علت جوش روی چانه

علت جوش چانه

اکثر افراد در برای رفتن به جشن و عروسی در بسیاری از مواقع با جوش روی نقاط مختلف پوست مواجه می شوند. که این نواحی ممکن است شامل: چانه، گردن، گونه ها، پیشانی و دیگر نقاط باشد. از این رو این موضوع برای بسیاری دردناک و آزار دهنده می باشد به موجب آن به دنبال علت و راهکار های درمانی برای از بین بردن این جوش ها هستند.

علت جوش چانه می تواند به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد به همین دلیل ما در ادامه این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که علت به وجود آمدن انواع جوش بر روی چانه و دیگر نقاط صورت چیست، و با استفاده از چه راهکار هایی می توان آنها را برطرف کرد.


راهکار های زیادی برای از بین بردن لکه های صورت وجود دارد به منظور آشنایی می توانید به صفحه پماد زینک اکساید برای لک صورت مراجعه کنید.

جوش چانه نشانه چیست

سوالاتی که افراد معمولا از متخصصین می پرسند در خصوص علت جوش چانه و یا جوش چانه نشانه چیست می باشد. به همین علت ما در این بخش قصد داریم به بررسی سوال جوش روی چانه نشانه چیست بپردازیم.

مهم ترین علتی که می‌ تواند باعث پدید آمدن جوش های مختلف بر روی چانه و دیگر نقاط صورت شود این است که معمولا زمانی که منافذ باز پوست بسته می شود و یکسری چربی ها و آلودگی ها در زیر پوست جمع می شود، این مورد یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن جوش بر روی چانه و دیگر نقاط صورت است. اگر به دنبال بهترین کرم برای منافذ باز پوست هستید، توصیه می کنیم مقاله بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست را مطالعه نمایید.

البته توجه داشته باشید مواردی دیگری در این خصوص وجود دارد که در بخش زیر به انها اشاره کرده ایم. برخی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر جوش چانه به شرح زیر می باشند:

  • انواع اختلالات هورمونی
  • آلودگی هوا
  • رسیدن به دوران بلوغ
  • رسیدن به دوران بارداری، یائسگی، قاعدگی

برخی دیگر از عوامل و دلیل جوش چانه را در بخش بالا شرح داده ایم. لازم به ذکر می باشد معمولا جوش های روی چانه و گردن بیشتر در زمان بین 15 تا 35 سالگی بر روی صورت به وجود می آیند و روش های مختلفی هم برای درمان آنها وجود دارد که در ادامه در ارتباط با علت جوش چانه و درمان آن با روش های طبیعی و خانگی و یا درمان جوش زیر پوستی چانه نی نی سایت آن صحبت می کنیم.

نکته : معمولا به جوش هایی که در اثر جمع شدن چربی ها در زیر پوست و بسته شدن منافذ پوست به وجود می آیند اصطلاحا جوشهای کیستی گفته می شود.

لکه های پوستی یکی دیگر از عارضه و مشکلات پوستی می باشد که افراد از وجود آنها رنج می برند. لازم است بدانید راهکار های زیادی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد البته باید توجه داشته باشید ویتامین ها نیز در بروز لکه ها بسیار موثر می باشند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علت لکه های صورت به صفحه کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت میشود مراجعه کنید.

علت جوش زیر چانه و گردن چیست

عده زیادی از افراد در خصوص آنکه جوش روی گردن و زیر چانه نشانه چیست، سوال می پرسند. با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل داده شده علت به وجود آمدن جوش بر روی نقاط مختلف صورت به خاطر جمع شدن چربی در زیر پوست، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، رسیدن به دوران بلوغ و در خانم ها رسیدن به دوران بارداری و شیردهی و همچنین زمان قاعدگی است.

علت به وجود آمدن جوش روی بخش‌های مختلف گردن هم می‌تواند به دلیل برخی حساسیت های پوستی و یا کم خوابی و استرس نیز باشد.

جوش های سر سیاه موجود بر روی بینی از دیگر مواردی می باشد که بروز آن برای افراد بسیار ناخوشایند است. به همین منظور افراد به دنبال راهکار های از بین بردن آن هستند. برای از بین بردن این نوع جوش ها می توانید به صفحه از بین بردن جوش های سر سیاه بینی مراجعه نمایید.

علت جوش دور لب و چانه

علت به وجود آمدن جوش در دور لب ها هم می تواند به خاطر جمع شدن چربی ها و اختلالات هورمونی به ویژه در خانم ها باشد، گاهی اوقات هم به دلیل استفاده از لوازم آرایش غیر استاندارد هم مشاهده شده است که بسیاری از خانم ها دچار جوش های کیستی شده اند.

علت جوش زیر چانه و گلو

به وجود آمدن جوش های بسیار ریز و یا همان جوش های کیستی در قسمت زیر چانه و گلو هم می‌تواند به دلیل استرس بیش از حد، افسردگی، کم خوابی و یا رعایت نکردن بهداشت پوست است.

درمان جوش چانه

به صورت کلی دو راهکار برای درمان جوش چانه وجود دارد که ما در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. سپس در ادامه به طور مفصل هر یک از این شیوه های درمانی را مورد بررسی قرار می دهیم. روش های درمان جوش چانه به شرح زیر می باشد:

  • درمان جوش چانه در طب سنتی
  • درمان علمی جوش چانه

لازم است بدانید شما می توانید از راهکار های زیر برای درمان جوش چانه نیز استفاده نمایید.

  • استفاده از محصولات حاوی سالسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید
  • استفاده از پمادهای موضعی
  • استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی
  • مصرف ایزوترتینون برای آکنه های حاد
  • لیزر درمانی
  • لایه برداری شیمیایی
  • جراحی

همانطور که گفته شد لیزر یکی از راهکار های از بین بردن جای جوش می باشد شما می توانید برای اطمینان از این راهکار درمانی به صفحه عکس قبل و بعد از لیزر جای جوش مراجعه کنید.

درمان جوش چانه به روش طب سنتی

همانطور که در بخش بالا در ارتباط با علت جوش چانه در طب سنتی صحبت شد در این بخش نیز راهکارهای درمان جوش چانه به روش طب سنتی می پردازیم.

اگر به دنبال راهکار های درمان جوش چانه هستید، ما در این بخش به بررسی راهکار های درمان خانگی جوش چانه پرداخته ایم. برخی از راهکار های درمان جوش چانه به شرح زیر می باشد:

  1. استفاده از یخ برای جوش که هنوز عفونی نشده است
  2. استفاده از ماسک دارچین و عسل
  3. استفاده از آبلیموی تازه
  4. خمیردندان
  5. مکمل های خوراکی مانند زینک
  6. استفاده از بخور
  7. روغن درخت چای
  8. استفاده از ماسک چای سبز
  9. نارون کوهی
  10. استفاده از سیر
  11. جوش شیرین
  12. مکمل روغن ماهی
  13. درمان جوش صورت با خیار
  14. استفاده از سرکه سیب
  15. استفاده از ماست
  16. آسپرین
  17. ژل آلوئه ورا
  18. روغن زیتون

استفاده از یخ برای درمان جوش چانه

قبل از اینکه جوش های روی صورت شما عفونی شود، شما می توانید با قرار دادن یک تکه یخ بر روی آن به مدت چند ثانیه، و تکرار مجدد این کار هر چند ثانیه یک بار این کار را انجام دهید و جای جوش را به صورت کامل برطرف کنید.

در کلینیک های زیبایی پوست یک روش وجود دارد به نام کرایوتراپی یا سرما درمانی که روش علمی این روش خانگی است که با استفاده از یک دستگاه مخصوص به نام سرما درمانی تمام ضایعات پوستی شما برطرف می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این شیوه درمانی مقاله کرایوتراپی چیست را مطالعه نمایید.

استفاده از ماسک عسل و دارچین برای درمان جوش چانه

خواص عسل و دارچین بر کسی پوشیده نیست، و در این روش شما می توانید که ماسک عسل و دارچین را به مدت ۲۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید، سعی کنید که استفاده از این ماسک را حداقل در طول هفته سه بار یا چهار بار انجام دهید و این مورد می تواند به برطرف شدن لکه های پوستی شما نیز کمک کند.

استفاده از ماسک ها یکی از شیوه های درمانی برای از بین بردن عارضه های پوستی می باشد شما می توانید برای آشنایی با این موارد به صفحه انواع ماسک صورت مراجعه کنید.

استفاده از آبلیموی تازه برای درمان جوش چانه

در صورتی که جای جوش بر روی صورت شما عفونت کرد می توانید مقداری آبلیموی تازه را بر روی یک پنبه قرار دهید و آن را بر روی جای جوش بگذارید که آب لیمو می تواند میکروب های موجود در ناحیه مورد نظر را از بین ببرد.

استفاده از خمیر دندان برای درمان جوش چانه

نحوه استفاده از خمیردندان به این صورت است که شما باید قبل از اینکه جای جوش بر روی صورت تان خشک شود از خمیردندان استفاده نمایید و مقداری خمیر دندان را روی آن قرار داده و بگذارید حداقل 35 دقیقه بماند. همچنین بعد از آن می‌توانید جای جوش را با آب ولرم کامل بشویید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.

استفاده از مکمل های خوراکی برای درمان جوش چانه

طبق مطالعات انجام شده معمولا مقدار زینک در بدن افرادی که به انواع آکنه مبتلا هستند کمتر از دیگر افراد است پس از مصرف زینک و یا استفاده از پماد زینک اکساید می تواند از ایجاد شدن انواع جوش ها بر روی چانه و دیگر نقاط صورت شما جلوگیری نماید.

تعداد زیادی از افراد به دنبال بهترین کرم برای سوختگی هستند، به همین منظور می توانید به صفحه بهترین کرم برای جای سوختگی لیزر مراجعه کنید.

استفاده از قرص راکوتان و ایزوترتینوئین برای رفع جای جوش

مصرف کدام قرص برای جوش چانه مناسب می باشد؟ استفاده از قرص ایزوترتینوئین برای جوش نیز می تواند موثر باشد، مصرف این نوع دارو ها در یک بازه زمانی مشخص می تواند جای جوش ها را بر روی پوست شما برطرف نماید، و از ایجاد انواع جوش ها بر روی پوست صورت جلوگیری نماید.

البته مصرف آن حتما باید با نظر و تشخیص پزشک انجام شود و شما باید از مصرف خوسرانه آن پرهیز نمایید.

ضمنا پزشک در صورت تجویز این نوع دارو های شیمیایی برای جلوگیری از خشکی پوست برخی از آبرسان ها و مرطوب کننده های پوست را نیز به شما تجویز می کند که همراه با آن استفاده نمایید.

همانطور که گفته شد قرص ایزوترتینوئین یک راهکار درمانی برای از بین بردن جوش می باشد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این قرص همین حالا به صفحه قرص ایزوترتینوئین برای جوش مراجعه نمایید.

استفاده از بخور برای درمان جوش چانه

در ابتدایی مقاله توضیح دادیم که زمانی که منافذ پوست شما بسته می شود حجمی از چربی در زیر پوست شما ایجاد شده که منجر به ایجاد جوش های کیستی می شود، استفاده از تکنیک های مانند بخور باعث می شود که منافذ پوست شما باز شده و دیگر زمینه‌ای برای ایجاد این نوع جوش ها بر روی چانه و دیگر نقاط مختلف پوست شما فراهم نشود.

نحوه استفاده از بخور هم به این صورت است که شما باید یک ظرف را پر از آب داغ قرار دهید و سپس یکپارچه بر روی آن بیاندازید و سر خود را به زیر آن پارچه ببرید، البته مراقب باشید که پوست صورت شما به آب داغ اصابت نکند.

سعی کنید که هفته یکبار از این تکنیک برای آبرسانی به پوست صورت خود استفاده نمایید، ضمن اینکه این تکنیک برای درمان سرماخوردگی خفیف و گلو درد نیز مفید می باشد.


ندای سلامت یکی از مراکز معتبر لیزر موهای زائد می باشد که شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران مراجعه کنید.

استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش چانه

گاهی اوقات مشاهده شده است که برخی از عطاری ها به افراد مراجعه کننده استفاده از روغن درخت چای را برای درمان انواع جوش ها توصیه می کنند که برخی از افراد هم به صورت تجربی از آن نتیجه مثبت گرفتند اما هیچگونه مقاله علمی تاکنون مورد را تایید و یا رد نکرده است.

شما می توانید برای آشنایی با بهترین روغن درمانی همین حالا به صفحه بهترین روغن برای صورت در شب در ندای سلامت مراجعه نمایید.

استفاده از ماسک چای سبز برای درمان جوش چانه

از آنجا که چای سبز برای رفع استرس بسیار مفید است افرادی که علت به وجود آمدن جوش بر روی صورت آنها به دلیل استرس می باشد استفاده از ماسک چای سبز می تواند برای رفع استرس و آرامش آنها مفید باشد.

استفاده از نارون کوهی برای درمان جای جوش

دیگر از روش های خانگی برای درمان جای جوش استفاده از نارون کوهی میباشد و نحوه استفاده از این روش به این صورت است که شما باید یک قاشق غذاخوری برگ نارون کوهی را با یک فنجان آب در یک قابلمه کوچک با یکدیگر ترکیب کنید و اجازه دهید که 45 دقیقه در آب خیس بخورد و سپس آن را بر روی حرارت بسیار ملایم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید.

سپس مایع به دست آمده را سعی کنید روزی یک بار بر روی پنبه تمیز قرار دهید و روی پوست صورت خود بگذارید.

درمان جای جوش با استفاده از سیر

استفاده از سیر هم برای درمان جای جوش می تواند موثر باشد که برای این منظور شما باید یک حبه سیر را بر روی جای جوش قرار دهید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند و سپس زمانی که خشک شد آن را با آب ولرم بشویید سعی کنید حداقل روزی یک بار این کار را انجام دهید.

درمان جای جوش با استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین هم برای درمان جای جوش می تواند موثر باشد که برای این منظور خمیر جوش شیرین را همانند روش های قبلی بر روی جای جوش قرار دهید و اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید، خمیر جوش شیرین حداقل باید به مدت 20 دقیقه بر روی پوست شما بماند سعی کنید این کار را هفته ای دوبار انجام دهید.

استفاده از مکمل روغن ماهی برای درمان جای جوش و آکنه

همانطور که میدانید مکمل های روغن ماهی دارای امگا 3 هستند که یکی از مواد ضروری برای پوست محسوب می‌شوند و استفاده از این مکمل ها می تواند به درمان جای جوش و آکنه و همچنین از ایجاد جوش های مختلف برروی صورت شما جلوگیری نماید.

درمان جای جوش با استفاده از خیار

قرار دادن ماسک خیار هم می تواند موجب آبرسانی به سطح پوست شما شود و این آبرسانی باعث می‌شود که منافذ پوست شما بسته نشده و در نتیجه شرایط ایجاد جوشهای کیستی بر روی پوست صورت شما به وجود نیاید.

استفاده از سرکه سیب برای درمان جای جوش

برای استفاده از این روش می‌توانید یک پیمانه سرکه را با سه پیمان آب مخلوط نمایید و سپس آن را بر روی یک پنبه قرار داده و بر روی جای جوش بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و در آخر هم مانند روش‌های قبلی صورت خود را با آب ولرم تمیز بشویید.

درمان جوش صورت با استفاده از ماست

قرار دادن ماست بر روی پوست صورت هم می‌تواند به آبرسانی و جلوگیری از خشکی صورت کمک کند البته استفاده از این روش چندان پرکاربرد نیست، اما به عنوان یک روش خانگی برای درمان جای جوش از آن یاد می کنند.

استفاده از آسپرین برای از بین بردن جای جوش

شما می توانید 3 عدد آسپرین را با مقداری آب ترکیب کرده و مخمر بدست آمده از آن را به مدت بیست دقیقه بر روی جای جوش ها قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان جای جوش

استفاده از ماسک آلوئه ورا هم یکی از روشهایی است که می‌تواند برای درمان جای جوش به شما کمک کند.
ماسک آلوئه ورا هم می تواند به آبرسانی پوست شما کمک کرده و از خشک شدن پوست شما جلوگیری نماید و معمولا برای درمان و رفع کردن لکه های پوستی از این روش استفاده می شود.

استفاده از روغن زیتون برای درمان جای جوش

در زمان استفاده از این روش شما می توانید روغن زیتون را بر روی جای جوش قرار دهید و سپس آن را ماساژ دهید که در این زمینه مقاله آموزش ماساژ صورت می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت اصولی این کار را انجام دهید.

درمان علمی جای جوش روی چانه

برای درمان کردن جای جوی، انواع لک و آکنه بروی چانه و دیگر نواحی صورت روش های علمی هم وجود دارد که در مطب زیبایی ندای سلامت بسیاری از این روش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از این روش ها سرمادرمانی است که در مقاله علت جوش روی چانه به آن اشاره شد، در بخش زیر به چند روش دیگر که می تواند انواع جوش، لک و آکنه، و انواع ضایعات پوستی را برطرف کند اشاره می کنیم. برخی از راهکار های درمان علمی جای جوش روی چانه به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از روش Microneedling
  • استفاده از دستگاه پیشرفته هایفو
  • استفاده از روش کاربردی فیشیال
  • استفاده از روش مزووایت
  • استفاده از کپسول های Heroit
  • استفاده از روش میکرودرم برای درمان جای جوش
  • استفاده از روش مزوتراپی

برخی از افراد به دنبال راهکار های پر شدن صورت خود هستند، به همین منظور اگر دوست دارید صورت لاغر خود را جایگزین صورتی پر و چاق کنید، توصیه می کنیم همین حالا مقاله چاق شدن صورت در یک هفته را مطالعه نمایید.

استفاده از روش Microneedling

یکی از روش های موثر و کاربردی برای رفع انواع ضایعات پوستی نظیر، جای جوش، آکنه، انواع لک و مک و غیره استفاده از روش میکرونیدلینگ است، این روش به صورت تضمینی می تواند تمامی ضایعایت پوستی شما را برطرف نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این شیوه درمانی مقاله میکرونیدلینگ چیست را مطالعه نمایید.

استفاده از دستگاه پیشرفته هایفو

استفاده از روش کاربردی هایفوتراپی هم به عنوان یکی دیگر از روش های کاربردی و نوین برای برطرف کردن ضایعات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، این روش با استفاده از کلاژن سازی موثر، پوست شما را از نو بازسازی می کند.

استفاده از روش کاربردی فیشیال

روش فیشیال صورت هم برای بازسازی پوست، آبرسانی به سطح پوست، با استفاده از تکنیک هایی نظیر بخاردهی، و ماساژ انجام می شود.

در صورت استفاده از این روش با آبرسانی به پوست صورت، پوست شما از حالت خشکی خارج می شود، و از بروز هر گونه ضایعات پوستی بر روی صورت شما جلوگیری می شود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این شیوه درمانی همین حالا به صفحه فيشيال صورت چيست مراجعه نمایید.

استفاده از روش مزووایت

یکی از جدیترین روش های از بین بردن ضایعات پوستی روش مزووایت تراپی است. که این روش هم مانند روش های قبلی با آبرسانی به سطح پوست، و جلوگیری از خشکی پوست از بروز انواع جوش بروری صورت جلوگیری می کند و همچنین می تواند انواع ضایعات پوستی، و انواع جای جوش را برروی صورت برطرف نماید.

یکی از خدمات تخصصی کلینیک ندای سلامت مزووایت می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن به صفحه مزووایت چیست مراجعه کنید.


یکی از خدمات کلینیک ندای سلامت مزونیدلینگ صورت می باشد که شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص آن به صفحه مزونیدلینگ صورت چیست مراجعه کنید.

استفاده از روش میکرودرم برای درمان جای جوش

روش درمانی میکرودرم ابریژن در واقع روشی برای تراش برداری بسیار نازک از سطح پوست است که به کمک دستگاه خاصی انجام می‌شود.

استفاده از این روش برای پوست صورت شما معمولا بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می برد و نیاز به هیچ داروی بی حش کننده ای هم نیست، و بعد از گذراندان جلسات آن تمامی ضایعات پوستی برروی صورت شما برطرف خواهد شد.

مزونیدلینگ از شیوه های درمانی موثر می باشد که نیاز به مراقبت های بعد از درمان است. شما می توانید برای آشنایی با مراقبت های این شیوه به صفحه مراقبت های بعد از مزونیدلینگ مراجعه نمایید.

استفاده از کپسول های Heroit

استفاده از قرص هیرویت هم با توجه به داشتن انواع ویتامین های گروه B و داشتن آهن، و زینک می تواند به افزایش کلاژن سازی برروی سطح پوست صورت شما، آبرسانی به پوست صورت، و همچنین جلوگیری از خشکی پوست صورت هم کمک کند. البته به خاطر داشته باشید که این کپسول ها را با مشورت پزشک به صورت دوره ای و منظم مصرف نمایید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این کپسول به صفحه تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت در سایت ندای سلامت مراجعه نمایید.

استفاده از روش مزوتراپی

روش درمانی مزوتراپی هم برای درمان و برطرف کردن جای جوش بر روی صورت در اکثر کلینیک های تخصصی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش کاملا مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو است و مزوتراپی صورت یک روش کاملا غیر تهاجمی و بدون خطر و عوارض جانبی می باشد، که در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز بسیاری از آنزیم ها و ویتامین های ضروری به لایه میانی پوست صورت تزریق می شود.

و به تدریج با افزایش سطح کلاژن سازی در پوست صورت، اثرات باقی مانده از جای جوش ها بر روی پوست صورت شما برطرف خواهد شد.

لازم است بدانید مزوتراپی یکی دیگر از خدمات تخصصی ندای سلامت می باشد که شما می توانید برای مشاهده نتایج درمانی استفاده از این شیوه به صفحه عکس قبل و بعد مزوتراپی صورت مراجعه نمایید.

بهترین پماد برای جوش چانه

اگر به دنبال بهترین پماد برای جوش چانه هستید، با ما همراه باشید ما در این بخش به معرفی بهترین پماد برای جوش چانه می پردازیم.

لازم است بدانید بهترین پماد برای جوش چانه به نوع پوست افراد و نوع جوشی که بر روی چانه افراد و یا دیگر نقاط صورت ایجاد شده است، بستگی دارد. که در این ارتباط با آن حتما باید با پزشک متخصص مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

معمولا در اکثر مواقع استفاده از پماد Tetracycline پیشنهاد می شود. چرا که این پماد از پمادهایی است که اکثر متخصصین پوست برای از بین بردن جای جوش بر روی چانه و دیگر نقاط صورت توصیه می کنند. البته شما باید سعی کنید که نسخه اورجینال این پماد را خریداری نمایید. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به بررسی راهکار های درمان خانگی جوش زیر پوستی چانه بپردازیم.

کرم لایه بردار از محصولاتی می باشد که بیشتر افراد که دارای مشکلات پوستی هستند، از آن استفاده می کنند. اگر اطلاعی در خصوص مدت زمان استفاده از این کرم ندارید، پیشنهاد می کنم همین حالا مقاله مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار را مطالعه نمایید.

در پایان

در پاسخ به سوال افرادی که پرسیده اند جوش چانه خستم کرده چیکار باید بکنم و علت جوش چانه و فک چیست، علت جوش چانه در زنان و علت جوش چانه در مردان این مقاله را تهیه نموده ایم شما می توانید برای دریافت مشاوره پوست با متخصصین ندای سلامت از طریق شماره های درج شده در صفحه با کارشناسان این کینیک در ارتباط باشید.

سوالات متداول

جوش های چانه نشانه چیست؟

وجود جوش های کیستی بر روی چانه می تواند به دلایل مختلفی اعم از : انباشته شدن چربی زیر پوست، استرس
کم خوابی، تغذیه نامناسب، قرار گرفتن در دوران بارداری، شیردهی، قاعدگی باشد.

علت جوش چانه چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

برخی از علت های جوش چانه می توان به انواع اختلالات هورمونی، آلودگی هوا، رسیدن به دوران بارداری، یائسگی، قاعدگی و رسیدن به دوران بلوغ اشاره نمود. همچنین می توانید با مطالعه مقاله با راهکار های درمانی آن آشنا شوید.

علت جوش زدن چانه و گردن چیست؟

علت به وجود آمدن جوش روی بخش‌های مختلف گردن هم می‌تواند به دلیل برخی حساسیت های پوستی و یا کم خوابی و استرس نیز باشد.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین