کدام دستگاه لیزر درد کمتری دارد

کدام دستگاه لیزر درد کمتری دارد

بسیاری از افرادی که قصد انجام لیزر را دارند، یک نگرانی که در این زمینه برای آآن ها وجود دارد این است که در بین دستگاه های مختلف لیزر کدام یک از آن درد کمتری دارد و یا این که آیا دستگاهی وجود دارد که بدون هیچ دردی بتوان موهای زائد بدن را از بین برد.

در ادامه این مطلب به بررسی دستگاه های مختلف لیزر می پردازیم، تا آن دسته از افرادی که قصد انجام لیزر را دارند، آگاهی مناسبی را نسبت به این موضوع داشته باشند.

درد لیزر موهای زائد

در ابتدا باید گفت که در بین تمامی روش های متداولی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود، لیزر یکی از بهترین و محبوب ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است، و این روش درد کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.

اما سئوالی که در این جا مطرح می شود و بسیاری از مراجعه کنندگان به مطب زیبایی ندای سلامت از متخصصین این مجموعه می پرسند این است که آیا درد دستگاه لیزر امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است یا این که می شود با استفاده از راه کارهایی بهتر این مشکل را حل کرد.

در پاسخ به این سئوال باید گفت که با توجه به حرارتی که دستگاه لیزر تولید می کند (تفاوتی ندارد که از چه دستگاهی استفاده شود)، و برخورد اشعه لیزر به سطح پوست شما کاملا طبیعی است که شما در زمان انجام این کار کمی سوزش و درد را در ناحیه مورد نظر احساس کنید، و این موضوع امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

نکته مهم »» لطفا توجه داشته باشید که امروزه توسط کلینیک های غیر معتبر و افراد سودجو شایعات متعددی ایجاد شده است که هر چقدر درد دستگاه لیزر بیشتر باشد به این معنی است که کارایی دستگاه بیشتر است، اما این موضوع کاملا از نظر متخصصین حوزه زیبایی رد شده است چرا که امروزه دستگاه های پیشرفته ای وجود دارد که با اثر بخشی بالا درد کمتری را نیز در ناحیه مورد نظر ایجاد می کنند.

درد لیزر موهای زائد

عوامل موثر در میزان درد دستگاه لیزر

عوامل متعددی می تواند بروی درد لیزر تاثیرگذار باشد، یکی از مهمترین این عوامل ناحیه مورد نظر برای انجام لیزر موهای زائد است.

معمولا لیزر ناحیه بیکینی درد بیشتر نسبت به لیزر زیر بغل یا لیزر مو های ساق پا دارد، حتی شاید برایتان جالب باشد که بدانید مسئله جنسیت هم می تواند برای درد ناشی از لیزر تاثیر گذار باشد، به عنوان مثال خانم ها که پوست حساس تری نسبت به آقایان دارند، یک مقدار درد بیشتری را احساس می کنند.

اما مهم تر از همه این است که ما از چه دستگاهی برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کنیم، چون که دستگاه های مختلف هر کدام کارایی منحصربه فرد خود را دارند، که درادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

عوامل موثر در میزان درد دستگاه لیزر

دستگاه ND-YAG

لیزر اندیاگ جزو لیزر های جامد می باشد که دارای یک میله ی کریستالی است و با استفاده از تولید امواج با طول موج بسیار بالا به لایه های پوست نفوذ کرده و باعث تخریب سطح کنترل شده ای از پوست می شود. پس از آنکه سطح مورد نظر تخریب شد، پوست به طور خودکار شروع به بازسازی سطح تخریب شده خواهد کرد.

پیشنهاد می شود که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزر ND-YAG به لینک درج شده مراجعه نمایید.

روش DIODE

استفاده از لیزر دایود برای برطرف سازی موهای زائد یک روش کم درد و ماندگار است. شما با کمک این دستگاه می توانید در مدت زمان کوتاهی، برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید.

این دستگاه دارای یک دسته است که روی پوست قرار می گیرد. با قرار گرفتن دسته رو پوست، امواج لیزر به فولیکول پوست و ملانین داخل آن اثر کرده و با جذب شدن انرژی امواج لیزر در رنگدانه های داخل فولیکول، سلول های مسئول رشد مو از بین خواهند رفت.

روش IPL

دستگاه لیزر ipl مخفف (Intense Pulse Light)  که به معناس سیستم نور پالسی می باشد.

این سیستم در واقع لیزر نیست بلکه لامپ های ریزی هستند که نورهای با طول موج های مختلف و ناپیوسته تولید می کنند به اینصورت بر اساس نیاز می توان طول موج ها و شدت پالس ها را تغییر داد و آن را برای از بین بردن موهای زائد و حتی از بین بردن جای جوش و کک و مک و آکنه استفاده کرد.

روش الکس

لیزر الکس (Alex) یا همان الکساندرایت ( alexandrite ) یکی از محبوب ترین دستگاه های برای از بین بردن موهای زائد است.

علت نام گذاری این دستگاه وجود سنگی قیمتی به نام الکساندرایت به عنوان سورس یا راد تولید کننده لیزر است.

بسیارهای بر این باور هستند که سنگ الکساندرایت به علت نایابی، از الماس نیز گرانبها تر است.

طول موجی که لیز الکس از خود ساطع می کند 755 نانو متر است و از آنجا که جنس راد این دستگاه از سنگ است، لیزر الکساندرایت جزو لیزرهای حالت جامد قرار می گیرد.

روش SHR

لیزر SHR که مخفف Super Hair Removal است از طول موج 690 برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند.

به همین دلایل جذب کمتری در ملانین پوست داشته و مراجعه کننده درد کمتری را در حین عملیات احساس می کند، البته وجود فن های خننک کننده نیز بی تاثیر نیست.

از این روش می توان برای پوست های تیره و برنزه استفاده کرد بدون 1 دصد احتمال سوختگی پوست، این دستگاه برای موهای نازک و کرکی نیز تست شده و تاثیر مثبت آن به ثبت رسیده است.

روش RF

اگر روی صورت یا بدن خود خال یا زیگیل دارید می توانید به کمک لیزر RF آن را برطرف کنید، آر اف فرکشنال یک فناوری جدید است که ترکیبی دوگانه از استمپ پوستی و امواج رادیویی می باشد.

روش پلاتینیوم

لیزر پلاتینیوم جدیدترین نسخه لیزر سوپرانو است و توسط طیف آلما که قدرت و انعطاف پذیری بیشتری دارد و برای پوست های بسیار سبک و موهای زائد سبک مناسب است.

این روش به جای قرار دادن فولیکول های مو در معرض  انرژی زیاد که می تواند به پوست آسیب برساند، با گرم کردن تدریجی در دمایی که به اندازه کافی موثر باشد باعث آسیب به فولیکول های مو شده و از رشد مجدد آن و همچنین از آسیب رسیدن به بافت جلوگیری می کند.

راه کارهایی برای کاهش درد لیزر

برای کاهش درد لیزر راهکارهای موثر وجود دارد که در این بخش برخی از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.
یکی از این راهکار های موثر استفاده از کرم بی حس کننده قبل از انجام لیزر می باشد.

طبق گفته متخصصین حوزه زیبایی حدودا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از لیزر درمانی بهتر از کرم بی حس کننده استفاده شود.

مورد بعدی که می تواند به شما در جهت کاهش درد ناشی از دستگاه لیزر کمک کند این است که موهای ناحیه مورد نظر را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

چرا که هرچقدر اولین موها بیشتر باشد درد بیشتری را به واسطه انتقال گرما شما احساس خواهید کرد.

و مورد بعدی که بسیاری از متخصصین آن را توصیه می‌کنند این است که مراجعه کنندگان باید قبل از انجام لیزر حتماً به مقدار کافی آب بنوشند یعنی در زمان ۵ تا ۶ ساعت قبل از اینکه شما به کلینیک موردنظر مراجعه نمایید سعی کنید به مقدار زیاد آب بنوشید.

اما نکته آخر که بسیار مهم و حائز اهمیت است این است که برای از بین بردن موهای زائد بدن و استفاده از دستگاه لیزر حتما حتما به یک کلینیک معتبر و مورد تایید سازمان بهداشت و درمان مراجعه نمایید.

چرا که امروزه ما مشاهده می‌کنیم متاسفانه حتی در بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه هم بدون داشتن هیچ گونه و مجوزی و تحت نظر افراد کاملا بی تجربه و غیر متخصص این کار انجام می‌شود که گاها خسارات جبران ناپذیر را نیز برای مراجعه‌کنندگان دربر دارد.

راه کارهایی برای کاهش درد لیزر

با استفاده از کدام دستگاه لیزر درد کمتری را احساس می کنیم

حالا نوبت به پاسخ دهی به این سوال مهم می‌رسیم که استفاده از کدام دستگاه لیزر درد کمتری دارد، در پاسخ به این سوال باید گفت که هرچقدر یک دستگاه لیزر روش و مکانیسم مورد نظر خود را بهتر پیاده کند درد کمتری را متوجه شما خواهد کرد.

بدون تردید معتبر ترین و استاندارد ترین دستگاه لیزر در حال حاضر دستگاه لیزر پلاتینیوم می باشد.
البته استفاده از دستگاه الکس و ND-YAG هم توصیه می شود.

برای مطالعه » آشنایی با خدمات تزریق بوتاکس در کلینیک تخصصی ندای سلامت

با استفاده از کدام دستگاه لیزر درد کمتری را احساس می کنیم

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد لطفا نظرات خود را پیرامون این مطلب در انتهای همین صفحه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین