لیزر IPL

لیزر IPL

لیزر ipl یکی از دستگاه های بسیار پرکاربرد برای برطرف کردن موهای زائد و رفع انواع چین و چروک های پوستی و همچنین برطرف کردن انواع کک و مک، آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید مانند آفتاب سوختگی، برطرف کردن ترک های پوستی، جوانسازی پوست، و یک ابزار بسیار پر کاربرد برای محافظت از پوست است.

لیزر ipl امروزه در بسیاری از کلینیک های تخصصی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، البته استفاده اصلی از این دستگاه برای لیزر موهای زائد می باشد.

اما برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات پوستی نیز می‌توان از آن استفاده کرد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع در مورد دستگاه لیزر ipl در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر ipl چیست

ipl مخفف عبارت Intense Pulse Light می باشد، این دستگاه نوعی نور درمانی است که دارای فلش لامپهای زنون می باشد که نور چند طول موجی و غیر منسجم را می تواند منتشر نماید.

اولین چیزی که در رابطه با دستگاه لیزر آی پی ال باید بدانید این است که این دستگاه، دستگاه لیزر نیست اما با توجه به شباهت آن با دستگاه های لیزر آن را دستگاه لیزر می نامند.

باید بدانید این دستگاه ipl از جدید ترین تکنولوژی ها برای از بین بردن موهای زائد به بهترین روش استفاده می کند. در واقه لیزر با دستگاه ipl از موثر ترین راه ها برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد.

جالب از بدانید که دستگاه ipl حاصل ترکیب دو دستگاه معروف از بین بردن موهای زائد یعنی لیزر دایود که یکی از دستگاه های بیسیار پرکاربرد برای رفع موهای زائد که این دستگه نیز کاملا بی خطر و غیر تهاجمی است، و دستگاه لیزر الکساندرایت هم که در کلینیک های معتبر زیبایی برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد می باشد.

همچنین قیمت لیزر با دستگاه ipl معمولا ارزان تر از دیگر روش ها می باشد.

از ویژگی های مهم دستگاه لیزر ipl می توان به این موضوع اشاره کرد که این روش یک روش کاملا بدون عوارض و بی خطر می باشد و به دلیل تاثیرات بسیار خوب نور لیزر از این روش می توان برای از بین بردن موهای زائد صورت، بدن، پاها، ناحیه تناسلی و بیکینی و به طور کلی نواحی از بدن که دسترسی به این نواحی کار دشواری است می توان استفاده کرد.

در واقع با تاباندن اشعه نور لیزر Intense Pulse Light به سطح پوست فولیکول های مو که در نواحی مختلف بدن می باشند تحت تاثیر این نور لیزر قرار می گیرند و با گرم شدن پیاز مو و از بین رفتن آنها از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری خواهد شد.

البته روش لیزر آی پی ال هم یک روش دائمی محسوب نمی شود و نیاز است که هر چند وقت یکبار افراد با مشورت پزشک خود برای برطرف کردن موهای زائد جلسات درمانی مختلف را پشت سر بگذارند.

لیزر IPL چیست

قیمت لیزر ipl

هزینه در نظر گرفته شده برای لیزر Intense Pulse Light بستگی به این دارد که شما از این متد درمانی برای رفع موهای زائد بخش های مختلف بدن خود را استفاده نمایید و یا برای رفع چین و چروک های پوست صورت و دیگر نواحی بدن، و اینکه چه تعداد جلسه برای استفاده از این متد درمانی توسط پزشک برای شما در نظر گرفته شود.

به همین منظور ما در بخش زیر یک لینک ارتباطی با تیم مشاوره کارشناسان مطب زیبایی نور سلامت برای شما در نظر گرفته ایم که با کلیک بر روی لینک زیر می توانید به بخش مشاوره مجموعه متصل شوید و ضمن دریافت مشاوره هزینه انجام لیزر Intense Pulse Light را نیز استعلام نمایید.

قیمت دستگاه لیزر ipl

اگر قصد خریداری دستگاه لیزر آی پی ال را برای استفاده در منزل و یا استفاده در کلینیک های زیبایی و یا سالن زیبایی دارید نیز از طریق لینک زیر می توانید قیمت این دستگاه را استعلام نمایید.

نحوه استفاده از لیزر ipl

در ابتدای مطلب گفته شد که دستگاه ipl می‌تواند برای رفع موهای زائد و یا برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه کار این دستگاه نیز به این صورت است که در زمان تاباندن اشعه لیزر دستگاه آی پی ال به سطح پوست رنگدانه های پوستی تحت عنوان ملانین تحت تاثیر اشعه لیزر قرار می گیرند.

و با هر تابش اشعه لیزر پیاز مو به صورت کامل در ناحیه مورد نظر از بین میرود.

در صورتی که هدف استفاده از دستگاه لیزر آی پی ال برای برطرف کردن مشکلات پوستی نیز باشد نحوه کار این دستگاه به همین ترتیب که توضیح داده شد با تاباندن اشعه لیزر به سطح پوست مشکلاتی نظیر چین و چروک های پوستی و یا لکه های پوستی به صورت کامل از بین خواهد رفت.

نحوه استفاده از لیزر ipl

لیزر ipl در چند جلسه انجام می شود

به طور کلی بین ۶ تا ۱۰ جلسه برای انجام لیزر ipl در نظر گرفته می شود، البته تعداد این جلسات در شرایطی می تواند بیشتر هم شود مثلا ممکن است افرادی قصد برطرف کردن موهای زائد نواحی خاصی از بدن خود را داشته باشند و یا افرادی قصد انجام لیزر کل بدن را داشته باشند، و یا علاوه بر رفع موهای زائد افراد مختلف قصد استفاده از لیزر آی پی ال برای رفع مشکلات پوستی خود را نیز داشته باشند.

توجه : در جلسه مشاوره پزشک با بررسی‌های انجام شده تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر آی پی ال را به شما اعلام می‌کند.

لیزر ipl در چند جلسه انجام می شود

لیزر ipl برای لک صورت

علاوه بر رفع موهای زائد یکی از مزیت های مهم دستگاه Intense Pulse Light برطرف کردن انواع لک صورت، انواع آکنه و اسکار، و همچنین برطرف کردن جای جوش بر روی پوست صورت می باشد.

به دلیل همین ویژگی است که امروزه استفاده از دستگاه ipl در کلینیک های تخصصی پوست پرکاربرد شده است.

اشعه نو لیزر Intense Pulse Light با تاثیر مستقیم بر روی لکه های پوستی آثار آن ها را از روی پوست به طور کامل از بین می برد، ضمنا پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر با انواع لکه های پوستی مقاله آموزشی علت لک صورت چیست را مطالعه نمایید، تا با انواع لکه های پوستی، و علت بوجود آمدن آن ها بر روی پوست صورت آشنا شوید.

لیزر ipl برای لک صورت

مزایای لیزر ipl

در بخش زیر برخی از مزیت های دستگاه Intense Pulse Light را ذکر کرده ایم.

  • رفع موهای زائد
  • قیمت ارزان نسبت به دیگر دستگاه های لیزر
  • رفع لکه های پوستی
  • برطرف کردن ترک های پوستی
  • برطرف کردن قرمزی گونه و نوک بینی
  • برطرف کردن جای جوش
  • برطرف کردن تالنژکتازی (گشاد شدن مویرگ های پوست)

همچنین مهم ترین مزیت استفاده از دستگاه Intense Pulse Light این است که این دستگاه کاملا بی خطر می باشد، و هیچگونه ضرری برای سلامتی افراد ندارد، البته به شرط آن که این نوع روش های درمانی در کلینیک های تخصصی پوست و مورد تایید سازمان بهداشت و درمان و تحت نظر یک پزشک معتمد انجام شود.

مزایای لیزر ipl

عوارض لیزر ipl

به طور کلی دستگاه Intense Pulse Light هیچگونه عوارض خطرناک و عوارض جانبی برای بدن ندارد، فقط این متد درمانی باید در کلینیک معتبر و توسط پزشک و یا فردی که تجربه و مهارت کافی را در زمینه کار کردن با دستگاه های لیزر داشته باشد انجام شود.

در صورتی که برای لیزر درمانی حال چه با دستگاه Intense Pulse Light چه با سایر دستگاه های لیزر، به مراکز غیر معتبر مراجعه نمایید و این روش را تحت نظر افراد غیر متخصص و بی تجربه انجام دهید، باید منتظر عوارضی مثل سوختگی و التهابات پوستی و آسیب رسیدن جدی به لایه های مختلف پوست خود باشید.

برای مطالعه » آشنایی با روش درمان ماه گرفتگی پوست در بهترین کلینیک زیبایی تهران

عوارض لیزر ipl

ipl یا لیزر

در پاسخ به این سوال که از بین بردن موهای زائد با ipl بهتر است یا دیگر دستگاه های لیزر مانند لیزر الکس نمی توان پاسخ دقیقی را مطرح کرد.

باید بدانید که رنگ و جنس موهای زائد تاثیر زیادی در پاسخ به این سوال دارد. اگر رنگ پوست شما روشن و موهای زائد زخیم باشد می توان به راحتی از بین بردن موهای زائد با ipl به شما پیشنهاد می شود.

برای مطالعه » پرمویی یا هیرسوتیسم چیست

اگر این مورد در تمامی دستگاه های لیزر قابل حل می باشد با این حال از لحاظ هزینه ای این مورد به صرفه تر می باشد. اما اگر رنگ پوست شما چندان روشن نیست و یا موهای زائد شما چندان زخیم نیستند می توانید از  دیگر دستگاه های لیزر استفاده نمایید.

دستگاه لیزر IPL خانگی

در صورتی که قصد استفاده از دستگاه Intense Pulse Light در منزل را دارید بهتر است که شما تجربه و تخصص کار با دستگاه های مختلف لیزر، از جمله دستگاه Intense Pulse Light را به خوبی بلد باشید، برای یادگیری این مهارت به شما پیشنهاد می کنیم که در دوره های آموزشی آموزشگاه زیبایی ندای سلامت تهران شرکت نمایید، ضمنا شما هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین می توانید در دوره های آموزشی این مجموعه شرکت کنید.

برای مشاهده اطلاعات دقیق این دوره های آموزشی به صفحه فیلم آموزش لیزر مراجعه نمایید.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین