جوش زدن بعد از لیزر

جوش زدن بعد از لیزر

یکی از عوارض بسیار آزاردهنده که ممکن است برای برخی از افراد پس از انجام لیزر به وجود آید جوش زدن ناحیه ای است که اشعه لیزر روی آن قرار گرفته است.

علت به وجود آمدن این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه این مطلب با توجه به نظر متخصصین پوست و مو قصد داریم که عواملی که باعث جوش زدن روی ناحیه پوست بعد از انجام لیزر می‌شوند را مورد بررسی قرار دهیم.

و اینکه چه کارهایی باید انجام دهیم که بعد از لیزر دچار چنین عوارضی نشویم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود

علت جوش زدن بعد از لیزر

در صورتی که شما دچار یک سری حساسیت های پوستی باشید ممکن است که پس از انجام لیزر موهای زائد دچار عوارضی مثل جوش زدن شوید.

البته گستردگی موهای زائد روی بدن فرد هم می تواند کار لیزر درمانی را جبران کند و عوارضی مثل جوش زدن را برای وی به دنبال داشته باشد.

البته در صورت وجود داشتن حساسیت های پوستی به غیر از جوش زدن عوارض دیگری مانند التهاب، تورم، سوزش، خارش و پوست پوست شدن هم ممکن است بر روی پوست شما به وجود آید.

که اگر شما به یک کلینیک معتبر جهت انجام لیزر و از بین بردن موهای زائد مراجعه نمایید حتما قبل از شروع به کار پزشک متخصص معاینات لازم را بر روی پوست شما انجام می دهد و در صورت داشتن یک سری حساسیت های پوستی مطمئنا روش‌های جایگزین بهتری برای از بین بردن موهای زائد بدن شما پیشنهاد می شود.

برای مطالعه » رفع سیاهی قوزک پا با لیزر

البته دستگاه های لیزر هم امروزه پیشرفت های زیادی را داشته اند و و در صورتی که شما در یک کلینیک معتبر از دستگاههای به روز و پیشرفته لیزر استفاده کنید بعید است که عوارض این چنینی برای شما به وجود آید.

طبق نظر پزشکان متخصص ای دیگر از عواملی که باعث جوش زدن پس از لیزر میشود میتواند به دلیل استفاده بیش از حد از کرم زینک اکساید باشد.

استفاده از این کرم باید طبق برنامه ای باشد که پزشک متخصص به شما ارائه می دهد.
که نهایتا به شما توصیه شود که هفته ای دو یا سه بار آن را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید، استفاده بیش از حد از آن می تواند مشکلاتی مانند جوش زدن پس از لیزر را برای شما به دنبال داشته باشد.

پس این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که هرگز بدون مشورت با پزشک مربوطه سرخود اقدام نکنید.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

علت جوش زدن بعد از لیزر

مهمترین عوامل جوش زدن پس از لیزر

  1. استفاده بیش از حد از کرم زینک اکساید
  2. حساس بودن پوست
  3. پوست های چرب
  4. ابتلا به بیماریهای خاص
  5. آلودگی محیط و بهداشتی نبودن هندپیس لیزر
  6. رعایت نکردن مراقبت های پوستی پس از لیزر
  7. استفاده از دستگاه لیزر نامناسب

سه مورد از اول که در مورد حساس بودن پوست، پوست های چرب و ابتلا به بیماری‌های خاص است، جز عواملی هستند که می توانند باعث ایجاد جوش پس از لیزر شوند.

برای حل این مشکل بهترین راهکار این است که قبل از لیزر یکسری معاینات بر روی پوست بدن شما انجام شود.

آلودگی محیط و غیربهداشتی بودن هندپیس لیزر این هم یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث جوش زدن بعد از لیزر شود که توصیه اکید ما به شما این است که حتما به یک کلینیک معتبر و مجهز به دستگاه های جدید و به روز لیزر مراجعه کنید.

برای مطالعه » مزایای لیزر نسبت به اپیلاسیون

و این کار را تحت نظر یک پزشک متخصص انجام دهید، متاسفانه وقتی برخی از افراد برای انجام لیزر به جاهایی مثل آرایشگاههای زنان مراجعه می کنند طبیعتا شما باید انتظار داشته باشید که از موارد غیر بهداشتی برای انجام این کار استفاده شود.

در مورد رعایت نکردن مراقبتهای پوستی پس از انجام لیزر هم باید گفت که شما زمانی که لیزر انجام می‌دهید پزشک مربوطه یکسری دستورالعمل ها به شما ارائه می دهد که شما موظف به انجام آن هستید، اگر بر خلاف دستورالعمل های پزشک مربوطه عمل کنید طبیعتاً باید منتظر عوارض احتمالی بر روی پوستتان باشید.

مورد بعدی هم که یکی از موارد شایع برای ایجاد جوش پس از لیزر استفاده از دستگاه های لیزر نامناسب است.

که معمولا کلینیک های غیر معتبر که به صورت غیرقانونی در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند از این دستگاه ها استفاده می کنند.

برای مطالعه : پاک کردن تاتو با لیزر

مهمترین عوامل جوش زدن پس از لیزر

از بین بردن جوش ها پس از لیزر

در صورتی که شما بعد از انجام لیزر بر روی پوست خود جوش های ریز مشاهده کردید ابتدا بهتر است که چند روز صبر کنید شاید خودشان بعد از چند روز از بین بروند، در غیر این صورت یک سری راهکارها را در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم که انجام دادن آنها خالی از لطف نیست.

گذاشتن کیسه یخ روی ناحیه لیزر شده میتواند التهابات پوستی را کاهش دهد.

می‌توانید از کرم‌ها و پمادهای ضد جوش مانند زینک اکسید، یا آلفا هیدروکسی روی پوست خود بمالید، البته قبل از انجام این کار حتماً با پزشک مربوطه مشورت کنید.

در صورتی که پوست شما چرب است منافذ پوست شما بسته شده است و احتمالا از پوست شما بعد از لیزر جوش میزند.

پس در صورت داشتن پوست چرب از انجام لیزر امتناع کنید و از پزشک مربوطه بخواهید که روش‌های دیگری را به شما پیشنهاد کند.

البته استفاده از ژل طبیعی آلوئه ورا هم در مواردی می تواند کارساز باشد و التهابات پوستی را از بین ببرد.

برای مطالعه » آیا لیزر برای کیست تخمدان مضر است

از بین بردن جوش ها پس از لیزر

سوالات متداول در مورد جوش زدن بعد از لیزر

در بخش زیر به برخی از رایج ترین سئولات کاربران که در وب سایت مطب زیبایی ندای سلامت درج کرده اندا را پاسخ می دهیم.

در صورتی که شما هم سئوالات بیشتری در مورد علت جوش زدن بعد از لیزر دارید می توانید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات سئوالات خود را وارد نمایید، تا مشاورین پوست و مو به سئوالات شما پاسخ دهند.

جای جوش ها بعد از لیزر تا چند روز باقی میماند

جای جوش ها بعد از لیزر حداکثر یک تا دو هفته باقی می ماند، که شما می توانید با استفاده از کرم های ضد جوش این مشکل را برطرف کنید، البته اگر جای جوش ها بیشتر از از دو هفته بر روی پوست شما باقی ماند و در این حالت شما باید به پزشک مربوطه مراجعه کنید تا پوست شما را مورد معاینه قرار دهد.

در صورت داشتن جوش های ریز بر روی پوست میتوانیم لیزر انجام دهیم

در صورتی که از یک دستگاه مناسب و استاندارد برای لیزر استفاده شود نیازی نیست شما نگران باشید و حتی با داشتن جوش های ریز هم بر روی پوست خود می توانید لیزر انجام دهید.

یکی از دلایل اصلی جوش زدن پس از اصلاح موهای زیر پوستی هستند که لیزر مو علاوه بر درمان جوش های ناشی از اصلاح این از بین بردن موهای زائد همه موهای زیر پوستی را نیز از بین می برد و در این صورت پس از لیزر شما جوش نمیزنید پس اصلا نگران این موضوع نباشید و فقط به یک کلینیک معتبر برای انجام لیزر مراجعه نمایید.

در صورت داشتن جوش اصلاح میتوان لیزر کرد

یکسری از جوش ها در اثر تیغ زدن مداوم یا بعد از اپیلاسیون روی پوست ایجاد می شوند که به جوش اصلاح معروف هستند.

در صورت داشتن جوش اصلا هم شما می‌توانید از یک دستگاه استاندارد برای لیزر استفاده نمایید، قیمت دستگاه لیزر علاوه بر از بین بردن جوش اصلاح تمامی موهای زائد آن ناحیه و موهای زیرپوستی را نیز از بین می برد.

برای مطالعه » آشنایی با خدمات تزریق بوتاکس در مطب ندای سلامت

سوالات متداول در مورد جوش زدن بعد از لیزر

سخن پایانی

امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد خدمات لیزر در کلینیک ندای سلامت می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار نمایید، و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین