قوز قرنیه چیست

قوز قرنیه چیست

قوز قرنیه یکی از بیماری‌های نادر مربوط به قرنیه چشم است که معمولا در نوجوانان و افراد بالای ۳۰ سال این بیماری مشاهده می شود.

افرادی که به بیماری قوز قرنیه مبتلا می شوند معمولا با مشکلاتی در بینایی خود نظیر تاری دید و کم شدن قدرت بینایی و همچنین تغییر شکل ظاهری قرنیه چشم مواجه می شوند.

به بیماری قوز قرنیه اصطلاحا کراتوکونوس هم گفته می شود، در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد بیماری قوز قرنیه داشته باشید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

قوز قرنیه

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبلی داده شد متوجه شدیم که بیماری قوز قرنیه مربوط به قرنیه چشم می باشد و افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، قرنیه آنها به شکل حالت مخروطی درمی آید به مرور زمان این افراد با اختلالاتی در بینایی خود مواجه می شوند.

بهترین راهکار برای درمان و مقابله با بیماری قوز قرنیه این است که افرادی که علائم تاری دید را دارند و قرنیه آنها به مرور زمان با تغییر شکل مواجه می‌شود باید به یک بیمارستان تخصصی چشم در سریعترین زمان ممکن مراجعه نمایند چرا که این بیماری هرچقدر زودتر شناسایی شده و راههای درمان آن سریعتر انجام شود شانس درمان آن بالا تر می رود.

برای مطالعه » انجام هایفو دور چشم برای روفع گودی و سیاهی زیر چشم

قوز قرنیه

علت بیماری قوز قرنیه چیست

طبق بررسی های انجام شده از نظر علمی علت اصلی بیماری قوز قرنیه ریشه ژنتیکی دارد.

معمولا افرادی که به بیماری قوز قرنیه مبتلا می‌شوند در گذشته در بین نزدیکان و اقوام آنها افرادی دیگری وجود داشتند که به این بیماری مبتلا شده اند.

متاسفانه یکی از عواملی که باعث پیشرفت بیماری و قوز قرنیه خواهد شد این است که در این بیماری به دلیل اینکه کاهش دید چشم به شدت وجود دارد معمولا برخی از افراد غیرمتخصص این بیماری را با سایر بیماری های مربوط به چشم مانند Astigmatism اشتباه می گیرند.

همچنین در مواردی هم مشاهده شده است که مواردی مثل لنزهای تماسی و مالش چشم با دست از جمله عواملی هستند که می توانند در بروز این بیماری نقش داشته باشند.

برای مطالعه » درمان سریع سیاهی دور چشم

علت بیماری قوز قرنیه چیست

درمان قطعی قوز قرنیه

متاسفانه تا به امروز هیچ گونه درمان قطعی برای بیماری قوز قرنیه توسط حوزه پزشکی ارائه نشده است اما با پیشرفت روز افزون علم پزشکی خوشبختانه روش هایی ارائه شده است که می‌تواند تا حد زیادی این بیماری را کنترل نماید.

معمولا پزشکان متخصص چشم از روش های زیر برای کنترل و جلوگیری از پیشرفت بیماری و قوز قرنیه استفاده می کنند.

  • قرار دادن رینگ داخل قرنیه
  • ایجاد پیوند های ارزی بیشتر در بافت کلاژن
  • پیوند قرنیه
  • روش ریفایند ترنس prk

پزشک متخصص چشم با بررسی‌های انجام شده برروی پیشرفت بیماری قوز قرنیه و مدت زمان آن یکی از روش های ذکر شده را برای کنترل این بیماری در نظر خواهد گرفت.

برای مطالعه » تزریق فیلر زیر چشم

درمان قطعی قوز قرنیه

آیا قوز قرنیه باعث کوری می شود

بیماری قوز قرنیه نمی تواند به صورت کامل بینایی یک فرد را از بین ببرد، اما به مرور زمان هر چقدر این بیماری پیشرفت کند می‌تواند باعث کاهش شدید سطح بینایی در افراد مختلف شود.

در بخش های قبلی گفته شد که بیماری قوز قرنیه یک نوع اختلال بینایی است که می تواند شکل مخروطی را به قرنیه دهد و این شکل مخروطی به مرور زمان هر چقدر با تورم بیشتر مواجه شود قطعا کاهش شدید بینایی را برای افراد مبتلا به این بیماری در بر خواهد داشت.

ابتدای شروع این بیماری ممکن است که پزشکان استفاده از عینک و لنز را برای افراد تجویز نمایند اما هر چقدر این بیماری پیشرفت نماید باید از یکی از چهار روش ذکر شده در بخش قبلی برای درمان و کنترل این بیماری استفاده کرد.

برای مطالعه » بوتاکس زیر چشم

آیا قوز قرنیه باعث کوری می شود

هزینه عمل قوز قرنیه

هر یک از چهار روش ذکر شده برای عمل بیماری قوز قرنیه هزینه های متفاوت خود را دارند.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت بیمارستان نور این که آن در بخش زیر درج شده است هزینه عمل قوز قرنیه در بیمارستان نور را به عنوان یکی از بهترین مراکز تخصصی چشم پزشکی در تهران استعلام نمایید.

فیلم عمل قوز قرنیه

با مراجعه به لینک زیر می توانید در وبسایت youtub نحوه انجام عمل قوز قرنیه را مشاهده کنید.

توجه » برای مراجعه به لینک زیر باید از فیلتر شکن استفاده نمایید، ضمن این که می توانید از قابلیت ترجمه زیرنویس یوتیوب نیز استفاده نمایید.

بررسی علت جوش روی چانه و راههای برطرف کردن جای جوش روی چانه و نقاط مختلف صورت

روشهای کنترل بیماری قوز قرنیه یا کراتوکونوس

یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان جلوی پیشرفت بیماری قوز قرنیه را گرفت استفاده از عینک برای کنترل این بیماری است.

ابتدا اگر این بیماری به موقع و زود هنگام شناسایی شود معمولا چشم پزشک عینک را برای کنترل آن به بیمار تجویز می کند.

البته به یاد داشته باشید که به دلیل اینکه این بیماری سریعا در حال پیشرفته است پس نمره عینک نیز به مرور زمان به شکل دائم اصلاح می شود.

روش دیگری که برای کنترل بیماری قوز قرنیه می توان از آن استفاده کرد استفاده از لنزهای هارد یا سخت می باشد که اصطلاحا به آن ها لنزهای تماسی هم گفته می شود.

برای مطالعه » چگونه صورتی چاق داشته باشیم

استفاده از این نوع لنز ها در مقایسه با استفاده از عینک تاثیر بیشتری در کیفیت بینایی افراد دارد.

اما متاسفانه استفاده از این روش ممکن است که برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد چرا که وجود یک لنز بر روی قرنیه برای بسیاری از افراد یک حس ناخوشایند را به همراه دارد.

یکی دیگر از روش هایی که برای کنترل پیشرفت بیماری قوز قرنیه از آن استفاده می شود استفاده از روش کراسلینک است.

برای مطالعه » بهترین روغن برای پوست صورت

پزشک در صورت از این روش استفاده می کنند که عینک و استفاده از لنز برای پیشرفت این بیماری کارساز نبوده و روند رشد بیماری رو به افزایش پیدا کرده است در این صورت با استفاده از این روش می‌توان جلوی پیشرفت بیماری را گرفت.

یک روش دیگر هم وجود دارد برای کاهش یا از بین بردن نزدیک بینی در بیماران مبتلا به قوز قرنیه که به این روش اصطلاحا استفاده از ایمپلنت یا رینگ گفته می شود.

در موارد نادر ممکن است که پزشک از این روش هم برای کاهش نزدیک بینی در افراد استفاده نماید.
استفاده از روش عمل پیوند هم آخرین تیر ترکش پزشک برای جلوگیری از پیشرفت بیماری قوز قرنیه می باشد.

معمولا زمانی که هیچ یک از روشهای قبلی برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری قوز قرنیه جواب نداد پزشک آخرین گزینه روی میزش استفاده از عمل پیوند قرنیه است.

برای مطالعه » قرص هیرویت چیست

روشهای کنترل بیماری قوز قرنیه یا کراتوکونوس

برای مطالعه » ماساژ با روغن زیتون برای لاغری

سئوالات متداول در مورد بیماری قوز قرنیه؟

قوز قرنیه یا کراتوکونوس چیست؟

قوز قرنیه یک بیماری ژنتیکی است که افراد نوجوان و بالای 30 سال به آن مبتلا می شوند، و این بیماری با کاهش شدید بینایی، و تغییر شکل قرنیه همراه است.

چه افرادی در معرض ابتلا به قوز قرنیه هستند؟

از آن جا که این بیماری ژنتیکی است، افرادی که در بین خانواده و نزدیکان خود سابقه بیماری قوز قرنیه را داشته اند در معرض این بیماری هستند.

قوز قرنیه به انگلیسی؟

اصطلاح انگلیسی قوز قرنیه Keratocanic Corneas و همچنین Corneal hump است.

برای مطالعه » آشنایی با نحوه تزریق ژل به بینی در کلینیک زیبایی ندای سلامت تهران

درمان قوز قرنیه با عسل؟

در بسیاری از وب سایت های ایرانی تبلیغات گسترده ای در مورد درمان های خانگی و سنتی انواع بیماری ها از جمله بیماری قوز قرنیه وجود دارد.

و یکی ازر مواردی که به وفور مشاهده شده است، درمان بیماری قوز قرنیه با عسل است.

بیماری قوز قرنیه یک بیماری ژنتیکی است که می تواند با پیشرفت روز افزون خود، قدرت بینایی یک فرد را دچار مشکل کند، و سطح بینایی را به شدت کاهش دهد.

برای مطالعه » پسوریازیس چیست

به همین دلیل برای کنترل پیشرفت بیماریهایی نظیر قوز قرنیه پیشنهاد می کنیم که حتما به یک بیمارستان تخصصی چشم مراجعه نمایید.

و مراحل درمان را تحت نظر یک پزشک متخصص و مجرب انجام دهید.

برای مطالعه » علت عرق کف دست چیست

البته که خواص عسل بر کسی پوشیده نیست، اما امروزه پیشرفت علم پزشکی تا حدی بوده است که ما باید برای درمان بیماری های خاص و نادر به علم مراجعه نماییم، و فرهنگ احترام به علم و دانش را در کشورمان نهادینه کنیم.

برای مطالعه » علت لک صورت چیست و چگونه می توان لکه های پوستی را درمان کرد.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;
پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین