتَ عَلَى الرَّكَبِ وَ الْإِبْطَيْنِ وَ لَمْ يَعْلَمُوا أَنَّ ذَلِكَ مِنْ رُطُوبَةٍ تَنْصَبُّ إِلَى هَذِهِ الْمَوَاضِعِ فَيَنْبُتُ فِيهَا الشَّعْرُ كَمَا يَنْبُتُ الْعُشْبُ فِي مستنفع [مُسْتَنْقَعِ الْمِيَاهِ أَ فَلَا تَرَى إِلَى هَذِهِ الْمَوَاضِعِ أَسْتَرَ وَ أَهْيَأَ لِقَبُولِ تِلْكَ الْفَضْلَةِ مِنْ غَيْرِهَا ثُمَّ إِنَّ هَذِهِ تُعَدُّ مِمَّا يَحْمِلُ الْإِنْسَانُ مِنْ مَؤُونَةِ هَذَا الْبَدَنِ وَ تَكَالِيفِهِ لِمَا لَهُ فِي ذَلِكَ مِنَ الْمَصْلَحَةِ فَإِنَّ اهْتِمَامَهُ بِتَنْظِيفِ بَدَنِهِ وَ أَخْذِ مَا يَعْلُوهُ مِنَ الشَّعْرِ مِمَّا يَكْسِرُ بِهِ شِرَّتَهُ وَ يَكُفُّ عَادِيَتَهُ وَ يَشْغَلُهُ عَنْ بَعْضِ مَا يُخْرِجُهُ إِلَيْهِ الْفَرَاغُ مِنَ الْأَشَرِ وَ الْبِطَالَةِ.[1]

اصحاب «مانى» و سایر افراد که خواستند بر هدفمندی و آفرینش آن ایراد گیرند، رویش مو در زیر بغل و بر روی زهار را ناروا شماردند، غافل از اینکه رشد موها در این ناحیه ها با رطوبت در آنها مرتبط می باشد،همانند گیاه که در جای مرطوب رشد می کند؛ مو نیز در این مناطق رشد خواهد کرد. آیا نمی بینی که این ناحیه ها برای پذیرش مواد زائد بدن از همه جا بهتر و مناسب تر می باشد؟ وانگهی ابن امر موجب می شود که خود انسان به قدری به بدن خود رسیدگی کند و از رهگذر بهداشت و نظافت، تنی سالم داشته باشد. همچنین با کوتاه کردن موهای زائد بدن، روحیه تندی، آتشین، سرمستی و خشم او شکسته خواهد شد، و از پرداختن به سرگرمی های گمراه کننده و بیکاری پرهیز خواهد کرد.

حکم موهای زائد خامنه ای چیست؟ عده زیادی از افراد در خصوص حکم لیزر موهای زائد خامنه ای می پرسند، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی حکم شرعی لیزر بیکینی خامنه ای بپردازیم.

اگر به دنبال بهترین و معتبر ترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران هستید، پیشنهاد می کنم همین حالا به صفحه بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران مراجعه نمایید.

حکم لیزر بیکینی از نظر آیت الله خامنه ای

حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای

موهای زائد تناسلی حکم لیزر بیکینی چیست؟ قبل از بررسی حکم لیزر بیکینی خامنه ای ( از نظر آیت الله خامنه ای) باید بگوییم همانطور که می دانید لیزر بیکینی یک شیوه حذف موهای زائد در نواحی حساس بدن می باشد. این شیوه از نور های لیزر برای تخریب فولیکول های مو استفاده می کند تا موهای زائد اون نواحی را از بین ببرد. این فرآیند امکان دارد برای برخی افراد به علت ایجاد تغییرات دائمی در رشد مو مورد توجه قرار گیرد.

حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی خامنه ای

با این حال عده زیادی از افراد به دنبال حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای هستند، لازم است بدانید برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص دیدگاهات دینی نیاز لبه مطالعه دقیق و یا مشاوره با مراجع دینی دارید. به همین علت توصیه می شود برای دریافت پاسخ دقیق سوالات دینی خود به منابع و مراجع معتبر دینی مراجعه نموده و یا با متخصصان و دین شناسان مشورت نمایید. در ادامه با ما همراه باشید قصد داریم به بررسی حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای بپردازیم.

لیزر بیکینی از نظر شرعی خامنه ای چیست؟ حکم لیزر بیکینی از نظر رهبر چیست؟ آیا رفع موهای زائد تمام بدن حتی شرمگاه توسط همجنس جایز است؟ در خصوص حکم لیزر بیکینی از نظر آیت الله خامنه ای لازم است بدانید، ایشان می فرمایند:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر اعمال مربوطه توسط همجنس صورت گیرد و موجب مفسده نباشد در غیر عورت اشکال ندارد، اما در شرمگاه که متضمن لمس و نگاه است، حرام می باشد مگر آنکه توسط همسر انجام شود.

حکم لیزر بیکینی از نظر نوری همدانی

آیا لیزر حرام است؟ حکم لیزر بیکینی از نظر نوری همدانی (حکم لیزر بیکینی نی نی سایت) چیست؟ به صورت کلی لیزر موهای زائد جایز می باشد اما لیزر موهای بیکینی جایز نیست. توجه داشته باشید چهار عمال کلی موجب ایجاد اشکال شرعی در لیزر بیکینی می شود:

  1. دیده شدن ناحیه شرمگاهی توسط فردی دیگر
  2. وجود هرگونه عوارض برای فردی که موهای خود را لیزر می کند.
  3. تحریک شدن یکی از افراد به گناه
  4. انجام لیزر خانم توسط آقا یا لیزر آقا توسط خانم

اگر به دنبال مرکز لیزر اسلامی «لیزر اسلامی بیکینی» هستید، لازم است بدانید مرکز زیبایی و تخصصی ندای سلامت با حفظ شئونات اسلامی و استفاده از بهترین تکنینک ها و متد ها برای حفظ سلامتی افراد اقدام به لیزر موهای زائد بیکینی کرده است شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه لیزر موهای زائد بیکینی مراجعه کنید.

حکم لیزر برای مردان

حکم لیزر برای مردان چیست؟ در خصوص لیزر برای مردان باید بدانید تنها لیزر نواحی ریش صورت مردان از لحاظ شریعت و اسلام غیر مجاز می باشد و دیگر نواحی بدن هیچ مشکلی از لحاظ دین اسلام ندارد.

آیا لیزر بیکینی حرام است خامنه ای

ایا لیزر بیکینی حرام است؟ عده زیادی از افراد سوال می پرسند «آیا لیزر موهای زائد حرام است» در خصوص سوال لیزر بیکینی حرامه نی نی سایت باید بدانید از نظر آیت الله خامنه ای این می باشد که ایشان می فرمایند: اگر اعمال مربوطه توسط همجنس صورت گیرد و موجب مفسده نباشد در غیر عورت اشکال ندارد، اما در شرمگاه که متضمن لمس و نگاه است، حرام می باشد مگر آنکه توسط همسر انجام شود.

زهار زن چیست

زهار زن چیست؟ شرمگاه عموما به نواحی تناسلی زن و مرد گفته می شود. که به موهای این نواحی موی زائد و یا زهار می گویند.

آیا لیزر بیکینی از نظر شرعی مشکل دارد

آیا لیزر ناحیه بیکینی از نظر شرعی مشکلی دارد؟ لیزر بیکینی حکم شرعی دارد؟ همانطور که در این پست ذکر شد به صورت کلی لیزر ناحیه بیکینی جایز نمی باشد مگر آنکه توسط همسر شخص صورت گیرد.

سوالات متداول
حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای چیست؟

عده زیادی از افراد در خصوص حکم لیزر بیکینی از نظر خامنه ای سوال می پرسند، لازم است بدانید آیت الله خامنه ای می فرمایند: اگر اعمال مربوطه توسط همجنس صورت گیرد و موجب مفسده نباشد در غیر عورت اشکال ندارد، اما در شرمگاه که متضمن لمس و نگاه است، حرام می باشد مگر آنکه توسط همسر انجام شود.

حکم شرعی لیزر موی دست و پا چیست؟

حکم شرعی لیزر موی دست و پا چیست؟ لیزر موی دست و پا که موجب زیبایی بدن خانم ها می شود جایز می باشد و مانعی ندارد.

حکم شرعی لیزر صورت چیست؟

لیزر صورت به منظور زیبایی و آرایستگی مانعی ندارد و جایز می باشد.

حکم شرعی لیزر بیکینی چیست؟

لیزر بیکینی اگر توسط همجنس صورت گیرد جایز نیست مگر آنکه این عمل توسط همسر فرد انجام شود.

ایا لیزر ناحیه تناسلی حرام است؟

بله. لیزر ناحیه تناسلی توسط افراد چه زن و چه مرد حرام می باشد. مگر آنکه توسط همسر شخص انجام شود و یا از بین بردن موهای زائد برای فرد سخت باشد در این صورت باید به پزشک مراجعه کند.

مطالعه مقالات مرتبط:

8 پاسخ
  1. مقاله خوبی بود.
    از نظر من این حرفها که لیزر شرعی نیست و … همش مزخرفه… مثل کاشت ناخن و …

  2. سلام ممنون از پست خوبتون سوالی که دارم این هستش که هزینه لیزر موهای زائد صورت چقدر هست؟

    1. سلام روز بخیر دوست عزیز برای دریافت مشاوره و اطلاع دقیق از هزینه ها می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.
      02188503986

  3. سلام اگه بخواییم به این نظرات گوش بدیم خیلی از کارا رو نباید انجام بدیم. فکر میکنم این احکام شرعی برای زمان الان کاربرد نداره!

  4. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    ذهن مارو درگیر کرد
    حالا نمیدونیم انجام بدیم یا نه؟

    1. سلام همانطور که گفته شد لیزر موهای زائد اگر توسط افراد متخصص صورت گیرد و موجب آسیب رسیدن به سلامتی بدن شما نشود، موردی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین