علت زیاد شدن مو بعد از لیزر

علت زیاد شدن مو بعد از لیزر

یکی از موارد مهمی که برای بسیاری از افرادی که برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از روش لیزر استفاده کرده‌اند پیش می‌آید این است که بعد از انجام لیزر مشاهده می‌کنند که دوباره موهای زائد بدن شروع به رشد کردن می کند و لیزری که انجام داده‌اند نتیجه مطلوب و اثربخشی برای آنها نداشته است.

ابتدا ما باید به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا برگشت موهای زائد بعد از لیزر امکان‌پذیر است یا خیر و در چه صورتی ممکن است موهای زائد بدن بعد از انجام لیزر دوباره شروع به رشد کردن نمایند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات و ابهاماتی که در مورد این موضوع وجود دارد پاسخ دهیم.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود

زیاد شدن مو بعد از لیزر

آیا برگشت موهای زائد بعد از لیزر امکان پذیر است

بدترین اتفاق ممکن برای افرادی که با استفاده از لیزر قصد از بین بردن موهای زائد بدن خود را داشته اند می‌تواند بیفتد این است که بعد از انجام لیزر مجددا مشاهده کنند که موهای زائد بدن به سرعت در حال رشد کردن است و نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

همانطور که می دانید امروزه لیزر موهای زائد مطمئن‌ترین روش درمانی برای از بین بردن موهای بدن است و بسیاری از ما علاقمند و انجام این عمل لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستیم.
اما نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که روش های مختلفی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد.

و شما حتما باید قبل از انجام لیزر با مراجعه به مطب زیبایی با یک متخصص پوست و زیبایی در این باره مشورت نمایید تا با توجه به کاری که شما قرار است انجام دهید بهترین روش لیزر توسط پزشک متخصص به شما پیشنهاد داده شود.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

و نکته بسیار مهم دیگر این است که شما حتما باید برای انجام لیزر به یک کلینیک معتبر که دارای بروز ترین دستگاه های زیبایی باشد مراجعه نمایید، و این کار حتما باید تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود.

پس در ابتدا بهتر است که ما با روش‌های مختلف لیزر آشنا شویم، که هر یک از این روش‌ها را بهتر درک کنیم و بعد ببینیم آیا استفاده از این روش ها به طور قطعی و تضمین شده می‌تواند اثرگذار باشد یا خیر.

آیا برگشت موهای زائد بعد از لیزر امکان پذیر است

آیا رفع موهای زائد با استفاده از لیزر الکس دائمی است

نه تنها لیزر موهای زائد بلکه هیچ روی حذف موهای زائد دیگری نمی‌تواند شما را در مورد عدم رشد مجدد مو تا پایان عمر مطمئن کند.

اما این روش نسبت به سایر روشهای رفع نوهای زائد موثر تر می باشد و طولانی مدت تر است.

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصین حوزه پوست و زیبایی این روش را به مراجعین خود برای از بین بردن موهای زائد پیشنهاد می کنند.

جالب است بدانید که لیزر مو همچنین موثرترین روش برای کاهش رشد مجدد موها می باشد و به معنای دیگر می توان گفت لیزر مو کاهش تقریبا دائمی رشد موها را تضمین می‌کند و از نظر بالینی هم ثابت شده است که لیزر نتیجه طولانی مدت را ارائه می‌دهد و در طول دوره درمان بسیار سریع عمل می کند.

درمان لیزر با دستگاه لیزر الکساندرایت به طور کلی ۵ تا ۹ جلسه طول می کشد.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعداد جلسات استفاده از این روش برای افراد مختلف می تواند متغیر باشد.

حالا در ادامه قصد داریم به سوال اصلی مراجعه‌ کنندگان پاسخ دهیم که علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست.

برای مطالعه : پاک کردن تاتو با لیزر

آیا رفع موهای زائد با استفاده از لیزر الکس دائمی است

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

در بسیاری از بیماران تا یک الی دو روز پوست کمی صورتی رنگ است و در برخی افراد (اکثر بیماران) بعد از لیزر هیچ گونه قرمزی وجود ندارد و موهاتی ۵ الی ۱۴ روز شروع به ریزش می کنند.

و ممکن است هفته ها این ریزش ادامه داشته باشد و در صورت تمایل به سرعت بخشیدن به این روند می‌توانید حدود پس از ۶ روز شروع به شستشو و شیو کردن موها کنید.

البته ممکن است که فقط آنهایی که در مراحل رشد قرار داشتن از بین میروند.

برای مطالعه : آیا لیزر برای کیست تخمدان مضر است

اما به طور کلی مشاهده این نتیجه عمدتا به دلیل چرخه رشد مو از و چون موهای موجود در فاز آناژن یا مرحله فعال تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند.

پس موهای موجود در این مرحله در طی درمان بی‌تاثیر بوده و با رفتن به مرحله آنلاژن رشد می کند.

پس در نتیجه انجام لیزر باعث جلوگیری از رشد قولیکول مو می‌شود شود اما به طور کلی فولیکول مو را از بین نمی برد.

پس به همین دلیل رشد مجدد موهای بدن پس از لیزر امری کاملاً طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

برای مطالعه » بررسی این که علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر چیست، و آیا تکنولوژی لیزر با موهای سفید و روشن ناسازگار است؟

البته اگر به صفحات مربوط به روش‌های مختلف لیزر که لینک آن در ابتدای صفحه درج مراجعه کرده باشید می بینید که هر کدام از این روش ها کاربردهای خاص خود را دارند و شما اگر با استفاده از هر کدام از این روش ها طی یک دوره درمان خاص اقدام کنید، و جلسات لیزر درمانی را به طور منظم انجام دهید نتیجه مطلوب خود را خواهید گرفت.

و در پایان هم این نکته را هرگز فراموش نکنید که انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد را حتما باید در یک کلینیک معتبر و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام دهید.

برای مطالعه » مزایای لیزر نسبت به اپیلاسیون

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

برای مطالعه » آشنایی با خدمات تزریق بوتاکس در کلینیک تخصصی ندای سلامت

سخن پایانی

در نهایت امیدوارم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد لطفا سوالات و نظرات خود را در انتهای همین صفحه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین