محافظت از پوست

محافظت از پوست

محافظت از پوست و راهکارهای لازم جهت مراقبت از انواع پوست های معمولی و پوست خشک، پوست چرب و پوست مختلط را در ادامه این مطلب آموزشی قصد داریم به شما ارائه دهیم.

همه ما به دنبال راهکار هایی برای محافظت از پوست خود هستیم، اما مسئله مهم این است که ابتدا باید نوع پوست خود را شناسایی کنیم و سپس با راهکارهای درست بتوانیم از پوست خود در برابر بیماری هایی مانند سرطان پوست، پسوریازیس، و مشکلاتی نظیر پیری پوست و ایجاد خطوط و چین و چروک در نقاط مختلف پوست جلوگیری نماییم.

پس اگر شما هم به دنبال روش هایی برای مراقبت از پوست خود هستید در ادامه این مطلب آموزشی با ما همراه باشید تا راهکارهای لازم جهت مراقبت از پوست را به شما معرفی نماییم.

روش های محافظت از پوست

قبل از ارائه روش های لازم برای محافظت از پوست ابتدا شما باید نوع پوست خود را شناسایی نمایید (در ادامه روش های شناسایی نوع پوست آموزش داده شده است) و همانطور که می دانید به طور کلی ما چهار نوع پوست داریم که عبارتند از:

  • پوست معمولی
  • پوست خشک
  • پوست چرب
  • پوست مختلط

اگر بخواهیم برای تمامی این پوست ها یک نسخه مشترک را جهت محافظت از پوست در نظر بگیریم، در این مورد باید گفت که نوشیدن مایعات و آب به اندازه کافی در طول شبانه روز، استفاده مداوم از کرم های ضدآفتاب حداقل ۱۰ دقیقه قبل از اینکه از منزل خارج شویم.

و همچنین روبالشی و روتختی خود را سعی کنید که هفته یک بار بشویید و قبل از خواب هم همیشه موهای خود را بشویید، ضمنا استفاده از کرم های لایه بردار را نیز فراموش نکنید.

که در این مورد مقاله آموزشی بهترین زمان استفاده از کرم های لایه بردار می‌تواند به شما کمک کند.

و تا می توانید پوست خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید، و در صورتی که در مناطق گرمسیر و با آب و هوای خشک زندگی می کنید سعی کنید که با استفاده از کرم های مرطوب کننده دائما پوست خود را چرب نگه دارید.

اگر به هر دلیلی پوست شما به برخی از کرم های شیمیایی حساسیت دارد می توانید از روغن های گیاهی برای پوست صورت خود استفاده نمایید، در مقاله آموزشی بهترین روغن برای پوست صورت با انواع روغن های گیاهی و خانگی را که برای پوست بسیار مفید هستند را به شما معرفی کرده ایم.

استفاده از ویتامین ها را نیز فراموش نکنید مخصوصا ویتامین‌های گروه A  ،B  ،C، که با مصرف میوه‌ها و سبزیجات به اندازه کافی می توانید ویتامین های مورد نیاز برای پوست خود را تامین نمایید.

اگر به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کرده اید می توانید با مشورت گرفتن از پزشک خود یکی از قرص های ویتامین مانند قرص هیرویت را مصرف نمایید، البته همانطور که گفته شد مصرف این داروها حتما باید با مشورت پزشک انجام شود.

البته برای محافظت از پوست نیازی نیست که شما حتما به یک کلینیک تخصصی پوست مراجعه کرده و بخواهید هزینه‌های زیادی را برای این موضوع صرف نمایید، یکسری روش های خانگی هم هستند که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کنند.

مثلا استفاده از ماسک صورت به صورت روزانه و یا هفتگی می‌تواند به آبرسانی به سطح پوست شما بسیار کمک کند، که در ادامه یکسری دیگر از روش های خانگی برای مراقبت از پوست را به شما معرفی می کنیم.

روش های محافظت از پوست

روش های خانگی برای محافظت از پوست

اگر می خواهید بدون مراجعه به یک مطب زیبایی و با استفاده از یک سری روش های خانگی راهکارهایی را برای محافظت از پوست خود در نظر بگیرید در ابتدا به هیچ عنوان از مواد و لوازم آرایشی بی کیفیت و نامرغوب استفاده نکنید.

استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت بیشترین لطمه را به پوست شما می زند، به عنوان مثال یکی از ضرر هایی که استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب برای پوست می تواند داشته باشد ایجاد لکه‌ها و آکنه ها بر روی پوست صورت است.

اگر پوست صورت شما به این عارضه دچار شده است می توانید مقاله آموزشی علت لک صورت چیست را مطالعه نمایید که در این مقاله راهکارهایی برای برطرف کردن لکه های صورت ارائه شده است.

در بخش زیر چند نمونه دیگر از راهکارهای خانگی برای مراقبت از پوست را به شما معرفی می کنیم.

  • خواب و استراحت کافی
  • تغذیه پوست را جدی بگیرید
  • استفاده از از گندم و جو به عنوان شوینده پوست
  • ترکیب ماسک پوره جو و عسل
  • ماسک شکر برای شفاف کردن پوست
  • استفاده از چای سبز برای حفظ آرامش و بهبود التهاب پوست
  • استفاده از شیر کم چرب در برنامه غذایی روزانه
  • روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوست
  • استفاده از سفیده تخم مرغ در برنامه غذایی
  • مصرف مداوم لبنیات برای پوست های خشک

نکته 1 » در کنار استفاده از این نوع روش های خانگی برای مراقبت از پوست خود می توانید با مشورت گرفتن از یک پزشک معتمد از قرص ایزوترتینوئین نیز استفاده نمایید.

این نوع قرص ها غدد چربی در لایه های مختلف پوست شما را تحت تاثیر قرار داده و اجازه نمی دهند که چربی ها و باکتری ها در لایه های باز پوست شما انباشته شوند و در این نقاط انواع جوش های کیستی و آکنه ها ایجاد شود.

نکته 2 » در صورتی که پزشک استفاده از این نوع دارو ها را به شما تجویز کرد در کنار آن باید از انواع ویتامین ها و کرم های آبرسان و مرطوب کننده نیز استفاده نمایید تا پوست شما به دلیل از دست دادن حجم قابل توجهی چربی خشک نشود.

روش های خانگی برای محافظت از پوست

تشخیص نوع پوست

همانطور که گفته شد قبل از اینکه شما روش های محافظت از پوست را یاد بگیرید باید بتوانید نوع پوست خود را تشخیص دهید، و بعد از تشخیص نوع پوست باید به دنبال راهکارهایی جهت مراقبت و محافظت از آن باشید.

معمولا نشانه هایی که در یک پوست سالم وجود دارد عبارتند از:

  • رنگ یکنواخت
  • بافت صاف
  • آبرسانی
  • حس ها

پوست های معمولی اولین نوع پوست هستند که اگر شما دارای پوست معمولی باشید باید از این موضوع بسیار خوشحال شوید، چرا که پوست شما از تعادل خوبی در میزان آب و چربی برخوردار است.

و مراقبت از آن هم کار راحت‌تری می باشد و مهمتر از همه اینکه پوست شما کمتر مورد آسیب قرار می گیرد.

معمولا پوست های معمولی دارای ویژگی های زیر هستند:

پوست های معمولی فاقد هر نوع حساسیت شدید می باشند و منافذ پوستی به سختی در این نوع پوست ها قابل مشاهده است.

معمولا رنگ پوست های معمولی شفاف و پر طراوت است، پوست های معمولی میزان تولید چربی و رطوبت در آن ها به میزان متعادل است، یعنی آنچنان پوست های براق و مرطوبی نیستند.

پس در نتیجه اگر پوست شما دارای این چنین ویژگی هایی است شما دارای یک پوست معمولی هستید.

اما نوع دوم پوست که پوست های خشک هستند، معمولا افرادی که پشت دست ها، بازوها و پاهای شان زمخت و پوسته پوسته می شود، این افراد دارای پوست خشک می باشند و شما بر روی سطح پوست آنها ترک های پوستی و منافذ باز را می توانید مشاهده نمایید.

در ادامه روش های مراقبت از پوست های خشک را به شما معرفی کرده ایم.

نوع سوم پوست، پوست های چرب می باشند که میزان تولید چربی در آنها نسبت به پوست های دیگر بیشتر است، خصوصیات پوست های چرب عبارتند از:

  • ایجاد جوش‌های سرسیاه و انواع لکه های پوستی و آکنه ها بر روی پوست
  • مشاهده منافذ باز بر روی سطح پوست و جوش در قسمت کمر و قفسه سینه
  • افراد دارای پوست چرب معمولا دارای پوستی براق هستند

در ادامه نیز روش های مراقبت از پوست چرب به شما معرفی شده است.

اما نوع چهارم پوست را که به آنها پوست های مختلط یا پوست های ترکیبی گفته می‌شود، افرادی که معمولا در ناحیه پیشانی، بینی و چانه خود دارای پوست چرب و بقیه نقاط پوست صورت آن ها خشک است دارای پوست مختلط هستند، به این نوع پوست، پوست های مختلط و یا ترکیبی گفته می شود.

که در ادامه نیز روش های مراقبت از پوست مختلط به شما معرفی شده است.

تشخیص نوع پوست

محافظت از پوست روزانه

برای محافظت از پوست بهتر است که یک برنامه روتین و منظم برای خود داشته باشید که با انجام آن به صورت روزانه بتوانید از پوست خود مراقبت نمایید.

اولین قدم که شما باید در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود انجام دهید پاکسازی پوست است.

برای پاکسازی پوست خود سعی کنید که از شوینده‌هایی استفاده کنید که بعد از شستشو باعث سفت شدن پوست شما نشود.

و در صورتی که شما دارای پوست خشک هستید سعی کنید که بیشتر از یک بار در طول روز صورت خود را نشوید و در هنگام شستشو هم توجه نمایید که صورت چربی طبیعی خود را از دست ندهد.

البته در صورتی که در کلانشهرهای بزرگ زندگی می کنید که به خاطر رفت آمد روزانه دائما پوست شما در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد پس ناچار هستید در طول روز بعد از هر بار خروج از منزل صورت خود را بشویید.

در گام دوم سعی کنید که به صورت روزانه از مرطوب کننده ها و کرم های آبرسان استفاده نمایید.

البته اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دارای پوست چرب می باشید هم باید از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمایید، افرادی که دارای پوست های چرب هستند نباید از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنند که ضد آکنه و لک می باشند.

آبرسانی مناسب به سطح پوست و مرطوب نگه داشتن پوست باعث بستن منافذ باز پوست می شوند، همانطور که می دانید این منافذ همیشه محل اجتماع چربی ها، میکروب ها و آلودگی ها می باشد که به مرور زمان باعث به وجود آمدن انواع لکه های پوستی و جوش های چرکی در زیر پوست شما می شود.

استفاده از کرم ضدآفتاب ۱۰ دقیقه قبل از خروج از منزل هم حتما باید در دستور کار شما قرار بگیرد، به ویژه اگر در مناطقی زندگی می کنید که از نظر شرایط آب و هوایی دارای آب و هوای گرم و خشک هستند.

و آخرین موردی که شما باید در برنامه روتین مراقبت از پوست خود به آن توجه نماید استفاده از انواع ویتامین ها می باشد که سرم های دارویی ویتامین C را می توانید به صورت روزانه استفاده نمایید.

محافظت از پوست روزانه

محافظت از پوست خشک

پوست های خشک یکی از انواع پوست ها هستند که به مرور زمان با ایجاد ترک های پوستی باعث می شود که سلامت و شادابی پوست به خطر بیفتد.

ممکن است اولین سئوالی که برای شما مطرح باشد این است که اصلا چرا پوست خشک می شود؟

که در پاسخ به این سوال باید گفت که نوع پوست در اکثر مواقع ارثی است، اما عواملی مثل زندگی کردن در آب و هوای بسیار گرم و خشک و یا آب و هوای بسیار سرد، و همچنین قرار گرفتن پوست در معرض تابش مستقیم نور خورشید و شستشوی بیش از حد پوست با آب بسیار داغ و همچنین کمبود مایعات در بدن انسان باعث می شود که پوست خشک شود.

برای مراقبت از پوست های خشک شما باید موارد زیر را در دستور کار خود قرار دهید.

در درجه اول برای شستشوی پوست خود سعی کنید که از آب بسیار داغ و آب بسیار سرد استفاده نکنید، برای پوست های خشک بهتر است که از آب ولرم جهت شستشو استفاده نمایید.

به صورت مداوم سعی کنید که از کرم های آبرسان و مرطوب کننده برای پوست های خشک استفاده نمایید.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نیز امری اجتناب‌ناپذیر است که حتما افرادی که دارای پوست خشک هستند باید به صورت مداوم از آن استفاده نمایند.

همانطور که گفته شد یکی از دلایل خشک شدن پوست کمبود مایعات در بدن است، پس سعی کنید که به اندازه کافی مایعات مصرف کنید، در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید، مصرف ویتامین ها را نیز فراموش نکنید.

ضمنا پوست های خشک نسبت به پوست های معمولی و پوست مختلط بیشتر در معرض چین و چروک با افزایش سن قرار می گیرند، مخصوصا چروک های ناحیه پیشانی که به صورت عمودی و افقی در ناحیه پیشانی ظاهر می شوند، که برای حل این مشکل شما باید روش های درمان چین و چروک پیشانی را در دستور  کار خود قرار دهید.

محافظت از پوست خشک

محافظت از پوست چرب

برخی از افراد هم دارای پوست چرب هستند، و اشتباه رایجی که بسیاری از این افراد می کنند این است که پوست هاب چرب نیازی به کرم های آبرسان و مرطوب کننده ندارند که این تصور بسیار غلطی است.

نشانه پوست چرب این است که افرادی که دارای پوست چرب هستند ظاهر پوست آن ها همیشه براق است، افراد دارای پوست چرب صورتشان دائما جوش میزند.

و معمولا ظاهری براق یا چرب، منافذ بسیار بزرگ و آشکار بر روی پوست صورت، جوش های سرسیاه بر روی پوست صورت از جمله مهمترین علامت های پوست چرب است.

برای مراقبت از پوست چرب شما باید شستشوی روزانه پوست را هر روز در دستور کار خود قرار دهید، یکی دیگر از راهکارهای مهمی که می‌تواند برای مراقبت از پوست چرب مفید باشد این است که شما با ورزش کردن به صورت روزانه و منظم می توانید منافذ پوست خود را پاکسازی نمایید.

مشخص است که ورزش کردن باعث می شود که تولید چربی در پوست شما کمتر شود و کمتر جوش بزنید.

افرادی که دارای پوست چرب هستند حتما باید به پزشک تغذیه مراجعه نمایند و یک برنامه غذایی مناسب با توجه به نوع پوست آنها برایشان در نظر گرفته شود.

برای مراقبت از پوست های چرب استفاده از اسکراب و لایه بردار خانگی به صورت هفتگی می تواند مفید باشد.

استفاده از ماسک های خانگی هم مانند ماسک شیر، ماسک گلاب و ماسک خاک رس هم می تواند موثر باشد.

استفاده از محصولات پاک کننده پوست نظیر تونر، کرم ضد آفتاب، پماد زینک، رتینول هم تواند به محافظت از پوست چرب کمک نماید.

محافظت از پوست چرب

روتین محافظت از پوست مختلط

برخی از افراد هم دارای پوست مختلط هستند، پوست های مختلط به پوست هایی گفته می شود که در ناحیه پیشانی، بینی و چانه پوست شما چرب بوده اما در بقیه نقاط دارای پوستی نرمال یا پوستی خشک هستید، معمولا به این گونه پوست ها پوست های مختلط گفته می شود.

جهت مراقبت از پوست های مختلط هم شما باید شستشوی روزانه پوست با استفاده از شوینده های ملایم و به صورت حلال در آب را در دستور کار خود قرار دهید.

استفاده از پاک کننده های پوست مانند تونر و کرم های ضدآفتاب و همچنین مرطوب کننده و آبرسان های پوست هم بسیار مفید است.

از اسکراب یا لایه برداری پوست نیز می‌توانید به صورت هفتگی استفاده نمایید.

اما پوست های مختلط نیز استفاده از ماسک صورت به صورت هفتگی می تواند برای آنها مفید باشد و ماسک هایی که برای پوستهای مختلط می تواند مورد استفاده قرار گیرد عبارت است از:

  • ماسک خیار و آلوئه ورا
  • ماسک روغن آرگان
  • ماسک روغن نارگیل
  • ماسک عسل و زردچوبه
  • روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر اینکه برای صورت های مختلط می‌تواند مفید باشد، برای ماساژ صورت نیز می‌تواند بسیار موثر باشد که در مقاله آموزشی ماساژ با روغن زیتون برای لاغری این مورد به شما آموزش داده شده است، در مقاله آموزشی آموزش ماساژ صورت نیز نحوه اصولی ماساژ بخش های مختلف صورت را شما می توانید یاد بگیرید.

روتین محافظت از پوست مختلط

محافظت از پوست آقایان

پوست آقایان همانند پوست خانم ها می تواند چرب، خشک، مختلط و یا معمولی باشد پس در اولین قدم آقایان برای مراقبت از پوست خود باید نوع پوست خود را تشخیص دهند.

پس از تشخیص نوع پوست مانند روش های قبلی می توانند با شستشوی منظم صورت، ورزش کردن، لایه برداری و هیدراته کردن پوست، استفاده از کرم های ضدآفتاب و کرم های دورچشم و مصرف منظم انواع ویتامین ها و همچنین استفاده از ماسک های خانگی می‌تواند به مراقبت از پوست آقایان نیز کمک کند.

محافظت از پوست آقایان

وسایل محافظت از پوست

در صورتی که با استفاده از روش های خانگی که در مقاله توضیح داده شد قصد مراقبت از پوست خود را دارید می توانید وسایل زیر را برای مراقبت از پوست خود خریداری نمایید و در منزل از آنها استفاده کنید.

  • انواع پاک کننده ها
  • شوینده ها
  • اسکراب ها
  • لایه بردار ها
  • سرم های حاوی آنتی اکسیدان
  • روغن صورت
  • کرم های ضد آفتاب
  • مرطوب کننده ها و آبرسان های پوست
  • لایه بردارهای شیمیایی
  • تونر
  • ماسک های صورت
  • کرم دور چشم

پیشنهاد ویژه » شما می توانید با شرکت در دوره آموزش مراقبت پوست، مو، زیبایی در آموزشگاه ندای سلامت مهارت های مراقبت از پوست را به صورت تخصصی یاد بگیرید، ضمن این که علاوه بر یادگیری مهارت های لازم در آموزشگاه مراقبت پوست و مو در تهران در پایان این دوره های آموزشی به شما مدرک فنی و حرفه ای قابل ترجمه و بین المللی ارائه خواهد شد.

وسایل محافظت از پوست

محافظت از پوست با روش های علمی

در کنار روش ها خانگی و دستورالعمل هایی که برای مراقبت از پوست در مورد آن صحبت کردیم، با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی به ویژه در حوزه زیبایی پوست و مو روش های علمی نیز جهت محافظت از پوست وجود دارد، در ادامه به بررسی و ارزیابی این متدهای علمی می پردازیم.

نکته مهم» تمامی روش های علمی محافظت از پوست که در این قسمت مورد ارزیابی قرار می گیرند، روش های غیر تهاجمی و بی خطر هستند و بدون نیاز به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت طولانی مدت در کلینیک تخصصی پوست ندای سلامت برای مراقبت از پوست و پاکسازی پوست صورت انجام می شود.

در ضمن تمامی این روش ها مورد تایید سازمان بهداشت و درمان ایران و همچنین مورد تایید سازمان FDA یا همان سازمان غذا و داروی آمریکا هستند.

برای مطالعه » بررسی این که علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر چیست، و آیا تکنولوژی لیزر با موهای سفید و روشن ناسازگار است؟

استفاده از روش هایفو برای محافظت از پوست

یکی از دلایلی که باعث پیری پوست و از دست رفتن زیبایی پوست صورت می‌شود کاهش سطح کلاژن سازی در زیر پوست صورت است، که معمولا این امر به دلیل افزایش سن اتفاق می افتد.

یکی از راهکارهای علمی که می تواند به افزایش سطح کلاژن سازی در زیر پوست کمک کند و از ایجاد پیری و ایجاد چین و چروک بر روی سطح پوست صورت جلوگیری نماید استفاده از دستگاه های پیشرفته هایفوتراپی صورت است.

این دستگاه امواج اولتراسوند را به زیر پوست صورت می رساند و این امواج می تواند سطح کلاژن سازی در زیر پوست صورت را افزایش دهد و در نتیجه تمامی چین و چروک های موجود و علائم پیری بر روی پوست صورت به تدریج برطرف خواهد شد.

استفاده از روش فیشیال برای محافظت از پوست

یکی دیگر از روش های علمی که در کلینیک های تخصصی پوست برای مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد روش فیشیال صورت است.

فیشیال شامل چند روش مختلف که شود هر کدام را به صورت مجزا برای طراوت و شادابی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

این متد زیبایی شامل بخار، ماسک صورت، لایه برداری، پاکسازی و ماساژ است و در واقع یک پکیج کامل می باشد که می تواند به مراقبت از پوست شما کمک کند.

در دوره آموزش فیشیال صورت که در آموزشگاه زیبایی ندای سلامت برگزار می شود، شما به صورت تخصصی تمامی 4 مهارت ذکر شده یعنب ماساژ، لایه برداری، پاکسازی پوست، و استفاده از انواع ماسک های صورت را یاد می گیرید.

استفاده از روش mesotherapy برای محافظت از پوست

یکی دیگر از روش هایی که برای محافظت از پوست می‌تواند به شما کمک کند استفاده از روش مزوتراپی است، که در این روش انواع آنزیم ها و ویتامین های مورد نیاز پوست با استفاده از تزریق سوزن های بسیار ریز به مناطق مختلف پوست شما تزریق می شود.

این روش می تواند با آب رسانی مناسب به سطح پوست شما علائم پیری و چین و چروک ها را از روی سطح پوست شما از بین ببرد.

مزوتراپی صورت روشی موثر برای رفع لک و آکنه، و رفع خشکی پوست می باشد.

از روش میکرودرم برای محافظت از پوست

روش میکرودرم ابریژن هم روشی برای تراش برداری بسیار نازک از سطح پوست است که به کمک دستگاه خاصی انجام می شود.

استفاده از این روش در مدت زمان ۲۰ و ۴۵ دقیقه برای صورت و برای گردن هم حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

معمولا بین ۴ تا ۱7 جلسه درمانی برای این روش در نظر می‌گیرند که یکی از روش موثر برای لایه برداری و مراقبت از پوست محسوب می شود.

استفاده از روش میکرونیدلینگ برای محافظت از پوست

میکرونیدلینگ روشی است که به کمک آن می توانید تمامی ضایعات پوستی، انواع لک و آکنه را از بین ببرید.

در این روش وسیله ای به نام درمارولر منافذ و کانال های بسیار ریزی در پوست ایجاد می کند و پوست را وادار به ساختن مقادیر بالای کلاژن سازی می کند.

روش موثر می‌تواند برای رفع اسکار سوختگی یا ترک پوستی هم موثر باشد، همچنین گاهی اوقات پزشکان متخصص پوست ممکن است برای درمان ماه گرفتگی پوست نیز از این روش استفاده نمایند.

استفاده از تزریقات زیبایی برای محافظت از پوست

برخی از روش های تزریقی هم هستند که می توانند برای زیبایی و محافظت از پوست موثر باشند، از جمله روش تزریق ژل که در این روش می توان بخش های مختلف صورت مانند لب‌ها، گونه‌ها، پیشانی و نواحی از گردن را که دچار خطوط و چین و چروک شده اند را درمان کرد.(نکته » به این روش اصطلاحا تزریق فیلر نیز گفته می شود.)

استفاده از شیوه درمانی مزوژل نیز می تواند برای محافظت از پوست صورت موثر باشد و برخی از مواد مغذی ضروری برای پوست صورت نظیر پرولین، سرین، آلانین، ایزولوسین، لوسین،آسپارتیک اسید، تیروزین، گلوتامیک اسید را تامین نماید.

و یا با استفاده از روش تزریق بوتاکس که این روش هم می‌تواند برای جوانسازی و رفع چین و چروک های بخش های مختلف صورت موثر باشد.

یکی دیگر از روش های تزریقی که معمولا در کلینیک های تخصصی پوست مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از روش تزریق چربی است که در این روش از چربی های اضافی شکم و پهلو ها استخراج می شود و نواحی از صورت مانند گونه ها و لب ها که نیاز به حجم دهی و زیبایی دارند تزریق می شود.

محافظت از پوست با روش های علمی

سئوالات متداول در مورد راه های محافظت از پوست؟

روش های مراقبت از پوست شامل چیست؟

روش های مراقبت از پوست بستگی به نوع پوست شما (پوست چرب، مختلط و یا پوست خشک) با استفاده از راه کارهای خانگی و علمی انجام می شود که این راه کارها در این مقاله به شما معرفی شد.

روتین مراقبت از پوست؟

با استفاده روزانه از کرم های آبرسان و مرطوب کننده، استفاده از ماساژ و بخوردهی، قرار نگرفتن در مقابل اشعه نور خورشید، و حفظ نظافت و پاکیزگی پوست به همراه ورزش کردن را می توان به عنوان یک روتین مناسب برای محافظت از پوست قرار داد.

اهمیت مراقبت از پوست؟

مراقبت درست از سلامت پوست می تواند به جوان ماندن و زیبایی افراد کمک نماید، ضمن این که همانطور که می دانید بیماری های خطرناکی مثل سرطان پوست از عدم مراقبت از پوست حاصل می شود.

پس از آنجایی که پوست هم یکی از اجزای مهم بدن انسان محسوب می شود مانند دیگر اجزای بدن نیاز به مراقبت درست و اصولی دارد.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;
پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین