Burn treatment after laser hair removal

درمان سوختگی بعد از لیزر موهای زائد

در حال حاضر افراد زیادی جهت از بین بردن موهای زائد خود از شیوه لیزر توسط دستگاه های ویژه استفاده می کنند. در همین حین گاهی به ندرت با کسانی روبه رو خواهیم شد که دچار سوختگی ناشی از لیزر می شوند و به دنبال راهکاری برای درمان این مشکلات هستند چرا که این نوع سوختگی ها علاوه بر اینکه با درد شدیدی همراه هستند، جای زخم آنها نیز به صورت دائمی بر روی پوست به صورت دائمی باقی می ماند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین راهکار های درمان سوختگی لیزر موهای زائد بپردازیم، همچنین شما را با این راهکار های درمانی آشنا کنیم.

دلیل سوختگی بر اثر لیزر موهای زائد چیست

دلیل سوختگی بر اثر لیزر موهای زائد چیست

اکثر افراد در طی سال های گذشته اقدام به لیزر موهای زائد خود کرده اند که در برخی موارد موجب سوختگی شده است. رایج ترین عوامل دلایل سوختگی ناشی از لیزر به شرح زیر می باشد:

  • انجام لیزر توسط افراد بی تجربه و مبتدی

در مواردی عمل لیزر توسط افرادی صورت می گیرد که مهارت و تخصص کافی برای انجام لیزر موهای زائد را ندارند. از بین بردن موهای زائد با انجام لیزر از شیوه گرم کردن فولیکول های مو انجام می شود، اگر اپراتور و تکنسین انجام کار در این زمینه تجربه لازمع را نداشته باشد، امکان دارد موجب آسیب رسیدن به پوست سوختگی آن شود.

  • روش نادرست و نامناسب انجام لیزر

یکی از مهم ترین دلایل سوختگی بر اثر لیزر، شیوه نادرست انجام این کار می باشد. در برخی موارد با ایجاد تماس طولانی مدت میان پوست فرد و اشعه لیزر عواملی در پی دارد که می تواند موجب ایجاد سوختگی در بدن افراد شود.  علاوه بر آن استفاده از ژل خنک کننده برای پوست افراد بسیار مهم  می باشد که برای انجام این شیوه بهتر می باشد که تمام پوست فرد را با استفاده از این ژل آغشته کنید یا اینکه زمانی که این ژل بر روی پوست فرد خشک می شود، موجب می شود که میزان سوختگی در آن فرد تشدید شود.

  • دستگاه لیزر بی‌کیفیت

گاها لازم است برای انجام لیزر دستگاهی مورد استفاده قرار گیرد که متناسب با پوست و رنگ افراد انتخاب شود تا صدمه ای به پوست وارد نشود.

  • گرمای نامناسب استفاده در طول عملیات لیزر موهای زائد

در حین انجام لیزر باید اشعه دستگاه متناسب با نوع جنس پوست فرد تنظیم گردد تا موجب سوختگی بر روی پوست افراد نشود.

اگر به دنبال مرکز معتبر و متخصص در زمینه لیزر موهای زائد هستید، پیشنهاد می کنم حتما به صفحه بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران مراجعه نمایید.

 علائم سوختگی در اثر گرمای لیزر

سوختگی بر اثر لیزر دارای نشانه های گونانی می باشد که در این بخش قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. از مهم ترین عوامل و نشانه های سوختگی این می باشد که در ناحیه سوختگی، تورم، تغییر رنگ و التهاب به وجود می آید. در برخی موارد نیز هنگامی که لیزر انجام می شود، فرد بر روی پوست خود مداوم احساس گرما می کنند و این گرما اصلا سرد نمی شود.

سوختگی بر اثر لیزر، در چندین ساعت اول بعد از انجام لیزر بر روی پوست ظاهر می شوند. زمان سوختگی در ابتدا بر روی پوست، تاول های پوستی متورم و یا قرمزی هایی نمایان می شوند و به مرور بر روی پوست شدید تر می شوند که در صورتی که درمان مربوطه بر روی آن صورت نگیرد، لایه ای از سوختگی و اسکار بر روی پوست ماندگار خواهد شد. برخی مواردی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا در صورت وجود این علائم باید به سوختگی پوست خود شک کنید.

  • تغییر در رنگ پوست به رنگ سفید شدن
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • لایه رفتن
  • تیره شدن پوست

اگر اطلاعات کافی در خصوص لیزر موهای زائد واژن ندارید، پیشنهاد می کنم  همین حالا مقاله لیزر موهای زائد واژن در ندای سلامت را مطالعه نمایید.

درمان درمان از بین بردن لک سوختگی لیزر

راهکار درمان از بین بردن لک سوختگی لیزر

چگونه می توان سوختگی بر اثر لیزر را درمان کرد؟ درمان سوختگی بر اثر لیزر موهای زائد به میزان شدت و میزان صدمه ای که بر پوست وارد شده است، بستگی دارد. متخصص پوست با تشخیص نوع سوختگی و علائم آن، می توانند بهترین شیوه درمانی را به شما توصیه کنند، اگر این نوع سوختگی خفیف باشد می توانید با استفاده از درمان های خانگی سوختگی با لیزر و استفاده از ماسک و پماد ها مناسب آن را درمان کنید. البته قبل از شروع درمان باید به نکاتی توجه داشته باشید که در بخش زیر به بررسی آن می پردازیم.

  • در ابتدا باید ناحیه ای که دچار سوختگی شده است را سریعا خنک کنید.
  •  با استفاده از چند تکه یخ در یک دستمال تمیز و خشک می توانید آن را بر روی محل سوختگی قرار دهید. در صورت خیس شدن دستمال آن را با یک دستمال خشک تعویض نمایید.
  • در صورت ایجاد تاول بر روی پوست، تلاش کنید با استفاده از یک دستمال یخ جداگانه ناحیه تاول ها را خنک نمایید. شما می توانید هر ده دقیقه یک بار به مدت چند دقیقه یخ را از روی پوست برداشته و به آن استراحت دهید.
  • از روغن های چرب بر روی پوست صدمه دیده استفاده نکنید چرا که موجب عفونت بر روی زخم سوختگی خواهد شد. در صورت استفاده از محصولات موضعی، از کرم ها و پماد های ضد سوختگی نیز استفاده کنید.
  • روی زخم بر اثر سوختگی لیزر را نپوشانید تا هوا بخورد اما اگر احتیاج به پانسمان  داشت، می توانید از گاز استریل نچسب برای پانسمان استفاده نمایید تا مانع از ورود آلودگی به درون زخم شوید.

اگر از افرادی هستید که به علت مشغله زیاد امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارید، می توانید از طریق سایت های معتبر با دکتر پوست و مو آنلاین در ارتباط باشید.

شما می توانید در بخش بالا عکس سوختگی بعد از لیزر را مشاهده نمایید.

حکم لیزر بیکینی چیست؟ اگر اطلاعات کافی در این خصوص ندارید می توانید به صفحه حکم لیزر بیکینی مراجعه نمایید.

بهترین کرم برای جای سوختگی لیزر

پماد ها و کرم های زیادی برای ترمیم و درمان سوختگی بر اثر لیزر روانه بازار شده است که از بهترین کرم ها برای رفع جای سوختگی لیزر، می توان به پماد های آنتی بیوتیکی همانند: نئومایسین، تتراسایکلین، اریترومایسین، کلیندامایسین، کالاندولا و …… اشاره نمود.

سوالات متداول 

در کدام بخش بدن احتمال سوختگی بیشتر است

بخش های خاصی از بدن هستند که در طول عملیات لیزر امکان دارد صدمه بیشتری ببینند و احتمال سوختگی در این بخش ها بیشتر می باشد. این بخش ها دارای پوست نازک تری هستند. برخی از این بخش ها شامل: صورت، گردن و ناحیه بیکینی می باشد که دارای عوارض زیادی است.

ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود

یکی از موثر ترین شیوه ها برای از بین بردن جای سوختگی لیزر درمانی می باشد، اما لیزر در بعضی موارد سوختگی های شدید با درجه های بالا نمی تواند جای زخم را به صورت کامل از بین ببرد. لیزر درمانی می تواند قرمزی، ضخامت پوست، برآمدگی و سفتی پوست را در زمان و طی چندین جلسه کاهش دهد.

پماد زینک برای سوختگی لیزر خوب است؟

این پماد دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد که با استفاده از آن می توان برخی از بیماری های پوستی را درمان نمود. برای درمان سوختگی های خفیف از این پماد می توان استفاده کرد.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین