علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر | آیا سفید شدن مو بعد از لیزر ممکن است

علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر

دلیل سفید شدن مو بعد از لیزر چیست؟ آیا می‌ توان از سفید شدن مو بعد از لیزر جلوگیری کرد؟ علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر موضوعی است که در این مقاله آموزشی قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک تخصصی پوست بر این باور هستند که بعد از انجام لیزر درمانی برای رفع و از بین بردن موهای زائد شاهد این این موضوع بوده اند که موهای بدن آن ها به تدریج سفید شده است. در مقاله آموزشی علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر « علت سفید شدن مو بعد از لیزر نی نی سایت » قصد داریم بررسی کنیم که آیا دلیل اصلی موها مربوط به لیزر است یا این که دلایل دیگری از نظر علمی وجود دارد که موجب سفید شدن موهای بدن می شود. پس برای دریافت پاسخ این سئوال در ادامه با ما همراه باشید

علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر

در ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که علت اصلی سفید شدن موها چیست و آیا این موضوع می تواند به فرآیند لیزر درمانی مرتبط باشد یا خیر.

در ساختار پوست انسان رنگدانه هایی به نام ملانین (Melanin) وجود دارد، و افرادی که ار نظر ژنتیکی ساختار پوست آن ها دارای سطح ملانین بیشتری است این افراد معمولا پوستی تیره تر، و موهای آن ها نیز تیره تر می باشد.

معمولا با افزایش سن که رشد موها نیز بیشتر می شود، سطح ملانین یا همان رنگدانه های پوست نیز کاهش می یابد، که این مورد تاثیر مستقیمی بر روی سفید شدن موهای بدن انسان دارد. در ادامه به بررسی علت سفید شدن موی ناحیه تناسلی زنان می پردازیم.

نکته » با استفاده از روش های محافظت از پوست می توان از کاهش سطح ملانین جلوگیری کرد، به عنوان مثال با مصرف انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، سبزیجات و غیره.

البته از نظر علمی دلایل دیگری نیز می تواند موجب سفید شدن موهای بدن شود، مواردی مثل:

  • کم خونی
  • عوامل ژنتیکی
  • بیماری ویتیلیگو (جهت آشنایی با این بیماری پوستی می توانید به سایت wikipedia.org مراجعه نمایید.)
  • اختلال عملکرد تیروئید

تا به این جای کار متوجه شدیم که عواملی مثل افزایش سن، عوامل ژنتیکی، کم خونی و غیره از دلایل اصلی سفید شدن مو هستند.

اما حالا قصد داریم پاسخ سوال اصلی یعنی تاثیر لیزر درمانی بر سفید شدن موهای بدن را بررسی نماییم.

به طور کلی متد لیزر موهای زائد به این صورت است که باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول ها می شود.

فولیکول ها اجزای کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می سازند و زمانی که تکنولوژی لیزر بر روی این فولیکول ها اثر می گذارد رشد آنها را می تواند برای همیشه و یا به صورت موقت متوقف نماید.

پس در نتیجه لیزر درمانی به صورت مستقیم تاثیری بر روی سفید شدن موهای بدن ندارد، و علت اصلی سفید شدن مو ها عوامل دیگری هستند که در بخش قبلی موارد آن ذکر شد.

درواقع لیزر یک روش غیر تهاجمی و بی خطر است که هیچگونه عوارض جانبی برای پوست بدن شما به همراه نخواهد داشت، البته به شرط آن که این متد زیبایی در یک کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک انجام شود.

در ضمن باید از دستگاه های پیشرفته لیزر نظیر دستگاه لیزر الکساندرایت هم برای این موضوع استفاده شود.

توجه داشته باشید اگر سن علت کمبود ملانین نباشد، راهکار هایی برای افزایش ملانین و جلوگیری از سفید شدن مو ها وجود دارد که در این بخش به معرفی آن می پردازیم. شما می توانید از مواد مغذی ذکر شده در بخش زیر برای بهبود رنگدانه ملانین استفاده نمایید.

  • آنتی‌ اکسیدان‌ها
  • ویتامین A
  • ویتامین E
  • ویتامین C
  • گیاهان و سبزیجات

اگر به دنبال فیلم سفید شدن پوست با لیزر هستید، ما به زودی فیلم سفید شدن پوست با لیزر را در این بخش قرار می دهیم.

توجه داشته باشید در این مقاله به طور کلی علاوه بر بررسی دلایل سفید شدن موهای زائد ناحیه تناسلی به بررسی علت سفید شدن موهای زائد بدن، علت سفید شدن موهای زائد صورت، علت سفید شدن موهای چانه و سفید شدن موی ابرو بعد از لیزر و ……. می پردازیم.

علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی بعد از لیزر

علت سفید شدن موی بیکینی بعد از لیزر چیست؟ علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی بعد از لیزر «علت سفید شدن موی ناحیه تناسلی» چیست؟ سفید شدن موهای ناحیه تناسلی پس از انجام لیزر ممکن است به دلایل گوناگونی اتفاق بیافتد، اما چند دلیل احتمالی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تخریب مکانیسم رنگدانه
  • تأثیرات فیزیکی
  • تأثیرات جانبی

مهم است بدانید که عوارض ممکن بعد از انجام لیزر می‌ توانند برای هر فردی متفاوت باشند و تأثیرات دقیق و مدت زمان آن نیازمند بررسی و مشاوره تخصصی با پزشک یا متخصص لیزر است. در هر صورت، قبل از شروع هر گونه درمان لیزری، مهم است با پزشک متخصص مشورت کرده و درباره تأثیرات احتمالی و جزئیات درمان اطلاعات دقیقی کسب کنید.

آیا امکان سفید شدن مو بعد از لیزر وجود دارد

ایا لیزر مو را سفید میکند؟ آیا لیزر باعث سفید شدن مو میشود؟ آیا سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر ممکن است؟
همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین و رایج ترین شیوه های درمانی برای حذف موهای زائد بدن لیزر می باشد. که امروزه عده زیادی از افراد چه زن و چه مرد برای از بین بردن موهای اضافی بدن خود از این شیوه درمانی استفاده می کنند. سوالی که در خصوص این شیوه درمانی وجود دارد این می باشد که آیا سفید شدن مو بعد از استفاده از این شیوه درمانی یک اتفاق رایج می باشد؟ به صورت کلی باید بگوییم این شیوه درمانی تنها بر روی موهای تیره تاثیر گذار می باشد اما در ادامه در خصوص لیزر و موهای سفید همچنین راهکار های جلوگیری از سفید شدن مو، شیوه هایی را ارائه می دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا لیزر موهای سفید امکان پذیر است

آیا لیزر موهای سفید امکان پذیر می باشد؟ به طور کلی فرآیند لیرز درمانی مناسب موهای تیره می باشد، چرا که اشعه لیزر تاثیر مستقیمی بر روی موهای تیره دارد، اما حالا سئوال اینجاست افرادی که موهای آن ها روشن و یا سفید است باید با استفاده از چه روش هایی موهای زائد بدن خود را از بین ببرند.

این افراد بهتر است که از روش های سنتی برای از بین بردن موهای زائد استفاده نمایند.

جالب است بدانید که یکسری رنگ موهای کربنی نیز وجود دارد که می تواند رنگ موهای سفید را تیره تر نماید، و با این راه کار شما می توانید به کمک اشعه لیزر نیز برای همیشه از شر موهای زائد سفید راحت شوید. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به بررسی راه‌ های جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر بپردازیم.

بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد سفید

بهترین روش جلوگیری از سفید شدن موها بعد از لیزر چیست؟ طبق تحقیقات انجام شده در صورتی که جنبه ژنتیکی روند سفید شدن موها از کنترل خارج هستند، اما چندین تغییر راحت در سبک زندگی می تواند به شما کمک کند رنگ موهای طبیعی و فعلی خود را در زمان زیاد تری حفظ نمایید. توجه داشته باشید سبک زندگی سالم و رژیم غذایی نه تنها برای سلامت کلی افراد مفید می باشد بلکه تضمین کننده سلامت پوست و مو افراد نیز است.

طبق بررسی های انجام شده و ثابت شده راهکار هایی برای جلوگیری و کاهش روند سفیدی مو وجود دارد، که می تواند کمک بسزایی در کنترل و مدیریت این مورد داشته باشد. اگر نگران سفید شدن موهای خود بعد از لیزر به علت ژنتیک با بالا رفتن سن هستید، با ما در ادامه همراه باشید به بررسی برخی روش های از بین بردن مو زائد سفید و جلوگیری از سفید شدن موها می پردازیم.

  • جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر با رفع استرس
  • جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر با تنظیم رژیم غذایی
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی به بدن خود برسانید
  • جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر با مراقبت از مو

همچنین اگر به دنبال یادگیری و آموزش لیزر هستید می توانید  به صفحه فیلم آموزش لیزر مراجعه کنید.

جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر با رفع استرس

رفع استرس و جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر، طبق تحقیقات انجام شده یکی از دلایل سفید شدن مو التهاب ناشی از استرس و استرس می باشد. طبق بررسی های انجام شده در سال 2020 در یک مجله نشان داده شده است که استرس اکسیداتیو با سفید شدن زود رس مو مربوط می شود. همچنین یکی دیگر از عامل های کلیدی در معادله استرس اکسیداتیو سیگار می باشد و با سفیدی زودرس در تمام سن ها به صورت مستقیم در ارتباط می باشد.  لازم است بدانید با گذشت زمان استرس از هر نوعی می تواند باعث التهاب مزمن شود که همین امر  موجب نابودی سلول های سازنده ملانین و صدمه به چرخه رشد مو می شود.

اگر اطلاعات کافی در خصوص لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی ندارید، پیشنهاد می کنم همین حالا به صفحه لیزر موهای زائد واژن در ندای سلامت مراجعه نمایید.

جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر با تنظیم رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم یکی از عوامل تاثیر گذار در کاهش سرعت سفید شدن طبیعی مو برای افرادی که نگران سفید شدن مو های خود با افزایش سن و یا بعد از لیزر هستند؛ می باشد. رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش التهاب و حفاظت از سلول های مسئول رنگدانه مو ها کمک کند.

بنابراین توصیه های لازم در این  خصوص این می باشد که از محصولات غنی از آنتی اکسیدان همانند: سبزیجات و میوه ها به میزان بیشتری مصرف کنید. چرا که میوه و سبزیجات در خنثی کردن واکنش های منفی در سلول هایی که مسئول حفظ رنگدانه در فولیکول های مو هستند، تاثیر گذار می باشند. علاوه بر میوه و سبزیجات موارد ذکر شده در بخش زیر را نیز در رژیم خود استفاده نمایید:

  • انواع توت‌ها
  • سبزی‌های تیره و برگ‌دار
  •  انگور قرمز
  • گیاهان و ادویه‌جات تازه

در مقابل مصرف نوشیدنی های ضد التهابی و غذا ها را کمتر کنید:

  • نوشیدنی های دارای شکر و نوشابه
  • استفاده از نان های صنعتی
  • استفاده از گوشت های همانند: بیکن، سالامی، سوسیس
  • انواع شکلات و آبنبات ها

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟ بیشتر افراد در خصوص لیزر موهای زائد و نازایی سوال می پرسند، به همین منظور برای کسب اطلاعات می توانید به صفحه آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود، مراجعه نمایید.

ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی به بدن خود برسانید

یکی دیگر از عواملی که تاثیر در سفید شدن مو دارد و موجب تشدید سرعت سفید شدن مو می شود، کمبود مواد معدنی و برخی ویتامین ها می باشد. بنابراین شما باید مطمئن شوید که سطح کافی از ویتامین D3 و ویتامین B12 را دریافت می کنید، چرا که کمبود هر یک از این موارد امکان دارد موجب تسریع سفید شدن مو شود. همچنین باقی ویتامین و مواد معدنی شامل: روی، آهن، مس، ویتامین E، ویتامین A، منیزیم، سلنیوم و ….. می باشد که باید به میزان کافی به بدن خود برسانید.

دست است که برخی از این مکمل ها می تواند کمبود های تغذیه ای را جبران نماید، اما توصیه می شود این مواد مغذی را پیشنهاد می شود این مواد را با استفاده میوه ها و غذاهای سالم به سطح مطلوبی در بدن خود برسانید. برخی از بهترین منابع غذایی که دارای این مواد مغذی برای جلوگیری از سفید شدن مو هستند، شامل موارد زیر می باشد:

  • دانه چیا، بادام، اسفناج، بادام هندی، تخم کدو تنبل دارای منیزیم می باشد.
  • ساردین، میگو، هالیبوت، آجیل، تن ماهی از دسته موادی می باشند که دارای سلنیوم هستند.
  • مواد غذایی همچون قزل آلا، تخم مرغ، شیر و قارچ دارای ویتامین دی می باشند.
  • گوشت گاو، صدف، لوبیا سفید، عدس، سبزیجات برگ تیره و …… دارای آهن می باشند.
  • مواد غذایی ماهی قزل آلا، ماهی تن، صدف و جگر گاو دارای ویتامین B12 هستند.
  • از جمله مواد غذایی که دارای مس هستند، عبارتند از : قارچ، شکلات تلخ، سیب‌زمینی، جگر گاو می باشد.
  • تخمه و روغن آفتابگردان، اسفناج، فندق، بادام زمینی، بادام از دسته محصولات غذایی هستند که دارای ویتامین E می باشند.
  • صدف، کباب گوشت گاو، خرچنگ، لوبیا پخته از دسته محصولات دارای روی می باشند.
  • سیب زمینی شیرین، هویج، طالبی، اسفناج، دارای ویتامین A می باشند.

جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر با مراقبت از مو

برای جلوگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر و یا تاخیر در سفیدی مو به علت افزایش سن و ژنتیک بیشتر از تاثیرات داخلی، چیزی که موهای شما از بیرون با آن مواجه می شوند نیز حائز اهمیت می باشد. به همین علت توصیه می شود، موارد مراقبت از موی سالم و محافظت از آن را جدی بگیرید و رعایت نمایید. بعضی از مهم ترین نکات مراقبت از مو به شرح زیر می باشد:

  • خودداری از درمان های شیمیایی و استفاده مداوم از گرما که می تواند به مو و سلول های رنگدانه آسیب برساند.
  • شما می توانید با استفاده از روسری و کلاه از موهای خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید.
  •  محدود کردن استفاده از شانه دندانه دار، سفید کننده ها، شستن مداوم مو، ابزار های حالت دهنده با حرارت های بالا تمام این موارد می توانند به سالم تر ماندن و قوی تر شدن موهای شما کمک کنند.
  • محدود کردن قرار گرفتن در مقابل آلاینده ها و سموم

عده زیادی در خصوص اینکه آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ سوال می پرسند شما می توانید برای کسب اطلاعات کافی در این زمکینه بر روی لینک موجود کلیک کنید و به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

لیزر کردن موهای سفید زائد

یکی از سوالات رایج درباره لیزر موهای سفید این است که آیا اساسا لیزر روی موهای سفید و روشن جواب می‌دهد یا خیر. در جواب به این سوال باید گفت که لیزر به‌طور معمول عملکرد عالی روی موهای تیره دارد و کمتر روی موهای روشن تاثیر می‌گذارد. لیزر موهای زائد روی موهای سفید به یک دلیل اثر ندارد، و آن این است که فناوری لیزر با هدف قراردادن رنگدانه ملانین تیره موجود در فولیکول‌ها کار می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، موها به‌دلیل عدم وجود ملانین، سفید می‌شوند. بنابراین، به‌دلیل عدم وجود رنگدانه، پرتوهای لیزر برای ازبین‌بردن موهای سفید موثر نیستند. لیزر موهای زائد نه تنها برای موهای سفید غیرممکن است، بلکه در ازبین‌بردن سایر موهای رنگ روشن از جمله موهای قرمز، بلوند، خاکستری، طلایی و … نیز موثر نیست.

همچنین سفید شدن مو بعد از لیزر نیز دغدغه بسیاری از افرادی است که سطح ملانین پائینی دارند. شما می‌توانید از روش‌های دیگر حذف موهای زائد به غیر از لیزردرمانی استفاده کنید. برخی از روش‌های موقت و نیمه دائمی برای ازبین‌بردن موهای سفید شامل موارد زیر است:

به جز روش لیزر درمانی روش های دیگری نیز برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد، که این روش های رایج عبارتند از:

  • استفاده از کرم های موبر
  • اپیلاسیون
  • وکس
  • الکترولیز
  • Dermaplaning

علت دون دون شدن پوست بعد از لیزر

عوارضی مانند دون دون شدن پوست بعد از لیزر می تواند مربوط به این باشد که پوست شما نسبت به دستگاه لیزر دارای حساسیت است.

که اگر شما برای انجام متد درمانی لیزر به یک کلینیک تخصصی پوست مراجعه نمایید، که در آن از دستگاه های پیشرفته لیزر استفاده شود، و شرایط پوست شما هم توسط پزشک به صورت کامل بررسی شود قطعا عوارضی مثل دون دون شدن پوست و یا زیاد شدن مو بعد از لیزر برای شما بوجود نمی آید.

ضمنا مشکلاتی مثل دون دون شدن پوست نیز می تواند به این دلیل باشد که اشعه لیزر توسط یک فرد بی تجربه به درستی بر روی سطح پوست شما تابانده نشود که این مورد هم می تواند برای شما عوارض اینچنینی به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه » استفاده از متد زیبایی مزوژل برای زیبایی صورت، چاق شدن گونه ها و حجم دهی به فرم لب ها

آیا موهای سفید باعث ایجاد اختلال در اشعه لیزر می شوند

همانطور که گفته شد اشعه لیزر بیشتر بر روی موهای تیره اثر می گذارد، و افرادی که سن آن ها افزایش پیدا کرده و سطح ملانین پوست آن ها به شدت کاهش پیدا کرده است، و یا افرادی که دچار کم خونی، مشکلات ژنتیکی، کم کاری تیروئید و مشکلاتی از این دسته که باعث کاهش سطح ملانین پوست آن ها شده است هستند در صورت استفاده از اشعه لیزر ممکن است دچار عوارضی مثل سوختگی پوست شوند.

پس بهتر است که این افراد یا از روش های سنتی و کرم پودر های موبر استفاده نمایند، و یا با مشورت گرفتن از پزشک خود و با استفاده از رنگ های کربنی رنگ موهای زائد بدن خود را تیره نمایند سپس از دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده نمایند.

البته خبر خیلی خوب این است که علم زیبایی دائما در حال توسعه می باشد، و این انتظار را می توان داشت که با گذشت زمان تکنولوژی های جدیدی به دستگاه های لیزر اضافه شود که این دستگاه ها بدون هیچگونه عوارض جانبی موهای زائد سفید را نیز از بین ببرند.

در آخر هم امیدواریم که مقاله آموزشی علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر مورد توجه شما قرار گرفته باشد، لطفا در انتهای این صفحه و در بخش نظرات، سئوالات خود را وارد نمایید تا متخصصین و تیم مشاوره در مطب زیبایی ندای سلامت تهران در اسرع وقت به سئوالات شما پاسخ دهند.

اگر اطلاعات کافی در خصوص پلکسر ندارید پیشنهاد می کنم حتما به صفحه پلکسر چیست در سایت ندای سلامت مراجعه نمایید.

علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر چه می باشد؟ همانطور  که در بخش بالا ذکر شد برخی از عوامل سفید شدن مو ها بعد از لیزر شامل: کم خونی، اختلال عملکرد تیروئید، بیماری ویتیلیگو، عوامل ژنتیکی و …. می باشد شما می توانید  برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موارد این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. همچنین می توانید در صورت داشتن سوال، سوالات خود را در بخش نظرات و دیدگاه سایت ندای سلامت با ما درمیان بگذارید.

ایا لیزر مو را سفید میکند؟

آیا لیزر باعث سفیدی مو میشود؟ سفید شدن مو بعد از لیزر ممکن است؟ خیر. در خصوص سفید شدن مو برخی عوامل وجود دارد که در بخش بالا و در مقاله به آن اشاره کرده ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن از طریق شماره های درج شده در صفحه با کارشناسان متخصص ندای سلامت تماس حاصل نمایید.

علت تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

در واقع لیزر کردن امکان دارد با عوارض خفیف و کوتاه مدتی همراه باشد، از جمله عوارضی که می توان به آن اشاره کرد، تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد می باشد.

سوالات متداول
چرا بعد از لیزر موهای ناحیه تناسلی سفید می شوند؟

عده زیادی از افراد در خصوص علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی چیست سوال می پرسند، شما می توانید با مطالعه مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

چرا بعد از لیزر موها سفید میشود؟

علت سفید شدن مو زائد پس از لیزر چیست؟ همانطور که در مقاله ذکر شد دلایل زیادی برای سفید شدن موها بعد از لیزر وجود دارد که برخی از آنها شامل: کم خونی، عوامل ژنتیکی، اختلال عملکرد تیروئید و ….. می باشد.

علت دون دون شدن پوست بعد از لیزر چیست؟

عوارضی مانند دون دون شدن پوست بعد از لیزر می تواند مربوط به این باشد که پوست شما نسبت به دستگاه لیزر دارای حساسیت است.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین