آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست | نظر متخصصین پوست و مو در مورد سرطان زا بودن لیزر

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

در مورد اینکه انجام لیزر موهای زائد میتواند زمینه رشد سلولهای سرطانی را در درون بدن انسان مهیا کند یا نه گمانه زنی های زیادی وجود دارد.

و افراد مختلفی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی در این مورد اظهار نظر می‌کنند.

در این مطلب ما قصد داریم که نظر متخصصین زیبایی پوست و مو را در مورد انجام لیزر موهای زائد بدن انسان و آیا اینکه این کار می تواند باعث ایجاد بیماری سرطان در بدن شود یا خیر را به اطلاع شما برسانیم.

پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که آیا انجام این کار می تواند خطراتی برای بدن به دنبال داشته باشد یا خیر.

همچنین در صورتی که مطالب این صفحه برای پاسخگویی به جواب سوالات شما کافی نبود، شما می توانید به صورت مشاوره تلفنی و یا مراجعه حضوری به کلینیک تخصصی پوست و مو با پزشک متخصص در این باره مشورت نمایید و جواب سوالات خود را از متخصص زیبایی پوست و مو دریافت کنید.

علاوه بر لیزر راهکار هایی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که شما می توانید برای اشنایی با این راهکار ها به صفحه ماسک برای از بین بردن موهای زائد صورت در سایت ندای سلامت مراجعه کنید.

 

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

آیا واقعا لیزر موی زائد سرطان زاست

همانگونه که در بخش های بالا نیز ذکر شد لیزر یکی از شیوه های درمانی غیر تهاجمی می باشد که دارای عوارضی جزئی می باشد همانند حساسیت. بهتر می باشد که پزشک در ابتدا بر روی بخش کوچکی از پوست را امتحان کند و مجددا برای کل بدن از آن استفاده نماید. اما موضوعی که به اشتباه مرسوم شده است این می باشد که برای انجام هر کاری اقدام به انجام لیزر می شود که همین مسئله می تواند  در دراز مدت مشکل ساز باشد. توجه داشته باشید تمام استاندارد های مربوطه بعد از انجام لیزر امکان دارد دچار عوارض جانبی شوید که این عوارض به شرح زیر می باشد:

  • سوزش و قرمزی پوست : بعضی از افراد امکان دارد، دارای بری از حساسیت های جانبی عبارتند ار: تورم، قرمزی می باشد که در مدت زمان کم از بین خواهد رفت.
  • تغییر در رنگ پوست: این احتمال وجود دارد که قسمت های لیزر شده دچار تغییر در رنگدانه ها می شود. بخش های تیره تیره، روشن تر و بخش های روشن تر، تیره تر خواهد شد.
  • یکی از حساس ترین بخش های لیزر، به علت آسیب پذیر بودن چشم ها، لیزر صورت می باشد. به همین علت باید از عینک مخصوص برای محافظت از چشم ها استفاده نمایید.
  • البته می توان گفت یک نمونه دیگر از عوارض احتمالی آن پوسته پوسته شدن و عفونت پوست می باشد.

در خصوص لیزر موهای زائد و ارتباط آن با سرطان باید بگوییم از آنجایی که می دانید لیزر یک شیوه غیر تهاجمی برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد. توجه داشته باشید این شایع که در خصوص سرطان زا بودن لیزر موهای زائد وجود دارد، کاملا بی اساس می باشد. لیزر ها برای این تولید شده اند تا از سلول های پوست عبور نمایند و تنها فولیکول های مو را که در عمق پوست قرار دارند، را مورد هدف قرار دهند. دقت کنید که لیزری که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، میزان کمی تشعشع دارد. البته این تشعشع مضر نمی باشد و هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد که استفاده از لیزر منجر به سرطان پوست شود. همانطور که گفته شد شایعاتی زیادی در این عرصه وجود دارد. در حقیقت باید بدانید اشعه گاما و اشعه ایکس جزء خطرناک ترین اشعات هستند، که می توان نام برد. عبور این تشعشعات یون ساز از بدن به صورت مستقیم به دی ان ای فرد صدمه رسانده و باعث سرطان می شود.

دستگاه لیزر پلاتینیوم یکی از جمله معروف ترین دستگاه های لیزر می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دستگاه به صفحه دستگاه لیزر پلاتینیوم کجا کاربرد دارد مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد زیر بغل، ناحیه تناسلی، پا و دیگر نقاط بدن باعث سرطان می شود

قبل از اینکه بخواهیم پاسخ قطعی به این سوال بدهیم که آیا لیزر کردن موهای زائد بدن باعث سرطان میشود یا خیر ابتدا قصد داریم تعریف لیزر موهای زائد بدن را بیان کنیم.

در ابتدا باید گفت که لیز یک اشعه نوری بسیار قدرتمند است که ریشه مو را به طور دائم از بین میبرد، این اشعه از طریق بافت های پوست به فولیکول مو رسیده و پیاز مو را برای همیشه می سوزاند.

البته در مواردی خاص برای اینکه پیاز مو به صورت دائم از بین برود باید هر چند ماه یک بار این کار انجام شود تا از رویش مجدد پیاز مو جلوگیری شود، که تایم زمانی که شما نیاز دارید تا لیزر را انجام دهید که برای همیشه از شر موهای زائد بدن خود راحت شوید را پزشک متخصص به شما می گوید.

فقط نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی که وجود دارد این است که شما برای انجام این کار و برای آن که از عوارضی مانند سوختگی پوست در اثر اشعه لیزر در امان باشید باید حتما به یک کلینیک معتبر پوست و مو برای انجام این کار مراجعه نمایید و این کار حتما باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

حالا که با نحوه انجام لیزر آشنا شدید می‌خواهیم سوال اصلی مطرح شده را که آیا لیزر موهای زائد باعث بیماری سرطان در بدن انسان می شود را پاسخ دهیم.

به طور کلی پاسخ این سوال از سوی تمامی متخصصین پوست و مو منفی می باشد، و از نظر تمامی متخصصین پوست و مو انجام لیزر به هیچ عنوان نمی تواند باعث رشد سلول های سرطانی در بدن انسان شود فقط لیزر می تواند عوارضی مانند سوختگی پوست و یا آسیب زدن به پوست یا پیاز مو را داشته باشد که آن هم در صورتی است که شما بخواهید به مراکز غیر معتبر برای انجام لیزر مراجعه نمایید و این کار را تحت نظر افراد غیر متخصص و بی تجربه انجام دهید.

همانطور که می‌دانید لیزر یکی از روش‌های درمانی موثر برای از بین بردن موهای زائد، خال، زگیل و غیره است، و تمامی متخصصین از آن به عنوان یک روش بسیار موثر بهره می برند.

انرژی موجود در نور لیزر به صورت سطحی بوده و هرگز به عمق آن وارد نمی‌شود و دستگاه های لیزر نیز به گونه ای ساخته شده اند که تنها پیاز مو را هدف بگیرند و البته پزشک نیز باید در این کار مهارت داشته باشد تا نور لیزر را به صورت مستقیم و طولانی مدت بر روی فولیکول های مو قرار ندهد.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که افراط و زیاده روی در استفاده از هر چیزی ممکن است بعدها یک سری مشکلات برای شما به وجود آورد و استفاده از لیزر هم باید در زمان بندی های مشخص صورت بگیرد که این زمانبندی نیز توسط پزشک متخصص به شما اعلام می شود، و در واقع استفاده مکرر از لیزر نباید باعث آسیب زدن جدی به پیاز مو در بدن انسان شود.

اگر اطلاعات کافی در خصوص علت سفید شدن مو ها بعد از لیزر ندارید پیشنهاد می کنم به صفحه علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر مراجعه نمایید و حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

مشاوره لیزر موی زائد در شرق تهران

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرده است در انرژی استفاده در نور لیزر تنها در سطح پوست مانده و صدمه ای به افراد وارد نمی کند. این امواج تنها به علت غیر فعال کردن فولیکول های مو گرام ایجاد می کنند. توجه داشته باشید برای انجام شیوه درمانی لیزر لازم است ابتدا بهترین و تخصصی ترین مرکز لیزر مو را انتخاب نمایید. در اولین قدم لیزر در باشگاه ورزشی و آرایشگاه ها ممنوع می باشد. لیزر باید در مکانی انجام شود که پزشک متخصص در آن محل حضور داشته و این خدمات تحت تسلط او انجام شود. بنابراین این شیوه درمانی باید در کلینیک لیزر و پوست، زیبایی تخصصی صورت گیرد. یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز لیزر موهای زائد در تهران، کلینیک ندای سلامت می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن از طریق شماره های درج شده در  صفحه با کارشناسان متخصص ندای سلامت تماس حاصل نمایید.

اگر به دنبال یادگیری لیزر و آموزش آن هستید، همین حالا به صفحه فیلم آموزش لیزر در ندای سلامت مراجعه کنید.

انجام لیزر برای چه کسانی ممنوع است ؟

به صورت کلی تا 2 الی 3 ماه قبل و بعد از لیزر نباید آفتاب گرفت چرا که موجب افزایش لک و سوختگی می شود. البته توجه داشته باشید متخصصان زنان باردار از انجام این شیوه در مانی برای حذف دائمی موهای زائد منع می کنند، چرا که اگر سوختگی در بدن فرد به وجود آید، بهبود ان به زمان بیشتری نیاز دارد.

تیرگی زانو و آرنج از جمله مشکلاتی می باشد که تمام افراد با آن درگیر هستند، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه رفع تیرگی زانو با لیزر مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در نهایت امیدوارم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در انتهای این صفحه می توانید نظرات خود را پیرامون این مطلب با ما در میان بگذارید و سوالات خود را با پزشکان متخصص لیزر پوست و مو مطرح نمایید.

و در صورتی که تصمیم قطعی خود را برای انجام این کار گرفته اید پزشکان متخصصین پوست و مو در مطب زیبایی ندای سلامت این اطمینان را به شما می دهند که شما می توانید با خیالی آسوده برای انجام از بین بردن موهای زائد بدن خود اقدام نمایید و نگرانی بابت سرطان زا بودن استفاده از این روش نداشته باشید.

چرا که در مطب زیبایی ندای سلامت با استفاده از جدیدترین و به روزترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از پزشکان متخصص در این زمینه با تضمین قطعی این کار را برای شما انجام می دهند.

مطالعه مقالات مرتبط:

2 پاسخ
  1. سلام سوالی که داشتم اینه که خیلی شایع شده که لیزر بیکینی سرطان زاست، پس هیچ مطلب علمی در این خصوص وجود نداره؟

    1. سلام دوست عزیز تمام افراد متخصص در زمینه لیزر سرطان زا بودن این شیوه درمانی را رد کرده و صحتی ندارد. تنها عوارضی که لیزر می تونه داشته باشه آسیب رسیدن به پوست و سوختگی و صدمه به پیاز مو هستش. این عوارض هم در صورتی اتفاق میوفته که به مراکز نامعتبر مراجعه بشه در حالی که مجموعه ندای سلامت بیشترین رضایت مراجعه در زمینه لیزر رو داره برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید حتما مقاله لیزر موهای زائد ندای سلامت و مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین