لیزر آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال یکی از دستگاه های پیشرفته لیزر است که برای جوانسازی پوست صورت و برای برداشتن انوع خال و زیگیل می تواند گزینه مناسبی باشد.

لیزر آر اف فرکشنال و یا اصطلاحا لیزر RF در مقایسه با سایر دستگاه های لیزر پوست و مو دارای هزینه مناسب و مقرون به صرفه، تاثیرات سریع بر روی پوست، و همچنین این متد زیبایی نه تنها هیچگونه خطر و عوارض جانبی را برای پوست به همراه ندارد، بلکه برای محافظت از پوست در جهت جوانسازی، رفع انواع چین و چروک های عمیق پوست به دلیل افزایش سن، و برداشتن انواع خال و زیگیل های پوستی می تواند مناسب باشد.

جهت آشنایی بیشتر با لیزر RF در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لیزر آر اف فرکشنال چیست

آر اف فرکشنال دو روش درمانی را ترکیب می کند که توانایی ایجاد نتایج شگفت انگیز برای بسیاری از نگرانی ها و شرایط پوستی را دارد. این موارد عبارتند از: جای زخم، خطوط ریز، چین و چروک، آکنه، بافت پوست، خاصیت ارتجاعی، کشیدگی و قرمزی.

آر اف فرکشنال یک فناوری جدید است که ترکیبی دوگانه از استمپ پوستی و امواج رادیویی می باشد.

امواج رادیویی از انرژی برای گرم کردن بافت پوست استفاده می کند که باعث تحریک بازسازی بافت پوست می شود و بنابراین تولید کلاژن و الاستین جدید را افزایش می دهد.

لیزر آر اف فرکشنال چیست

لیزر آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند

از استمپ پوستی برای نفوذ آرام به پوست استفاده می شود و به امواج رادیویی اجازه می دهد تا از پایین سر سوزن ها عبور کرده و به سطح عمیق تری از پوست نفوذ کند.

استمپ پوستی همچنین به تجزیه بافت زخم کمک می کند و فرموله شدن کلاژن جدید را تحریک می کند و بنابراین رنگ و بافت پوست را عادی می سازد.

آر اف فرکشنال معمولا هر 4 هفته یک بار انجام می شود و به طور کلی 3-6 جلسه درمانی برای استفاده از این دستگاه لیزر به بیماران توصیه می شود. زمان انجام این درمان کوتاه بوده و تقریبا یک ساعت از وقت شما را می گیرد.

توجه » برای آشنایی بیشتر باز  طرز کار انواع دستگاه های لیزر پوست و مو از جمله لیزر RF می توانید به صفحه فیلم آموزش لیزر مراجعه نمایید.

لیزر آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند

کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال

از جمله کاربرد های آر اف فرکشنال از بین بردن جای جوش، خط و چروک های ظریف، سستی پوست، زخم های باقی مانده از جراحیو تروما و دیگر زخم ها، هایپر هیدروز ( تعریق زیاد ) و . . . است.

همچنین بسیاری از افراد که به علت دلایل ارثی، مادرزادی و یا شرایط محیطی روی پوست صورت و بدن خود دارای خال ها و زیگیل های پوستی هستند نیز می توانند از لیزر RF برای از بین بردن این عارضه های پوستی استفاده نمایند، و همانطور که در بخش های قبلی نیز گفته شد این متد درمانی کاملا غیر تهاجمی است، یعنی قبل از تاباندن اشعه لیزر RF به سطح پوست نواحی مورد نظر با استفاده از کرم های موضعی بی حس کننده کاملا بی حس می شود و شما در زمان فرایند لیزر RF به هیچ عنوان احساس درد، و سوزش را ندارید.

کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال

مزایای لیزر آر اف فرکشنال

لیزر RF دارای فواید بسیار زیادی برای جوانسازی پوست صورت، رفع انواع چین و چروک، برداشتن انواع خال و زیگیل های پوستی است، این دستگاه پیشرفته در اکثر کلینیک های تخصصی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

در بخش زیر چند نمونه از مزیت های لیزر RF را ذکر کرده ایم:

  • سفت کردن پوست
  • جوانسازی پوست
  • افزایش انعطاف پذیری پوست
  • بستن منافذ باز پوست برای جلوگیری از ورود چربی های و آلودگی ها به سطح پوست
  • محو کردن جای ترک های پوستی، جای زخم
  • لاغری موضعی (از این دستگاه برای لاغری و تناسب اندام نیز می توان استفاده کرد.)
  • درمان تعریق زیر بغل
  • برطرف کردن جای لکه های پوستی، و جای انواع خال و زیگیل پوستی
  • عوارض احتمالی لیزر آر اف فرکشنال

توجه » از لیزر RF برای از بین بردن موهای زائد استفاده نمی شود، برای لیزر موهای زائد شما می توانید از دستگاه های دیگری در کلینیک ندای سلامت تهران استفاده نمایید، که برای این منظور از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت می توانید با مشاورین کلینیک زیبایی ندای سلامت ارتباط برقرار نمایید.

مزایای لیزر آر اف فرکشنال

عوارض لیزر آر اف فرکشنال

برخلاف بعضی جراحی های زیبایی، نیازی به دوره بهبودی طولانی مدت نیست، اما می تواند باعث تورم به مدت دو تا سه روز شود.

خطراتی شامل سوختگی، زخم و برجستگی های موقتی از جمله عوارض احتمالی بعد این عمل درمانی است.

تعداد کمی از بیماران دچار تورفتگی های کوچک و دائمی در پوست می شوند که احتمالا به دلیل آسیب گرما به لایه چربی زیر درم است.

عوارض لیزر آر اف فرکشنال

هزینه لیزر آر اف فرکشنال

تعداد جلسات لیزر آر اف فرکشنال برای هر فرد می تواند متفاوت باشد، اما بیشتر افراد برای نتیجه مطلوب به سه تا شش جلسه نیاز دارند.

نوع دستگاه و به روز بودن آن نیز در قیمت انجام لیزر آر اف فرکشنال تاثیر دارد. با در نظر داشتن این موضوع هزینه آر اف فرکشنال برای هر فرد متغیر خواهد بود.

آر اف فرکشنال یک عمل زیبایی محسوب می شود، بنابراین تحت پوشش بیمه نیست و قرار نمی گیرد و این بدان معنی است که تمام پرداخت ها توسط خود بیماران انجام می شود.

ممکن است پزشک شما هزینه درمان را در چند قسمت یا به طور کامل از شما دریافت کند. بسیاری از کلینک ها یک مشاوره رایگان برای بحث در مورد تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب و هزینه های مربوطه ارائه می دهند و همانطور که گفته شد بیشتر افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب به سه تا شش جلسه نیاز دارند.

در این جلسه مشاوره برای شما مشخص می شود که چقد لازم است برای این روش درمانی هزینه کنید.

برداشتن خال و زیگیل با لیزر RF

همانطور که گفته شد بسیاری از افراد به علت دلایل ارثی، مادرزادی و یا شرایط محیطی روی پوست صورت و بدن خود دارای خال ها و زیگیل های پوستی هستند.

خال صورت بجز در یکی دو جای خاص، در هر کجای صورت که باشد ظاهر خوبی برای فرد ایجاد نمی کند.

خال ها هنگامی ایجاد می شوند که سلول های پوست داخل قالبی خوشه مانند رشد می کنند و باعث برآمده شدن و تیر شدن سطح پوست می شوند.

هرچند در بعضی موارد داشتن خال صورت و بدن به زیبایی ظاهری افراد می افزاید اما همانطور که گفته شد در اکثر موارد این خال ها برای دارندگان آنها خوشایند نیست. با توجه به آنچه گفته شد خال برداری از صورت و بدن برای آن دسته از افرادی مناسب است که از وجود این خال و زیگیل ها رضایت ندارند.

فراموش نکنید که بعضی اوقات می توان با یک حرکت بسیار کم هزینه مثل برداشتن خال از صورت یک تغییر چشم گیر در زیبایی خود ایجاد نمایید.

برداشتن خال و زیگیل با لیزر RF

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ بسته به عمق سوزن، اغلب زمان بهبودی سریع بوده و بین دو روز تا یک هفته در نظر گرفته شده است.

ممکن است پوست کمی آفتاب سوخته به نظر برسد و شاید مجبور باشید از محصولات آرایشی چند روز قبل و بعد عمل درمانی میکرونیدلینگ استفاده نکنید که البته اگر همچین کاری لازم بود پزشک مربوطه حتما آن را به اطلاع شما می رساند.

اگر برنامه روزانه شلوغی دارید این روش درمانی پیشنهاد نمی شود اما به طور کلی بهترین روش درمانی برای بیمارانی است که مشکلات پوستی آنها سطحی بوده و خیلی زخم های عمیق ندارند .

و اما روش آر اف فرکشنال با داشتن امواج رادیویی می تواند مزایای یک انرژی درمانی را به گونه ای فراهم کند که برخلاف سایر گزینه های لیزر درمانی، برای پوست های با رنگ های تیره ایمن تر باشد.

همچنین، به دلیل توانایی کنترل فرسایش و انعقاد ، قادرند آسیب های پوستی خفیف تا شدید را برطرف کنند و این امر برای طیف وسیعی از بیماران مناسب است.

یکی دیگر از مزایای مهم آن است که این درمان ها یک راه حل غیر جراحی را ارائه می دهند، که راحت تر از گزینه های دیگر مانند لیزر CO2 است و زمان جلسات آن کوتاه بوده و در حدود 15 تا 30 دقیقه ای می باشد و سبب شده که آر اف فرکشنال به یک راه حل ایده آل برای بیماران مشغول تبدیل شود.

بیماران پس از 24 ساعت می توانند برنامه منظم مراقبت های پوستی خود را از سر بگیرند.

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

مراقبت بعد از لیزر آر اف فرکشنال

استفاده از اسیدهای موضعی، رتینول ها، رتین A و . . . را پس از 7 روز می توانید از سر بگیرید.

بر اساس مشاهدات و نتایج به دست آمده نشان می دهد که بهبود چین و چروک می تواند به مدت 3 تا 6 ماه پس از درمان ادامه یابد همچنین روند بازسازی پوستی پس از انجام درمان RF می تواند به مدت 6 تا 12 ماه ادامه یابد.

البته می توانید از یک مرطوب کننده ملایم، سرم یا اکسیژنتیکس (پایه بهبود زخم) بلافاصله بعد از عمل و برای چند روز بعد آن و زیرنظر پزشک خود استفاده کنید.

توجه » شرکت در دوره کامل تناسب اندام کویتیشن و rf با مدرک معتبر

مراقبت بعد از لیزر آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال برای جای جوش

از بین بردن جوش ها و لک های پوستی از مشکلاتی است که هر  فردی آن را تجربه کرده و بعضی را بیشتر به خود درگیر می کند.

روش آر اف فرکشنال، روشی نوین برای از بین بردن این مشکلات است و باعث می شود که شما با داشتن پوستی صاف و زیبا اعتماد به نفس بیشتری در زندگی شخصی و شغلی خود پیدا کنید.

برای مطالعه » آشنایی با منافذ باز پوست و راه های بستن این منافذ برای حفاظت از پوست

آر اف فرکشنال برای جای جوش

سئوالات متداول در مورد لیزر RF ؟

آر اف فرکشنال چیست ؟

آر اف فرکشنال دو روش درمانی را ترکیب می کند که توانایی ایجاد نتایج شگفت انگیز برای بسیاری از نگرانی ها و شرایط پوستی را دارد.

آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند ؟

از استمپ پوستی برای نفوذ آرام به پوست استفاده می شود و به امواج رادیویی اجازه می دهد تا از پایین سر سوزن ها عبور کرده و به سطح عمیق تری از پوست نفوذ کند.

کاربردهای آر اف فرکشنال ؟

از بین بردن جای جوش، خط و چروک های ظریف، سستی پوست، زخم های باقی مانده از جراحیو تروما و دیگر زخم ها، هایپر هیدروز ( تعریق زیاد ) و غیره است.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;
پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین